Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: SUDDEN DEATH

Startet av Ladefabrikken, onsdag 23. oktober 2013, klokken 21:15

« forrige - neste »

Mr.Zero

Sitat fra: Ingez på torsdag 07. november 2013, klokken 18:18
Hei
Er det noen som selger og monterer fossil varmeapparat i leaf?
Sines PTC tar alt for mye strøm i min 2012 bil :)

Asker Elektrodiesel gjør.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Ladefabrikken

Sitat fra: Mr.Zero på torsdag 07. november 2013, klokken 18:36
Sitat fra: Ingez på torsdag 07. november 2013, klokken 18:18
Hei
Er det noen som selger og monterer fossil varmeapparat i leaf?
Sines PTC tar alt for mye strøm i min 2012 bil :)

Asker Elektrodiesel gjør.
Til 26 tusen >:(
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Mr.Zero

Sitat fra: 2EL på torsdag 07. november 2013, klokken 19:29
Sitat fra: Mr.Zero på torsdag 07. november 2013, klokken 18:36
Sitat fra: Ingez på torsdag 07. november 2013, klokken 18:18
Hei
Er det noen som selger og monterer fossil varmeapparat i leaf?
Sines PTC tar alt for mye strøm i min 2012 bil :)

Asker Elektrodiesel gjør.
Til 26 tusen >:(

Dyrt og deilig!  ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Larobeaa

2el, brukte du webastoen sin vannpumpe i tillegg slik at det er 2 vannpumper i vannkretsen?
Eller bruker du bare pumpa til leafen?

Ladefabrikken

Nei. Jeg bruker bare den orginale pumpen som sitter i bilen.  Vannet sirkulerer så bra at jeg droppa en ekstra pumpe.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Larobeaa

Takk! Har kjøp en ny thermo top evo 4 diesel med alt, så da blir det montering i neste uke ;D

kjbu

Sitat fra: Larobeaa på fredag 08. november 2013, klokken 08:08
Takk! Har kjøp en ny thermo top evo 4 diesel med alt, så da blir det montering i neste uke ;D

Veldig fint om du kunne tatt bilder av hele prosessen og lagt ut her i forumet. Mange som er interessert i det samme :-)
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

TorC

For de som synes orginalvare er for dyrt:

http://bilaifu.en.alibaba.com/product/1083908272-219202011/Belief_5KW_Popularized_Water_Parking_Heater_for_Cars.html?edm_src=sys&edm_type=fdbk&edm_grp=0&edm_cta=read_msg&edm_time=realtime&edm_ver=e

Har fått tilbud på dette med frakt til Norge (men uten mva) på 870 USD. Dette er jo halvparten av det orginalvare koster, men men jeg tipper det er en viss risiko for at det ikke er helt samme kvalitet som Eber/Webasto....
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

snurre100

#68
Hva med en E85 varmer.Så sparer man miljøet litt.Denne får man E85 sett til.

http://www.ebay.co.uk/itm/Eberspacher-Standheizung-Wasserheizung-Hydronic-2-Eco-B5S-12-Volt-Economy-/200916730400?pt=DE_Autoteile&hash=item2ec7920220

If running with ethanol E85, the heating output reduces by approx. 30 %.Det skulle bli mellom 1750w og 3500w,
Venter på Kia E Niro

kjbu

Sitat fra: TorC på fredag 08. november 2013, klokken 09:57
For de som synes orginalvare er for dyrt:

http://bilaifu.en.alibaba.com/product/1083908272-219202011/Belief_5KW_Popularized_Water_Parking_Heater_for_Cars.html?edm_src=sys&edm_type=fdbk&edm_grp=0&edm_cta=read_msg&edm_time=realtime&edm_ver=e

Har fått tilbud på dette med frakt til Norge (men uten mva) på 870 USD. Dette er jo halvparten av det orginalvare koster, men men jeg tipper det er en viss risiko for at det ikke er helt samme kvalitet som Eber/Webasto....

Den ser jo veldig bra ut! Her er en som varmer lufta isteden
http://bilaifu.en.alibaba.com/product/1083838273-219200047/Belief_2KW_Popularized_Auto_Air_Parking_Heater_with_Cell_Phone_Control.html
Men da må man finne inntaktet til ventilasjonsanlegget er. Kanskje det er under vindusviskerene som i mange andre biler.....

Og hvor mye varme trenger man? 5kW? 2kW? Når Leafen bruker 3,5kW så kommer det veldig varm luft. Dermed holder vel 2kW til å holde bilen varm på kjørerturer i minus 10-20°C. Eller hva tror dere?
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

TorC

Sitat fra: kjbu på fredag 08. november 2013, klokken 13:51
Sitat fra: TorC på fredag 08. november 2013, klokken 09:57
For de som synes orginalvare er for dyrt:

http://bilaifu.en.alibaba.com/product/1083908272-219202011/Belief_5KW_Popularized_Water_Parking_Heater_for_Cars.html?edm_src=sys&edm_type=fdbk&edm_grp=0&edm_cta=read_msg&edm_time=realtime&edm_ver=e

Har fått tilbud på dette med frakt til Norge (men uten mva) på 870 USD. Dette er jo halvparten av det orginalvare koster, men men jeg tipper det er en viss risiko for at det ikke er helt samme kvalitet som Eber/Webasto....

Den ser jo veldig bra ut! Her er en som varmer lufta isteden
http://bilaifu.en.alibaba.com/product/1083838273-219200047/Belief_2KW_Popularized_Auto_Air_Parking_Heater_with_Cell_Phone_Control.html
Men da må man finne inntaktet til ventilasjonsanlegget er. Kanskje det er under vindusviskerene som i mange andre biler.....

Og hvor mye varme trenger man? 5kW? 2kW? Når Leafen bruker 3,5kW så kommer det veldig varm luft. Dermed holder vel 2kW til å holde bilen varm på kjørerturer i minus 10-20°C. Eller hva tror dere?

2kw er nok i snaueste laget, men alle monner drar jo. 2 kw inn i anlegget betyr jo 2kw mindre bruk på strøm. Hvis man først skal svi av noen tusenlapper så er det jo kanskje litt dumt å ikke smelle inn en varmer som kan dekkke hele varmebehovet?
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

kjbu

Sitat fra: TorC på fredag 08. november 2013, klokken 14:20

2kw er nok i snaueste laget, men alle monner drar jo. 2 kw inn i anlegget betyr jo 2kw mindre bruk på strøm. Hvis man først skal svi av noen tusenlapper så er det jo kanskje litt dumt å ikke smelle inn en varmer som kan dekkke hele varmebehovet?

Sant....men når bilen først er varm så blir minstelasten til dieselvarmeren før høy og den slår seg av. Jeg kjenner ikke så godt til systemet så jeg vet ikke om dette er bra eller dårlig.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Ladefabrikken

Problemet jeg ser med luft varmer er at dere må lage et stort hull inn til luftkanalen. Forsto på Asker elektro at det var det som gjorde at monteringa ble dyr. De måtte lage noen egene deler for å kople seg inn. Serikoble seg rett inn i det orginale vannvarmeren tror jeg faktisk er enklere. Å det har fungerer utmerket den uka jeg har hatt det.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

TorC

Sitat fra: kjbu på fredag 08. november 2013, klokken 15:05
Sitat fra: TorC på fredag 08. november 2013, klokken 14:20

2kw er nok i snaueste laget, men alle monner drar jo. 2 kw inn i anlegget betyr jo 2kw mindre bruk på strøm. Hvis man først skal svi av noen tusenlapper så er det jo kanskje litt dumt å ikke smelle inn en varmer som kan dekkke hele varmebehovet?

Sant....men når bilen først er varm så blir minstelasten til dieselvarmeren før høy og den slår seg av. Jeg kjenner ikke så godt til systemet så jeg vet ikke om dette er bra eller dårlig.


Men slår den seg helt av? Eller går den inn i "pausemodus" slik som beskrevet her: ?

Sitat fra: hma på fredag 01. november 2013, klokken 23:19
Heating Operation
When the temperature rises to reach 72° C the heater switches to the energy saving part load operation. A rise
in temperature up to 76.5° C causes the heater to enter a control idle period. This also happens when exceeding a total heating operating time of 76 minutes. After cool-down of the coolant to 71° C the heater resumes part load operation. Another rise in temperature to 76.5° C causes the heater to enter again the control idle period. A drop in the coolant temperature during part load operation due to an increased demand in heat will cause the heater to switch to full load operation at 56° C.
Should the coolant temperature drop during the control idle period to but not below 71° C within 900 seconds, a subsequent drop in the coolant temperature below 71° C causes the heater to perform a regular starting sequence into full load operation. A drop in the coolant temperature during part load operation due to an increased demand in heat will cause the heater to switch to full load operation at 65° C.

2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Ladefabrikken

Hvis det er meg du spør så går den ikke i pausemodus. Har gått 30 min uten at den har stoppa.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA