Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Type 2 kabel, hurtig spørsmål

Startet av bosse, onsdag 23. oktober 2013, klokken 20:35

« forrige - neste »

Brede

Jeg la meg også et par tusenlapper under billigste tilsvarende bil på Finn. 600 visninger, 20 henvendelser og salg i løpet av tre dager.

Fikk en kommentar av de fleste: svært bra bilder av bilen, ble interessert på grunn av dette!
Tror virkelig det lønner seg å legge litt energi i å presentere bilen på en måte som gjør at den skiller seg ut.
Samtidig må en nok være innstillt på å legge seg litt flat for kjøperne og være svært behjelpelig og serviceinnstillt, det er kjøpers marked.....

fonberg

Sitat fra: Gjermund på onsdag 16. oktober 2013, klokken 08:38
Sitat fra: frskby på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 21:29
Jeg begynte (litt for) tidlig med salg. Solgte min for 2 uker siden. Alle sa det var så vanskelig å få solgt biler. Solgte min XC60 etter 1 døgn på Finn. La meg billigst på Finn, og fikk overveldende respons etter noen minutter. Flere ville by uten å ha sett bilen.
Ble da uten bil i ca 2 mnd. Det funka ca 2 dager. Endte opp med en halvgammel fossil varebil som får duge enn så lenge.
Det er iallefall mulig å få solgt bil på Finn! :P

Definitivt den enkleste måten å selge bil på. Selg den litt billigere enn alle andre som ikke får solgt sin. Det skal jeg gjøre i hvert fall, men må vente til enten noen dager før eller like etter jeg har fått s'en.

Ikke for å kritisere noen, men om mange bruker denne strategien er det jo ikke rart at bruktbilprisene faller :)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Lacaixxa

Definitivt den enkleste måten å selge bil på. Selg den litt billigere enn alle andre som ikke får solgt sin. Det skal jeg gjøre i hvert fall, men må vente til enten noen dager før eller like etter jeg har fått s'en.
[/quote]

Ikke for å kritisere noen, men om mange bruker denne strategien er det jo ikke rart at bruktbilprisene faller :)
[/quote]

Det er vel dette som kalles markedspriser. Hvis det er stor etterspørsel vil jo prisene gå opp, mens prisene vil gå ned ved lav etterspørsel. Temmelig naivt å prise bilen sin over laveste pris. Hvem vil betale mer for din bil hvis det finnes en identisk bil som er priset lavere?
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

Gjermund

Sitat fra: Lacaixxa på onsdag 16. oktober 2013, klokken 15:19

[/quote]

Det er vel dette som kalles markedspriser. Hvis det er stor etterspørsel vil jo prisene gå opp, mens prisene vil gå ned ved lav etterspørsel. Temmelig naivt å prise bilen sin over laveste pris. Hvem vil betale mer for din bil hvis det finnes en identisk bil som er priset lavere?
[/quote]

Det er det jeg og tenker, om jeg skal selge bilen så må jeg regne med å selge den til det markedet vil betale.

sindrej

Min 14 år gamle BMW låg 2 dager på finn så var den borte. 2 dager før jeg hentet min Model S. Solgt til en grei pris for både meg og kjøper i grunn. Var jo en litt spesiell bil da, som gjorde at jeg umiddelbart fikk 2 genuint interesserte kjøpere. Da ordnet det seg fort.

turbolurbo

Etter å ha solgt en haug av biler i alle prisklasser gjennom årene, er min erfaring at det beste salgstrikset er å sørge for at bilen ser bra ut når spekulantene kommer for å se på bilen. Kost på noen kroner til en detailer og få shinet bilen totalt. (Eller gjør det selv ved å sette seg litt inn i hva som trengs Tips: dcn.no) Blank lakk, fint interiør og svart plast/gummi selger.

Denne investeringen betaler seg oftest med mangegangeren. Forutsetter her selvfølgelig at bilen er bra teknisk, og har en ryddig servicehistorikk.

Topp dette med en ryddig annonse med bra bilder, så er salget mye nærmere uten at man nødvendigvis trenger å være billigst i markedet.

Jeg hater personlig å selge biler som ikke er 100% i orden. Kjøpere har ofte den samme innstillingen.

Lykke til med salget :D
2019 TM3P

jgilberg

Solgte XC90 i dag. Ble solgt på en halv dag.. Kjøper prutet ca 6%. Bilen var i topp stand, og jeg la meg mellom billigste og dyreste på finn.no
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

Espen Hugaas Andersen

Det bør vel ikke være noe mål å legge ut bilen som billigste på finn. Man bør vurdere de billigste bilene på finn, og om den bilen man selger er bedre enn de billigste på en eller annen måte, så kan man legge seg høyere. De billigste har kanskje kosmetiske feil, høyere km-stand, er på den andre siden av landet, lite attraktiv farge, mindre ekstrautstyr, e.l.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

frosken

Solgte min BMW 120D i går etter et snaut døgn på Finn. Tror det gikk så greit på grunn av gode bilder og en fair pris.

Men det var alt for tidlig! Nå sitter jeg uten bil til over nyttår  :'( Hadde egentlig lagt den ut for å føle litt på markedet og eventuelt justere prisen når levering nærmet seg.

Meringdal

Du kan få kjøpe en "ventebil" .. Hva med en Scirocco? :)

frosken

Sitat fra: Meringdal på fredag 18. oktober 2013, klokken 12:11
Ellers takk, da er jeg tilbake til start igjen  ;) Vurderer å kjøpe en gammel «bruk og kast-bil» frem til levering, men tror jeg skal klare meg uten.

Jeg får heller kjenne litt på kollektivtransport og vintervær, og glede meg over den enorme overgangen til elektrisk luksus på nyåret :D

Nuvolari

Sitat fra: frosken på fredag 18. oktober 2013, klokken 12:36
Sitat fra: Meringdal på fredag 18. oktober 2013, klokken 12:11
Ellers takk, da er jeg tilbake til start igjen  ;) Vurderer å kjøpe en gammel «bruk og kast-bil» frem til levering, men tror jeg skal klare meg uten.

Jeg får heller kjenne litt på kollektivtransport og vintervær, og glede meg over den enorme overgangen til elektrisk luksus på nyåret :D

Fatter ikke hvorfor folk selger bilene sine lenge før levering av teslaen. Er vel ikke noe problem å sitte med 2 biler i noen uker.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

krister461

Sitat fra: Nuvolari på fredag 18. oktober 2013, klokken 13:44
Fatter ikke hvorfor folk selger bilene sine lenge før levering av teslaen. Er vel ikke noe problem å sitte med 2 biler i noen uker.
Er det så vanskelig å fatte da? For de fleste vil jeg jo tro det handler om at man trenger å selge eksisterende bil for å finansiere den nye...

Nuvolari

Sitat fra: krister461 på fredag 18. oktober 2013, klokken 14:45
Sitat fra: Nuvolari på fredag 18. oktober 2013, klokken 13:44
Er det så vanskelig å fatte da? For de fleste vil jeg jo tro det handler om at man trenger å selge eksisterende bil for å finansiere den nye...

Mellomfinasieringen i 3-4 uker blir ikke mange kronene.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

laumb

Jeg betalte 3000kr i måneden i lån på den gamle.
Dette er 3000kr jeg heller ville bruke på Tesla framfor en papirvekt som skulle ta gårdsplassplass.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA