Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SUDDEN DEATH

Startet av Ladefabrikken, onsdag 23. oktober 2013, klokken 21:15

« forrige - neste »

kjbu

#135
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Daeedor

Sitat fra: kjbu på fredag 31. januar 2014, klokken 08:38
Kanskje en mye billigere løsning for EuroLeaf her :
http://autoterm.pro/en/shop/air-heaters/

http://planarheaters.com/diesel-air-heater-planar-44d-12-2

Slike vil fungere , men å koble dem sammen med originalanlegget blir nok komplisert.
For egen del lar jeg være , men ja - dette er selvsagt mulig.  Så var det garanti på bil osv da....  ::)

TorC

Sitat fra: Starfox på torsdag 30. januar 2014, klokken 22:55
Noen steder man får en diseltank på 5l som passer fint i motorrommet?

Du har plass til bortimot 10 stk fem liters kanner inne i fangeren...  MASSEVIS av plass... Problemet er å få de inn der. Vanlige reservekanner får man ikke inn fra oversiden. På min US-leaf kan man ta av den "papp" platen under bilen (6 skruer), men på en Euro-leaf jeg har skrudd på ligger det en ekstra plastplate der som er VELDIG vanskelig å få ut med mindre man har bukk.  Så med den plastplaten er det veldig vanskelig å få inn en kanne med mindre man tar av hele plastfangeren.

En slik kan være lettere å få inn: www.ebay.com/itm/270912586702?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Balrog

Webasto vannvarmer montert - Herlig med god og varm bil og skikkelig rekkevidde igjen!

Jeg har funnet ut at rekkeviddeangst er langt mindre slitsomt i varm enn kald bil.

Ingen tvil om at dette burde være på tilleggsutstyrslista til Nissan på nye biler, men det er jo bare noe kundene vil ønske seg, så da gir de selvsagt faen, og lager heller regler om at installasjon av tilleggsvarmer vil fjerna alt garantiansvar og all reklamasjonsrett på bilen.

Nå er Leafen en fullverdig vinterbil med tilnærmet normal rekkevidde. Fornøyd!

Takk til 2EL spesielt og andre bidragsytere på forumet for å dele erfaringer og installasjonstips!
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Daeedor

#139
Sitat fra: Balrog på fredag 31. januar 2014, klokken 12:46
Webasto vannvarmer montert - Herlig med god og varm bil og skikkelig rekkevidde igjen!

Jeg har funnet ut at rekkeviddeangst er langt mindre slitsomt i varm enn kald bil.

Ingen tvil om at dette burde være på tilleggsutstyrslista til Nissan på nye biler, men det er jo bare noe kundene vil ønske seg, så da gir de selvsagt faen, og lager heller regler om at installasjon av tilleggsvarmer vil fjerna alt garantiansvar og all reklamasjonsrett på bilen.

Nå er Leafen en fullverdig vinterbil med tilnærmet normal rekkevidde. Fornøyd!

Takk til 2EL spesielt og andre bidragsytere på forumet for å dele erfaringer og installasjonstips!

Det er ikke vannvarmer på nye Leaf , og dessuten har Nissan som policy at det skal være NULL utslipp på en null-utslippsbil. Rent bortsett fra det , så er jo ideen sikkert helt ok.... :)

Forøvrig er luft-varmeapparatet på min Leaf meget effektivt , og drar ikke mye strøm heller , når bilen foørst er varmet opp ( forvarming før kjøring). Det har vært tatt opp før , men mulig rekkeviddetap selv i sprengkulde kan umulig være mere enn ca 20 km dersom man kun ser på forbruket av strøm. På den gamle modellen som du har , derimot , er det helt andre tall , så der forstår jeg at du har montert tilleggsvarmer. Jeg vil uansett bestride at dette er noe "MUST" for de aller fleste , da rekkevidden er greit opplyst når man kjøper bilen , og den nye modellen går lenger enn den gamle på vinterstid.  - men igjen - lykke til med ditt varmesystem , det fungerer sikkert bra. 

Ladefabrikken

#140
Sitat fra: TorC på fredag 31. januar 2014, klokken 10:27
Sitat fra: Starfox på torsdag 30. januar 2014, klokken 22:55
Noen steder man får en diseltank på 5l som passer fint i motorrommet?

Du har plass til bortimot 10 stk fem liters kanner inne i fangeren...  MASSEVIS av plass... Problemet er å få de inn der. Vanlige reservekanner får man ikke inn fra oversiden. På min US-leaf kan man ta av den "papp" platen under bilen (6 skruer), men på en Euro-leaf jeg har skrudd på ligger det en ekstra plastplate der som er VELDIG vanskelig å få ut med mindre man har bukk.  Så med den plastplaten er det veldig vanskelig å få inn en kanne med mindre man tar av hele plastfangeren.

En slik kan være lettere å få inn: www.ebay.com/itm/270912586702?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649
Jeg fikk plass til en 7l tank foran i Leafen. Kjøpte den i Lørenskog hos et firma som heter Nopart. http://norpart.eivindbrandsnes.no/produkter/77-monteringstilbehor-wind
Man må skru av platen under bilen og føre tanken underifra og opp. Presser man tanken opp så passer den nesten perfekt, prise er 1100kr
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Kvikken

Å få til en dieselvarmer som kan aktiveres via den orginale klimaanlegg-kontrollen hadde vært optimalt. Da kan man fortsatt styre oppvarming via bilens orginale styresystemer som betyr både schedulert kontroll samt manuell kontroll via mobil-appen

offpist

Kan noen legge ut bilde av plasseeing på drivstofftank og varmer?

Tesla Model S P85
Tesla Model 3 Performance (Solgt)
Tesla Model 3 LR (Solgt)
Nissan Leaf 2014 med 2018 model 40 KWH batteri.(Solgt)

JBS

+1
Gerne et par fotos hvor og hvilke slanger der skal klippes :-)
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

TorC

For de som er interessert vedlegges koplingsskjemaet for hvordan jeg selv har montert en 3 kw Eberspächer.

2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

JBS

Sitat fra: TorC på mandag 05. januar 2015, klokken 19:28
For de som er interessert vedlegges koplingsskjemaet for hvordan jeg selv har montert en 3 kw Eberspächer.

TorC,
Kunne du vise hvor du har "klippet" slangen til vandet ? evt hvor du har vandpumpen placeret og
hvorfor en vej den skal pumpe ( en pil er ok ) :)

Grundet til at jeg spørger, er at vi ikke "lovligt" må bygge det i danske Leaf og derfor ingen hjælp kan få.
Som alle andre er målet at kunne kører +30km om vinteren :P

// Johnny
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

TorC

Sitat fra: JBS på tirsdag 06. januar 2015, klokken 10:51
Sitat fra: TorC på mandag 05. januar 2015, klokken 19:28
For de som er interessert vedlegges koplingsskjemaet for hvordan jeg selv har montert en 3 kw Eberspächer.

TorC,
Kunne du vise hvor du har "klippet" slangen til vandet ? evt hvor du har vandpumpen placeret og
hvorfor en vej den skal pumpe ( en pil er ok ) :)

Grundet til at jeg spørger, er at vi ikke "lovligt" må bygge det i danske Leaf og derfor ingen hjælp kan få.
Som alle andre er målet at kunne kører +30km om vinteren :P

// Johnny

Hei,
jeg har "klippet" slangen der temp sensoren er. Da slapp jeg å demontere så mye. Det er sikker mulig å laske seg inn i forbindelse med den ene trykktanken.
Vedlagte bildet er "stjålet" fra nett og lagt på røde piler. De små pilene indikerer retning, den store viser hvor du kan laske deg inn. Bildet viser etter at man har tatt vekk batteriboksen.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

JBS

Perfekt, præcis det jeg håbede :-)
Jeg formoder at du har vandpumpen i nærheden af fyret,  hvor der nu er bedst plads i kofangeren..

// Johnny
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

TorC

Sitat fra: JBS på onsdag 07. januar 2015, klokken 20:39
Perfekt, præcis det jeg håbede :-)
Jeg formoder at du har vandpumpen i nærheden af fyret,  hvor der nu er bedst plads i kofangeren..

// Johnny


Ja jeg glemte visst å nevne hvor jeg har plassert vannpumpen... Den står faktisk løst oppå dieselbrenneren. Jeg har bare kappet en ca 10 cm slangebit ( stussene er ganske lange, så den løse slangen er faktisk bare ca 5 cm). Jeg har valgt å montere den på INN stussen på brenneren slik at pumpen pumper "kaldt" vann inn i brenneren.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

TorC

Er det noen som med hell har funnet drivstofftank på mer enn 7 liter som faktisk passer i fangeren på LEAF?

Jeg har prøvd meg med en 10 liters tank lik de Eber og Webasto selger, men de får jeg ikke til å passe uten å kappe i fangeren, noe jeg åpenbart ikke ønsker å gjøre.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA