Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Valg av vinterdekk til Model S

Startet av trygvelo, fredag 25. oktober 2013, klokken 11:06

« forrige - neste »

fredag

Sitat fra: Jimpec på mandag 21. oktober 2013, klokken 11:01
Mye frem og tilbake om det røde adapteret nå..

"Det leveres ut i EU.."
"Det er ca to uker unna"
"De har eskevis i Nederland"

Gleder meg til det kommer - uansett. Salto synes sikkert det er helt ålreit at det er litt oppstandelse rundt dette.

Det røde adapteret er ikke noe problem. De vet vi at finnes, og ikke bare er et photoshop-bilde. Tyskerne og danskene har fått de røde dapterne sammen med bilene sine. De røde adapterne kommer nok fort hit også. Til glede for de 25% av befolkningen som har 400V TN.

Det er det blå adapteret som det er usikkerhet om, og noen sier levering i mars 2014.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

EvenSteven

Er det noe konkret info rundt dette, eller er Mars 2014 kun et løst rykte.?
skal ha elektriker hos meg neste uke for å legge opp kurs.. Så får et stort problem om jeg legger opp til 32A kurs ( som er det jeg har bestilt ) og ikke får adapter før mars 2014.
Da står jeg uten lademulighet hjemme i garasjen. Bil estimert levering tidlig desember.
Tesla S P85+ sølv

Sveinal

Sitat fra: EvenSteven på mandag 21. oktober 2013, klokken 12:21
Da står jeg uten lademulighet hjemme i garasjen. Bil estimert levering tidlig desember.

Du bør uansett sørge for å ha en 16a schuko tilgjengelig.
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

Havebigfun

Sitat fra: Sveinal på mandag 21. oktober 2013, klokken 12:34
Sitat fra: EvenSteven på mandag 21. oktober 2013, klokken 12:21
Da står jeg uten lademulighet hjemme i garasjen. Bil estimert levering tidlig desember.

Du bør uansett sørge for å ha en 16a schuko tilgjengelig.
http://www.jula.no/byggsentral-230-v-32a-402392
fungerer vel som midlertidig løsning, nå også på tilbud :)

hansfj

Sitat fra: fredag på mandag 21. oktober 2013, klokken 11:57
Det røde adapteret er ikke noe problem. De vet vi at finnes, og ikke bare er et photoshop-bilde. Tyskerne og danskene har fått de røde dapterne sammen med bilene sine. De røde adapterne kommer nok fort hit også. Til glede for de 25% av befolkningen som har 400V TN.

Jeg fikk beskjed fra Tesla på Alnabru i dag at det røde adapteret vil tidligst leveres i januar 2014. Overrasket over å høre at tyskere og dansker har fått, siden den beskjeden jeg fikk var at det hadde tatt lengre tid enn forventet å få det klart for produksjon. Kan det være at vi skal ha en litt annen type enn tyskere og dansker?
Tesla Model S P85 (27.9.2013)
Nissan Leaf (6.12.2011)

Jimpec

Jeg har (i dag) fått "desember - men det kan bli januar".
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

fredag

Sitat fra: hansfj på mandag 21. oktober 2013, klokken 14:09
Sitat fra: fredag på mandag 21. oktober 2013, klokken 11:57
Det røde adapteret er ikke noe problem. De vet vi at finnes, og ikke bare er et photoshop-bilde. Tyskerne og danskene har fått de røde dapterne sammen med bilene sine. De røde adapterne kommer nok fort hit også. Til glede for de 25% av befolkningen som har 400V TN.

Jeg fikk beskjed fra Tesla på Alnabru i dag at det røde adapteret vil tidligst leveres i januar 2014. Overrasket over å høre at tyskere og dansker har fått, siden den beskjeden jeg fikk var at det hadde tatt lengre tid enn forventet å få det klart for produksjon. Kan det være at vi skal ha en litt annen type enn tyskere og dansker?

De røde kontaktene som dette skal plugges inn i er helt identiske i Norge og i Tyskland.

Men det kan jo være noe spesielt med norsk UMC eller laderne i de norske bilene som gjør at de ikke kan bruke samme adapter for norske biler som for de andre europeiske bilene.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

fonberg

Jeg var i parkeringskjelleren på Lade arena i formiddag, og der sto en hvit TMS og lada med rød adapter. Jeg vet ikke om dette var norskspekka bil eller norsk adapter. Det hang en UMC til i samme kroken (med lås), også den med rød adapter, så det så ut som det er to TMS-er som har fast ladeplass der.
Noen som har peiling kan evt. stikke nedom og se.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

bosse

Sitat fra: fredag på mandag 21. oktober 2013, klokken 14:30
Men det kan jo være noe spesielt med norsk UMC eller laderne i de norske bilene som gjør at de ikke kan bruke samme adapter for norske biler som for de andre europeiske bilene.

Dette er i så fall ikke helt bra for oss som kommer til å reise en del utenlands med bilen. Det hadde jo vært veldig greit å kunne stoppe innom en SC og kjøpe nytt adapter dersom det fra Norge blir stjålet eller ødelagt underveis. Jeg tror dog egentlig at type 2 blir viktigere enn alt annet, så utbygd dette allerede er i Tyskland og Nederland.
S85 #245xx | MCRed | Dark Leather | Matte Abachi | Tech | Pano | Park | Subzero | Air | Sound | Light | Security | Dual Charger | 19" | Pirelli
Order 2013-09-24 | Prod 2014-01-25 | Transit 2014-02-04 | Prep 2014-03-13 | Estimated 2014-03-24 | Delivered 2014-03-18

Cirion

Sitat fra: bosse på mandag 21. oktober 2013, klokken 14:41
Sitat fra: fredag på mandag 21. oktober 2013, klokken 14:30
Men det kan jo være noe spesielt med norsk UMC eller laderne i de norske bilene som gjør at de ikke kan bruke samme adapter for norske biler som for de andre europeiske bilene.

Dette er i så fall ikke helt bra for oss som kommer til å reise en del utenlands med bilen. Det hadde jo vært veldig greit å kunne stoppe innom en SC og kjøpe nytt adapter dersom det fra Norge blir stjålet eller ødelagt underveis. Jeg tror dog egentlig at type 2 blir viktigere enn alt annet, så utbygd dette allerede er i Tyskland og Nederland.
Er nok ikke mulig å stoppe på en SC og handle noe fra Telsa... Da dette kun er parkeringsplasser med Super Charger... Men kansje det er mulig å stoppe innom et SC og forhøre seg der  :o
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

TesLars

Sitat fra: Cirion på mandag 21. oktober 2013, klokken 14:55
Sitat fra: bosse på mandag 21. oktober 2013, klokken 14:41
Sitat fra: fredag på mandag 21. oktober 2013, klokken 14:30
Men det kan jo være noe spesielt med norsk UMC eller laderne i de norske bilene som gjør at de ikke kan bruke samme adapter for norske biler som for de andre europeiske bilene.

Dette er i så fall ikke helt bra for oss som kommer til å reise en del utenlands med bilen. Det hadde jo vært veldig greit å kunne stoppe innom en SC og kjøpe nytt adapter dersom det fra Norge blir stjålet eller ødelagt underveis. Jeg tror dog egentlig at type 2 blir viktigere enn alt annet, så utbygd dette allerede er i Tyskland og Nederland.
Er nok ikke mulig å stoppe på en SC og handle noe fra Telsa... Da dette kun er parkeringsplasser med Super Charger... Men kansje det er mulig å stoppe innom et SC og forhøre seg der  :o

Han mener sikkert ServiceCenter og ikke SuperCharger.
Oslo
Black Model S

Cirion

Sitat fra: TesLars på mandag 21. oktober 2013, klokken 14:58
Sitat fra: Cirion på mandag 21. oktober 2013, klokken 14:55
Sitat fra: bosse på mandag 21. oktober 2013, klokken 14:41
Sitat fra: fredag på mandag 21. oktober 2013, klokken 14:30
Men det kan jo være noe spesielt med norsk UMC eller laderne i de norske bilene som gjør at de ikke kan bruke samme adapter for norske biler som for de andre europeiske bilene.

Dette er i så fall ikke helt bra for oss som kommer til å reise en del utenlands med bilen. Det hadde jo vært veldig greit å kunne stoppe innom en SC og kjøpe nytt adapter dersom det fra Norge blir stjålet eller ødelagt underveis. Jeg tror dog egentlig at type 2 blir viktigere enn alt annet, så utbygd dette allerede er i Tyskland og Nederland.
Er nok ikke mulig å stoppe på en SC og handle noe fra Telsa... Da dette kun er parkeringsplasser med Super Charger... Men kansje det er mulig å stoppe innom et SC og forhøre seg der  :o

Han mener sikkert ServiceCenter og ikke SuperCharger.
Jøss, var det det han mente ;)
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

TesLars

Sitat fra: Cirion på mandag 21. oktober 2013, klokken 15:01
Sitat fra: TesLars på mandag 21. oktober 2013, klokken 14:58
Sitat fra: Cirion på mandag 21. oktober 2013, klokken 14:55
Sitat fra: bosse på mandag 21. oktober 2013, klokken 14:41
Sitat fra: fredag på mandag 21. oktober 2013, klokken 14:30
Men det kan jo være noe spesielt med norsk UMC eller laderne i de norske bilene som gjør at de ikke kan bruke samme adapter for norske biler som for de andre europeiske bilene.

Dette er i så fall ikke helt bra for oss som kommer til å reise en del utenlands med bilen. Det hadde jo vært veldig greit å kunne stoppe innom en SC og kjøpe nytt adapter dersom det fra Norge blir stjålet eller ødelagt underveis. Jeg tror dog egentlig at type 2 blir viktigere enn alt annet, så utbygd dette allerede er i Tyskland og Nederland.
Er nok ikke mulig å stoppe på en SC og handle noe fra Telsa... Da dette kun er parkeringsplasser med Super Charger... Men kansje det er mulig å stoppe innom et SC og forhøre seg der  :o

Han mener sikkert ServiceCenter og ikke SuperCharger.
Jøss, var det det han mente ;)

Ikke godt å vite, men jeg tror det  ;)
Oslo
Black Model S

OddB

Jeg kommer ihvertfall til å kjøpe en ekstra UMC og en Type 2 kabel til å ha i bilen fast. En UMC hengende på veggen i garasjen tilkoblet blått adapter. På langtur/ferie tar jeg med meg UMCen fra garasjen også. Da har jeg en reserve UMC og en Type 2 kabel hvis noe skulle skje.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Cirion

Sitat fra: OddB på mandag 21. oktober 2013, klokken 15:21
Jeg kommer ihvertfall til å kjøpe en ekstra UMC og en Type 2 kabel til å ha i bilen fast. En UMC hengende på veggen i garasjen tilkoblet blått adapter. På langtur/ferie tar jeg med meg UMCen fra garasjen også. Da har jeg en reserve UMC og en Type 2 kabel hvis noe skulle skje.
Da har du sannsynligvis muligheten til å få Tesla til å klippe den ene og fastmonter blå plugg på den UMC'en du skal ha fast i garasjen om disse adapterene skulle drøye for lenge.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA