Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du?

Startet av Torpedo Ted, torsdag 24. oktober 2013, klokken 09:34

« forrige - neste »

Torpedo Ted

Er det mulig å utnytte den store batteripakken til å levere strøm til andre ting enn bare elmotorene? Må vel gjerne ha en inverter/transformator, men er det i det hele tatt steder noe slikt kan kobles til?

valvolainen

Det enkleste er vel å ta ut 12V, enten rett fra batteri eller via klyper bak grillen.
Vet dog ikke hvor kraftig dc-dc lader er, så hvor mange wh man kan dra herfra er jeg usikker på.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

frekri

Ved å bruke 12v vil jeg tippe at du trekker på 12v batteriet og ikke den store batteripakka.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

valvolainen

Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Torpedo Ted

Tanken min var jo å koble til ting som kanskje står på kontinuerlig. F.eks dashcam, gps-tracker. Ting som muligens ville tømt et vanlig 12v batteri om det står på et døgn uten at bilen er i gang f.eks.

Men det er slik å forstå at det er trygt å koble ting til 12v batteriet altså, siden det automatisk blir ladet opp av hovedbatteriet - selv om bilen er av?

Er jo mange muligheter med et så stort batteri. F.eks. overvåkningskamera som kjører 24/7 dersom du parkerer gatelangs og er redd for innbrudd/hærverk.

eledille

Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Tesla-man

Gjenbruker en gammel tråd:

Er det mulig å få koplet to biler sammen så en "tom" bil kan lades av en annen i ei knipe?

Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

Brede

Sitat fra: Tesla-man på onsdag 16. juli 2014, klokken 16:26
Gjenbruker en gammel tråd:

Er det mulig å få koplet to biler sammen så en "tom" bil kan lades av en annen i ei knipe?

Nei.

Sandpusher

Sitat fra: Brede på onsdag 16. juli 2014, klokken 16:32
Sitat fra: Tesla-man på onsdag 16. juli 2014, klokken 16:26
Gjenbruker en gammel tråd:

Er det mulig å få koplet to biler sammen så en "tom" bil kan lades av en annen i ei knipe?

Nei.
Men du kan taues med regenerering, og det kan være en ICE til og med!
Ikke noe jeg ville gjort med mindre det var krise, da hadde jeg heller fått veihjelp til nærmeste stikk.
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA