Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Valg av vinterdekk til Model S

Startet av trygvelo, fredag 25. oktober 2013, klokken 11:06

« forrige - neste »

jenswer

Er det noen som har blitt varslet i forkant av leveringen om at adapterene ikke er klare?

DonPedro

Sitat fra: jenswer på onsdag 13. november 2013, klokken 18:29
Er det noen som har blitt varslet i forkant av leveringen om at adapterene ikke er klare?

Jeg
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

Cheetah

Fantastisk!

Akkurat nå tikket det inn en e-post fra Tesla der de beklager sterkt for de forsinkede adpatere.

Igjen viser de at de tar kundene sine seriøst og tilbyr alle som har ventet på leveransene et "gavekort" på kr. 2500,- som kan brukes til å kjøpe tilleggsutstyr etc., som takk for tålmodigheten!

Bra, Tesla.   :) :) :)

JohanH

#453
Mail nå:

SitatDear Sir/Madam,

Tesla is committed to building the best possible cars and providing the best possible service. Europe is a very important market for us and we are very appreciative of the support and feedback we are receiving from our customers here. We are equally committed to providing the most versatile and convenient charging options.

So far, we are providing all customers with level 1-type charging (for schuko sockets) through the mobile connector (typically 3 kW). In addition, we are rolling out the supercharger network as fast as possible, which provides free long-distance driving, forever. Charging at the superchargers can reach 120 kW and, later this year, 135 kW.

Tesla also set out to provide level 2 charging (for utility red and blue sockets) through the mobile connector (power from 7.5 kW to 11 kW). This is quite challenging, as all other available equipment allowing this type of charging power is fixed (i.e. stationary and mounted to a wall). Only the Tesla connector offers the possibility to charge at level 2 and, at the same time, be mobile. As you have come to appreciate, Tesla does not shy away from challenges! Clearly, we have been delayed in providing the red (3-phase, 16A) and the blue (1-phase, 32A) adaptors which allow all Tesla customers to use their mobile connector for level 2 charging.  We apologise for any inconvenience caused and are pleased to report that we are ramping up production of these red and blue level 2 adaptors. Deliveries of overdue level 2 adaptors have started and will be in excess of 500 per week, starting in December. Our engineering and manufacturing teams are working around the clock to accelerate the production of these adaptors. We are bringing online additional manufacturing capabilities to build the level 2 adaptors our customers are rightfully expecting.

Our records indicate that you did not receive your level 2 (red or blue) adaptor when you took delivery of your Model S. We realise the inconvenience this is causing, by limiting the charging power with your mobile connector. Whilst we will do everything possible to expedite the building and shipping of your missing adaptor, we want to thank you for your patience and your continued support by giving you a credit of 300 EUR / 370 CHF / 2,500 NOK / 2,300 DKK /
2,700 SEK (dependent on your local currency) against future accessories or services. We realise that your time is valuable and we want to thank you for your continued patience, while we continue to develop the best possible cars and set the path for sustainable transportation. Your level 2 adaptor should be delivered by January, but we will try to do everything possible to ship it to
you earlier.

Many thanks again,

Jerome Guillen
VP, Worldwide Sales and Service
Tesla Motors Netherlands B.V. | ITO Tower, 11th Floor Gustav Mahlerplein 76A
1082 MA Amsterdam | The Netherlands

Flott!

Epleskreller

Kjære kunde,

Tesla er dedikert til å bygge de beste mulige bilene og gi våre kunder den beste servicen.

Europa er et veldig viktig market for oss, og vi verdsetter støtten og tilbakemeldingene som vi har fått fra våre europeiske kunder. Samtidig som dette, så er vi like dedikerte til å gi dere de mest allsidige og praktiske ladealternativer.

Så langt i prosessen har vi utstyrt våre kunder med type 1 lading (schuko stikkontakter) gjennom vår mobile lader (3 kW). I tillegg til dette, så jobber vi med å rulle ut hurtigladestasjoner så fort som mulig – som gir gratis langkjøring, livet ut. Lading ved Supercharger tilbyr lading på opp til 120 kW, og senere dette året så mye som 135 kW.

Videre vil Tesla tilby høyspenningslading (rød og blå stikkontakter) som kan brukes på den mobile laderen (fra 7,5 kW til 11 kW). Dette er en ganske stor utfording, siden alt utstyr tilgjengelig som tillater denne typen lading er stasjonært og montert på en vegg.

Bare Teslas ladekabler tilbyr muligheten til å lade på høyspennigskontakter, samtidig som den er transporterbar. Tesla sier ikke nei til en utfordring, og som dere er klar over har det vært et par forsinkelser i forbindelse med utrullingen av våre røde (3 – fase, 16A) og blåe (1 – fase, 32A) adaptere som gir alle Tesla-kunder muligheten til å lade mye hurtigere. Vi beklager hvis dette har forårsaket problemer for deg, men nå kan vi endelig kunngjøre at vi øker produksjonen av både rødt og blått høyspenningsadapter.

Leveringen av adapterene har startet, og vi vil ha mer enn 500 adaptere tilgjenglig per uke fra starten av desember. Våre ingeniører og produksjonsteam jobber døgnet rundt for å akselerere produksjonen av disse adapterene. Vi skal derfor øke produksjonskapasiteten for høyspenningsadapterene som våre kunder rettmessig forventer.

Vårt system indikerer at du har ikke mottatt ditt høyspenningsadapter(rødt eller blått) når du mottok din Model S. Vi har full forståelse for hva dette har forårsaket og at dette har begrenset dine lademuligheter. Vi jobber så godt vi kan med å fremskynde produksjonen og shippingen av det manglende adapteret, og samtidig vil vi ta denne muligheten til å takke deg for din tålmodighet og kontinuerlige støtte ved å gi deg en kreditt på 2,500Kr som kan brukes på fremtidige tilbehør og/eller service ved ditt nærmeste Tesla Service Senter. Vi forstår hvor viktig din tid er, og vil takke deg for din forståelse rundt dette mens vi fortsetter å utvikle det beste mulige kjøretøyet, og setter standarden for fremtidens transport. Ditt høyspenningsadapter skal egentlig leveres til deg i januar, men vi vil gjøre alt vi kan for å kunne sende den til deg tidligere.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

aryx

Fett, jeg har ikke trengt de i det hele tatt, og brydd meg svært lite om det, 2500 kr i gave gjør ekstra godt når du ikke trenger noe plaster på såret i utgangspunktet :-)
15 Tesla Model S P85D svart/svart 5-seter med alt utstyr
Tidligere: 13 Tesla Model S P85+ svart/svart 5-seter med alt utstyr, 12 Mercedes ML 350CDI Edition1, 08 Mercedes C 220CDI, 81 DeLorean DMC-12

ebbrey

2500,- Syns dette var en grei måte og rydde opp på
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

kjølholdt

Nå snakker vi kundeservice :-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

petersv

Nå ble 1. Service veldig billig ;) Men det var på tide, har hatt bilen to mnd., og som tidligere nevnt her, blitt lovet adapter (rødt) tidligere, som jeg også fikk låne en stund.

El-boy

Da legger jeg Salto Mode 2 kabelen i bagasjerommet, øksa tilbake i vedboden og 32A enfase kontakten pakkes inn i eska igjen for retur tilbake til El-sjappa....

Harlex

2500,- Rett i foret? Det er ikke annet enn fantastisk... Det er en service galakser unna det som kan forventes.... Nå håper jeg alle sytetrynene snasker igjen kjeften..... ;D  ;)
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

ChrisKvar

Tesla imponerer meg igjen. Først halverte de prisen på vinterpakken like før bilen min ble levert, fordi det viste seg at den kostet mindre å produsere enn beregnet. Helt utrolig bra. Så opplevde jeg superservice fra Ranger i Trondheim, se tidligere innlegg på forumet. Og nå gjør de dette. Skriver et godt, forklarende brev til oss - og gir kompensasjon i tillegg. Det er meget godt tenkt, det er avansert merkevarebygging/beskyttelse og gir en utrolig bra "talking about" PR-effekt. Kan sammenligne med Nissan/Witro Bil i Trondheim: Vi kjøpte en Leaf i januar og fikk den levert 2 uker før de satte ned prisen med ca kr. 30.000,-. Jeg klaget, og fikk ikke en gang et svar fra Nissan, og Witro kom med tafatte forklaringer om at "dette var ukjent for dem" osv., og var ikke interessert i å bidra. Vi måtte ta tapet, og kjøper selvsagt aldri Nissan igjen. De får også "talking about" effekt, men svært negativ. Tesla opererer på et helt annet nivå og kommer til å dominere markedet - på samme måte som Apple. (Ja, vet at mange i Oslo er misfornøyde med leveranser, men tipper de retter opp det meste på en positiv måte). Når man i tillegg nyter hvert sekund i bilen og sier god natt til den hver kveld via appen, så snakker vi bilhold på et nytt nivå :)

Kallagtunet

Sitat fra: Harlex på onsdag 13. november 2013, klokken 19:57
2500,- Rett i foret? Det er ikke annet enn fantastisk... Det er en service galakser unna det som kan forventes.... Nå håper jeg alle sytetrynene snasker igjen kjeften..... ;D  ;)

Jeg vil tro at de (sikkert få) som ikke får brukt bilen som tiltenkt på grunn av at man faktisk ikke får ladet fort nok har ett annet syn. For de som ikke trenger kjapp lading så er det jo ett flott plaster på såret... Jeg personlig tenker det beste er hverken sår eller plaster...

EvenSteven

Bra folk er fornøyd med dette og bra de nå endelig kommer med info samt kompensasjon. Det skulle forsåvidt bare mangle!
Men synd det må så mye frustrasjon og klager til før det tas tak i.
Personlig har jeg ikke fått denne mailen, men har dog ikke heller enda fått noen bil så er vel pr. nå ymtet til de som har fått bilen utlevert!
Min bil blir utsatt på nytt hver 14.dag og leveringsvinduet dekker nå nesten hele desember uten håndfaste svar! Jeg er ikke veldig imponert, dessverre!
Tesla S P85+ sølv

Milzit

Er det noen som har fått denne mailen uten å ha klaget?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA