Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SUDDEN DEATH

Startet av Ladefabrikken, onsdag 23. oktober 2013, klokken 21:15

« forrige - neste »

kjbu

Sitat fra: Balrog på onsdag 11. desember 2013, klokken 12:39
Snakket nettopp med Asker Elektrodiesel. De tar 25-26000 inkl montering og mva for en "D2" 2kW luftvarmer. Prismessig noe i overkant av hva jeg håpet på, men kanskje noe å vurdere?

Hvis dieselvarmer gjør at batteriet brukes 20% mindre i snitt, så blir levetiden til batteriet 20% lengre. Hvis vi antar at batteriet dør før rusten tar bilen, så øker du dermed levetiden til bilen med 20%. F.eks fra 10år til 12års levetid. Da kan man regne på tall og se om disse to årene ekstra er verdt 25000kr.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Ingez


Men er det noen som vet om å installere diesel varmer påvirker garantien?
Nissan Leaf juni 2013 Solgt
S85 #22105

flux

Webasto Norge sier at de skal levere et tilpasset kit for diesel vannvarmer til Leaf ved juletider. Den første leverandøren som kan selge en slik pakke for ca 15k ferdig montert og fint integrert med Leaf vil selge i bøtter og spann tror jeg :)

Larobeaa

9300kr inkl moms måtte jeg betale for webastoen min med monteringskit osv.
Det var igjennom firmaet jeg jobber i med rabat og da måtte jeg montere selv og finne en tank og lage fester osv.
Om webasto lager et sett til leaf tror jeg montøren må gjøre jobben gratis og legge i et par laken for webastokittet om du skal få det til den prisen vil jeg tro :P

TorC

Til dere om har installert dette opplegget ferdig: Har dere lagt inn noen form for bryter i kupeen? I så fall hvor? Noen som har mulighet til å legge ut bilder :-D

Hvor la dere kablene fra "motorrom" til kupee? Det eneste stedet jeg har funnet er der en kabelstokk i en stor gummipropp går mellom "torpedoveggen". Jeg er litt lite fysen på skjære meg igjennom gummien siden den ser så tett og fin ut.

2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Larobeaa

Det var værtfall der jeg førte kablene igjennom.
Jeg smurte litt seal & bond(sikaflex) på kablene i det jeg dro de siste cm inn i gummiproppen slik at det helt sikkert ble tett. Det er lite fuktpåkjenninger i området..

Sterkstrøm

Er det noen som vet hva det vil koste å koble en bryter i bilen som velger om det skal tas strøm til vareelementet fra bilens varmepakke eller en egen 4kw batteripakke i bagasjerommet. Den ekstra batteripakken kan gjerne lades uavhengig av bilens ladesystem og tas ut om sommeren. Dette burde kunne la seg gjøre på en enkel måte hvor det eneste berøringspunktet på det originale elektriske anlegget i bilen og ekstrautstyret er på varmeelementet. Dette burde ikke koste all verden. :)

Balrog

Usedvanlig god ide. Hvor får man tak i slike Litiumbatterier? 5-6kWh hadde vel vært optimal kapasitet og blir en kjærkommen ren range extender vinterstid.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

flux

Sitat fra: Larobeaa på onsdag 11. desember 2013, klokken 22:29
9300kr inkl moms måtte jeg betale for webastoen min med monteringskit osv.
Det var igjennom firmaet jeg jobber i med rabat og da måtte jeg montere selv og finne en tank og lage fester osv.
Om webasto lager et sett til leaf tror jeg montøren må gjøre jobben gratis og legge i et par laken for webastokittet om du skal få det til den prisen vil jeg tro :P

http://www.ebay.de/sch/Standheizungen-mit-Einbau-/122986/i.html


TorC

Sitat fra: Balrog på torsdag 12. desember 2013, klokken 10:16
Usedvanlig god ide. Hvor får man tak i slike Litiumbatterier? 5-6kWh hadde vel vært optimal kapasitet og blir en kjærkommen ren range extender vinterstid.

Siden DC/DC junction box også går på PTC (PTC elements heater high voltage connector) så må du jo ha noe som gir deg rett spenning fra den lille ekstra pakken og kontrollerer alt annet. Og et heftig stort relee som kan veksle mellom bilens pakke og den ekstra pakken... Jeg mistenker at det kan koste langt mer enn det smaker...

Et annet alternativ er kanskje en "motorvarmer" som denne http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=44799696&folderId=3496362
?

Så slipper du å veksle mellom bilens batteripakke, og slipper unna med en enkel inverter?

Det finnes jo sikker andre varianter også som gjør at du slipper inverter.?






2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Sterkstrøm

Så egentlig kan man benytte en hvilken som helst vannvarmer for bil eller båtvarme som kuttes inn på vannslangen til varmeapparatet. Er det noen som vet hvilke verksted som kan utføre dette?

Kvikken

Sitat fra: Balrog på torsdag 12. desember 2013, klokken 10:16
Usedvanlig god ide. Hvor får man tak i slike Litiumbatterier? 5-6kWh hadde vel vært optimal kapasitet og blir en kjærkommen ren range extender vinterstid.
Her håper jeg det kommer noen løsninger etterhvert :)

Starfox

Noen steder man får en diseltank på 5l som passer fint i motorrommet?

sven erik

tror nok en 23000 ferdig montert  er mer rett sum det er runt der jeg har hørt  samme som på imiev  med fjernkontroll å med at garanti fortsatt er intakt

Daeedor

Sitat fra: flux på onsdag 11. desember 2013, klokken 18:32
Webasto Norge sier at de skal levere et tilpasset kit for diesel vannvarmer til Leaf ved juletider. Den første leverandøren som kan selge en slik pakke for ca 15k ferdig montert og fint integrert med Leaf vil selge i bøtter og spann tror jeg :)

Bøtter og spann er vel å ta i litt : den nye Euroleaf har jo ikke vannvarmer.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA