Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Valg av vinterdekk til Model S

Startet av trygvelo, fredag 25. oktober 2013, klokken 11:06

« forrige - neste »

kjølholdt

for all del de skal få til midten av desember laumb ;-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Lanber

Snakket med Tesla akkurat nå om noe annet småkrøll og spurte om adaperne våre, 1Q 2014 var svaret jeg fikk

ebbrey

Har sendt mail til min DS. Er jo utrolig at de ikke informerer om dette er fakta. Skjønner de ikke at produkter de selger ønskes brukt fra dag 1 med de forutsetninger de selges under?
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Epleskreller

Dette er ganske utrolig. Her har man brukt masse tid og penger for å ha ladeopplegget klart til bilen kommer, så regner Tesla med at vi syns det er greit å treglade. De sender støtt og stadig ut skrytemail om diverse. Nå er det på tide at de informerer skikkelig om når vi får det vi har betalt for og hvorfor det er forsinket.

Forøvrig har jeg kjørt 275 mil i bilen uten annet enn "kosmetiske" problemer..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Gusse

Har sendt avgårde noen spørsmål omkring dette til Tesla gjennom kontakt systemet. Får se hva svaret blir innen 48timer 8)

Øyvind.h

Kanskje Tesla kan ta ekstraregningen jeg får når jeg må legge opp schuko i tillegg til 32A CEE stikk der jeg skal lade vinterstid?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

joern100

Tesla og Sønnico skal ha møte 23/10. Håper det kommer en løsning ut av dette.

Tesla på Skøyen har enfas 60 A 230 V med type 2 kabel. Noen som vet hva dette er?
Solgt Tesla S60

OddB

På Teslas nettsider (detaljer) står det:
Lading
11 kW innebygget lader kompatibel med følgende nett-tilførsel: 85-265 V, 45-65 Hz, 1-fase 40 A og 3-fase 16 A (Valgfri 22 kW dobbellader øker 3-fase tilførsel til 32 A og 1-fase kompatibilitet til 80 A)
Maksimum ladekapasitet 94 %

11 kW Universal Mobile Connector, IEC 60309 5-pin Rød 16 A / 3-fase (400 V) eller IEC 60309 3-pin Blå 32 A / 1-fase (240 V) adapter


(Options)

Lading
Model S leveres med nødvendig utstyr for å lade hjemme eller på farten ved hjelp av enten offentlige ladestasjoner eller Tesla Supercharger nettverk. Dette utstyret inkluderer:


  • Mobil ladekabel
  • Standard adapter for husholdningsstikkontakt, etter land
  • Rødt (400v, 3-fase, 16A) eller Blått (230 volt, en-fase, 32A) adapter

Model S bruker en Type 2 ladeport som er kompatibel med de fleste offentlige ladestasjoner. Adaptere er tilgjengelig for kjøp.

Et utvalg av adaptere er tilgjengelig på kjøpstidspunktet
-------------

Nå er det på tide at Tesla kommer med en offentlig forklaring på denne forsinkelsen. Det står klart og tydelig at bilen leveres med rødt eller blått adapter. "Model S leveres med nødvendig utstyr for å lade hjemme eller på farten"
Det ser dessverre ut som Tesla er raskt ute med informasjon når aksjekursen står i fare , jfr. blogg fra Elon Musk om brannen... Her har de tydeligvis et "pinlig" problem som de ikke kan komme med et godt svar på.

Kanskje en Youtubevideo av en strømtom fortvilt småbarnsfamilie i snøstorm med et Shukoadapter i hånda ved en blå veggkontakt midt på  Hardangervidda kanskje hadde framprovosert en reaksjon  ?   ;)
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

19quiz76

Skøyen-avdelingen fortalte at dette skyldes problemer med underleverandører, så også med vinterhjulene.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

trygvelo

Sitat fra: fredag på torsdag 17. oktober 2013, klokken 13:50
Sitat fra: trygvelo på torsdag 17. oktober 2013, klokken 13:03
Har enkeltlader og testet Fortum sine ladestolper på Inspiria i Sarpsborg på tirsdag. Koblet til med Saltos type2-type2 400V kabel. I følge bilen ladet jeg da med 13A maks, mener det stod 230V (3), 42 km/t. Trodde det skulle gå enda raskere egentlig

Høres ut som du ikke stilte opp ladehastigheten.

Hvis forrige lading var med 13A på enfas, så vil den stå på 13A selv om du kobler deg på en 22kW type2-ladestasjon. Du må da manuelt trykke opp ladehastigheten til 32A.

Var det jeg trodde også, så prøvde å stille opp A'en, men det gikk ikke. Men det kan hende jeg gjorde dette bare første gangen og da stoppet den å lade nesten med en gang... Skal prøve igjen snart...

OddB

Sitat fra: 19quiz76 på torsdag 17. oktober 2013, klokken 15:34
Skøyen-avdelingen fortalte at dette skyldes problemer med underleverandører, så også med vinterhjulene.
Da har de et seriøst problem. En ting er vinterhjul, det kan folk skaffe annetsteds, men disse adapterne er bilene HELT avhengige av for å fungere slik de er tenkt.
Noen uker forsinkelser var akseptabelt i forbindelse med lanseringen, vi skjønner alle at de ikke kunne holde igjen leveringene pga en forsinkelse fra en underleverandør. Men et HALVT ÅR, i tillegg på vinterstid, UTEN en offentlig forklaring og et tilbud til de som trenger mer enn 13 A for å kunne bruke bilen på en fornuftig måte er IKKE bra.
Jeg har heldigvis ikke levering før i mars, men skulle ikke adapterne være kommet til da så tror jeg  at bilen ikke blir hentet ut før de er kommet !
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

jsu224


Sitat fra: laumb på torsdag 17. oktober 2013, klokken 14:05
Husk nå at det bare er en mann som har sagt noe til en annen mann.

Som i alle tilfeller tidligere er det ikke sikkert denne infoen er 110% korrekt.

Foreslår å kul'n litt. :)

Beste innlegg og forslag så langt :-)

Er dette tilfelle så lager det problemer og er for dårlig av Tesla. Og det vet de! Og jeg har tiltro til at de løser dette for kundene sine!

HVIS det er tilfelle..

ebbrey

Har fått bekreftet nå at adapterne fortsatt er i produksjon i USA. Og er ventet inn til Norge i begynnelsen av 2014.

Dette betyr sikkert overgangen Jan/Feb for oss.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

DonPedro

Jeg har bestilt trafo for å kunne lade på 400V 16A 3-fas. Så hadde jeg tenkt å bare ha et stikk til å plugge en ekstra UMC i (sånn at jeg alltid har en i bagasjerommet, uten å ta den opp og ned hver gang). Er det sånn å forstå at denne løsningen ikke vil funke før det rød adapteret kommer?

I så fall burde jeg kanskje heller sette opp en Salto-stasjon...?
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

ebbrey

Sitat fra: DonPedro på torsdag 17. oktober 2013, klokken 16:33
Jeg har bestilt trafo for å kunne lade på 400V 16A 3-fas. Så hadde jeg tenkt å bare ha et stikk til å plugge en ekstra UMC i (sånn at jeg alltid har en i bagasjerommet, uten å ta den opp og ned hver gang). Er det sånn å forstå at denne løsningen ikke vil funke før det rød adapteret kommer?

I så fall burde jeg kanskje heller sette opp en Salto-stasjon...?

Dette vil heller ikke fungere uten adapter. Du trenger jo den rød.

Du må nok krype til Salto du også.

Sitat fra: joern100 på torsdag 17. oktober 2013, klokken 15:31
Tesla på Skøyen har enfas 60 A 230 V med type 2 kabel. Noen som vet hva dette er?

Dette var da meget spennende, trodde ikke dette var mulig.. Håper noen får stjelt info.

Ser ut som jeg uansett må over på en type 2 løsning. Og den kabelen har jeg hvertfall.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA