Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Delebil eller bygge opp med Li-batterier?

Startet av Trollemor, torsdag 24. oktober 2013, klokken 21:04

« forrige - neste »

Trollemor

Snakket nettopp med en mann der som selger acenta for 232000. Han sier at bilen er helt lik bilene som selges i Norge, og at de leveres med understellsbehandling og Varmepakke. Har noen handlet av dem og kan fortelle meg om erfaringene derifra? Dette var jo et utrolig godt tilbud, for godt til å være sant?
Ford Ranger EV 2001 modell
Nissan leaf 2014

pottle

#1
Jeg kjøpte en Acenta hos en Nissan-forhandler i juli (Noen uker før Norgespakken kom...) - nedenfor ser du hva jeg betalte.

EuroLeaf 2013 Model Acenta
Bilpris inkl. mva. / omregistreringsavgift Kr. 257 400
Tilleggsutstyr inklusive mva. Kr. 18 000
Metallic lakk (6 000)
Komplette vinterhjul, piggfri (12 000)
Gummimatter kupé (inkl)
10A Lader (selvfølgelig inkl))
Automatisk innfellbare speil (inkl)
Garanti 5 år/100.000 km
Registreringsomkostninger inkl.mva. Kr.2 500

- Rabatt bil Kr. 23 000
SUM Kr.  254 900

Trollemor: Ser ikke ut som at vinterhjul er med i prisen? Vinterhjul koster ca 10 tusen - så det må vi også legge til om nødvendig. Bilen du er tilbudt er sikkert fin, men ikke SÅ mye billigere enn en som er kjøpt hos Nissan Norge. Vi snakker 15 tusen billigere (5-6 %). Legger du til "gratis" krompakke til en verdi av 6 tusen, som du får til Nissan nå, så blir differansen enda mindre. I fare for å bli oppfattet som fanboy så slutter jeg her. Velg selv :)

P.S.: Sjekk om bilen virkelig kommer med Parkeringsensor foran og bak slik det står på Finn. Dette er normalt ikke standard. Dette koster 7 - 8 tusen originalmontert.
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

Trollemor

Hei "fanboy" eller pottle :D har faktisk fått samme tilbudet som du nevner du fikk med i din bil med unntak av dekkene. Da til en pris av 239500. Dekkene skal jeg klare å få på plass for ca 8000. Det vil da gi meg en totalpris på 247000 klar på veien. Dette er hos nissan forhandler. Men, det jeg lurer på om ecocar virkelig selger bilen helt lik den jeg får hos Nissan? I så fall er det 7500 kr å spare her...
Ford Ranger EV 2001 modell
Nissan leaf 2014

Rapid

Fant du ut noe mer om dette?

Trollemor

Nei, men ecocar har lovet meg ettskriftlig  tilbud i løpet av morgendagen, da håper jeg å ha et ok sammenligningsgrunnlag.
Ford Ranger EV 2001 modell
Nissan leaf 2014

Olemann

#5
Ta en sjekk på 2. håndsverdien også.  Jeg ville aldri vurdert å handle ny bil i denne prisklassen hos andre enn importør, med mindre det var minst 25.000.- å spare, helst 40.000.-   Altså 10-15%.

Har selv tatt in biler fra utlandet, erfaring er at fravær av norsk importør-support og lavere 2. håndsveri/mer plunder med salg gjør at 10-15% bør avslaget være.

Ole

Electra

Bare så du har noe å sammenlikne med, vet det er Acenta du ser på, men velger du farge uten Metallic og kjøper vinterdekk selv,så får du topp modellen Tekna hos forhandler for 256 000kr. 5 års garanti og alt det der  :)

Jeg syntes at differansen er verd ekstra utstyr som skinnseter, Bose anlegg, 17" felger + evt annent som skiller Acenta fra Tekna (husker ikke hva som er standard på Acenta, men min Tekna har 4 kamera, varme i ratt, varme i for-og baksetet, B gir=regenererings gir).

pottle

#7
Hvis du får en Tekna til 255 tusen så er dette en meget god deal. Listeprisen til Tekna (uten metallic lakk og vinterdekk m.m) hos Nissan er kr 273.900,-.

Forskjellen mellom Tekna og Acenta er dette:

-17" dekk
-Bose lydanlegg
-Led-lys i front
-360 graders kamera
-skinnseter

Resten er likt...
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

Belloq

Jeg kjøpte min Tekna for 265000,- Uten vinterdekk ,men med crompakke og metallic lakk. Fra Nissan forhandler
P85 2014

Electra

Kjøpte min Tekna fra forhandler for 259 000kr dette var med den nye grå Metallic fargen. Betalte ytterligere 3900kr for beste understellsbehandling. Endte da opp på 262 900kr uten krompakke og uten vinterdekk.
Dette er pris uten leiebil/service avtalen.

Antar at salgbarheten går opp med utstyrsnivå den dagen jeg selger/bytter inn bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA