Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Type 2 kabel, hurtig spørsmål

Startet av bosse, onsdag 23. oktober 2013, klokken 20:35

« forrige - neste »

Nuvolari

Sitat fra: laumb på fredag 18. oktober 2013, klokken 14:51
Jeg betalte 3000kr i måneden i lån på den gamle.
Dette er 3000kr jeg heller ville bruke på Tesla framfor en papirvekt som skulle ta gårdsplassplass.

Får man 200.000,- for bilen man skal selge koster det 700,- i mellomfinansiering pr mnd. Altså mindre enn et busskort som er alternativet til bil.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

laumb

Antall kroner + pr mnd telte mest for min del.
Jeg ville ikke betale 3000kr på ett ekstra lån i den perioden, rett og slett.

Forøvrig taper du og avdrag minus tap i pris over lengre salgsperioder.
Min lå ute i over 4 mnd. Skulle jeg lagt den ut etter at jeg fikk Teslaen... Vel, jeg skulle fått det til å gå rundt, men det ville påvirket budsjettet (Vi har ett av de 106 linjer lange excel-arkene som definerer privatøkonomien vår. Det følges. Og 3k er ikke "bare 3k" i den sammenheng - Ikke mange banker som gir så stort lån ved at man ønsker å utsette innbetalingen i lang tid.).

Woods

Har solgt mye via Finn, og det er i grunn svært enkelt å skille seg ut.

1. SKRIV EN GOD TEKST. - Det er ikke vanskelig - og det tar deg maks en time. Lag et pent oppsett, fortell gjerne litt personlig om bilen. Hvorfor skal noen kjøpe DIN - og ikke den andre?

2. TA EGNE BILDER! - Bruk gjerne litt tid på dette, har du en kamerat med godt kamera - lån eller spør om han kan hjelpe deg. VASK bilen før du tar bildene - og finn deg et område som ser pent ut. Gjerne med en ryddig bakgrunn. Støvsug deretter bilen, og bruk god tid på å finne riktig vinkel.

Det er utrolig mange annonser av både biler, båter og på torget hvor mange bruker "stock" bilder (bilder fra produsent). Jeg har aldri hatt en annonse liggende noe særlig lenge. Jeg solgte en litt spesiell type bil tidligere i år, her valgte jeg å lage en video i tillegg. Entusiastene visste hva det var, men jeg hadde som mål at alle kunne danne seg et godt inntrykk av bilen MIN.

Detailing - Legg en annonse på Detailersclub.no og spør om noen kan salgspreppe bilen din. Det kan koste deg noen tusen, men lakken vil få tilbake sin opprinnelige glans. Ta gjerne med en god interiørrens, slik at inntrykket til potensiell kjøpet opprettholdes i det han går inn i førersetet.

Med disse enkle "triksene" kan du enkelt legge deg over de billigste i lista. 

Meringdal

Som student så må desverre fossilbilen bort før ny bil kommer :-)

La den ut tidlig for å være sikker på å få den solgt til tms kommer :)

frosken

Sitat fra: Nuvolari på fredag 18. oktober 2013, klokken 13:44
Fatter ikke hvorfor folk selger bilene sine lenge før levering av teslaen. Er vel ikke noe problem å sitte med 2 biler i noen uker.
For min del var ikke planen å selge så lenge før levering. Som jeg skrev lenger opp var det ment for å føle litt på markedet. I tillegg vil jeg heller gå tre måneder uten bil enn tre måneder med dobbelt billån. Så da ble det sånn når det var en som bestemte seg for at han ville ha min bil.

Jeg kan fint ta t-banen til jobb i en periode, selv om det krever litt mer planlegging og tre-fire ganger så lang reisetid.

Sitat fra: Woods på fredag 18. oktober 2013, klokken 17:37
Har solgt mye via Finn, og det er i grunn svært enkelt å skille seg ut.

1. SKRIV EN GOD TEKST.
2. TA EGNE BILDER!
Helt enig. Dårlige mobilbilder, eller enda verre - tilfeldige bilder fra nett gjør bilen lite attraktiv. Skal man gidde å bruke tid på å ringe selger og til og med komme for å se på bilen bør man få et inntrykk av det faktiske salgsobjektet i annonsebildene. Generelle bilder av bilmodellen kan man alltids google seg til. Man vet gjerne hvordan bilmodellen man leter etter ser ut...

Selv valgte jeg å gå litt «over the top» med bildene og stilisere eksteriørbildene så bilen skilte seg litt ut. Bilen er solgt, men annonsen finnes her: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44636249

Woods

Absolutt bedre enn gjennomsnittet!  :)

Jeg har også den formening at jo flere bilder, jo bedre er det. Personlig vil jeg ha mest mulig info, bilder, tekst - ALT, når jeg ser etter en bil. Regner med flertallet her på forumet kjenner seg igjen med tanke på TMS.  ;)

Tror jeg brukte 6-8 timer alene på photoshoot av bilen - inkludert opptak til filmen. Nå er det verdt å nevne at jeg har interesse for foto og har kjøpt mye utstyr, dermed får jeg brukt kunnskapen til noe annet enn pene bilder på veggen.

Talvern

Hei.

Salg av bil, jeg har solgt i overkant av 600 stykker nye / brukte, jobbet som selger.

En god annonse er det beste, legger ved en som jeg brukte litt tid på:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=43555709&editAd=true

Fikk solgt bilen meget hurtig og til nesten full pris.

Gode bilder + bilder av komplett service hefte er en vinner har jeg sett.

Lykke til med salget.

Tommy
Hvit Tesla 85P med alt - levert 30.10.13 #2147
C-Zero 14.10.14 = 100% elektrisk. :)

Anew

Takk for tips og inspirasjon folkens! Driver så smått og klargjør min e61 520ia for salg.

Ett lite spørsmål til dere som har kjøpt og solgt mer enn én bil - når man ser på annonser på entusiastforum, så er det ofte oppgitt om bilen har gjort unna "standardfeilene" for modellen. Er det noe å ta med i en annonse på finn, eller er det noe man tar på visning?
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

navelso

Sitat fra: Meringdal på fredag 18. oktober 2013, klokken 17:42
Som student så må desverre fossilbilen bort før ny bil kommer :-)

La den ut tidlig for å være sikker på å få den solgt til tms kommer :)
Selv om du må selge før du kjøper høres det jo ut som du har det helt greit økonomisk til å være student da :)
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

navelso

Her i huset er det en 2013 Avensis som blir erstattet. Klarer å finansiere uten, men satser på å selge noen uker før Teslaen kommer i mai. Tror og håper den skal være lettsolgt, og våren er valgt for å kunne få et greit bruktbilsalg (mulig jeg tar feil her?). God markedsføring er viktig. Bruk noen minutter ekstra på annonse og mange gode bilder, med nyvasket, blank og fin bil. Ingen ønsketenking når du setter utropsprisen, men det må være litt prutingsmonn så kjøperen føler han får et godt kjøp.
Shine opp bilen når noen skal se og prøve den. Ren og pen utvendig og innvendig. Ta fram selgeren i deg, men vær ærlig om eventuelle feil og mangler. Har solgt mange biler, de fleste har gått første dagen. Hvis det har tatt tid har det gjerne vært litt optimistisk prisantydning.
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

Kenneth Waal

Har lagt ut min 09 Audi A4 Avant til salgs - veldig dårlig respons. Håper jeg får solgt den før Teslaen kommer.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44436565&editAd=true
Tesla Model S Performance

85 kwh - Tech-Pakke - Parkeringsassistent - Panorama - Lydpakke - Lyspakke - Sikkerhetspakke - Barneseter

Aage M.

Solgte Peugeoten i går. Får Teslaen den 11. nov og beholder den gamle til den 10.
Jeg la ut bilen på FINN til en optimistisk pris, og med null respons. Satte deretter ned prisen med 10.000 pr uke, og etterhvert var det flere som responderte/lagret annonsen. Siste nedjustering forige uke, ga god respons og altså salg i går. Peugeoten var to år, km 44000, med masse ekstrautstyr. Differansen på optimistisk pris og salgspris ble litt over 40.000. Litt større tap en jeg hadde trodd, but who cares, I´m a Tesla-owner!

Det fine med markedsøkonomi er at det fungerer.
Det fine med planøkonomi er det det er avskaffet. (Dette sagt uten kopling til nylig valgresultat i Norge.  ;)

Ønsker godt salg til dere som er i ferd med å selge fosildyret.

petersv

Sitat fra: Aage M. på søndag 20. oktober 2013, klokken 11:34
Det fine med markedsøkonomi er at det fungerer.
Det fine med planøkonomi er det det er avskaffet. (Dette sagt uten kopling til nylig valgresultat i Norge.  ;)

Ja, går som det suser med EU og USA...

Muffinman

Dagen i dag har gått med til rengjøring og voksing av Saab``en. Har også fått tatt bilder og lagt den ut på Finn - men det ble ikke veldig spenstige bilder i grått møkkavær. Satser på å bruke dagen på å fli om innvendig i morgen - så blir det interiørbilder også. Og ja, jeg er ute i siste liten. Levering er framskyndet, og det ser ut som det kan bli overtagelse av ny bil neste uke, kanskje allerede tirsdag. Ikke for det, jeg har ingen problemer med å sitte på gammelbilen en stund.

...det er egentlig en litt koselig følelse å ha bilen inne i varmen og vokse mens det ryker og fyker ute. Det skal jeg gjøre oftere :-)

ebbrey

Må beholde gamlebilen ca 1 mnd etter levering. Så kan ta en stund før jeg får solgt min. Må kjøre fra der vi bor nå og bytte bil :P Tørr ikke parkere nybilen her. Felles parkering og folk her gir så blanke F. Har 4 bulker i golfen og sprekk i fronten som bevis.

Og det er alltid bak det skjer! foreldre må lære barna sine å ikke smelle opp døra!!
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA