Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: GRUPPEKJØP fra Teslaccessories.com - center consoles +++CCI

Startet av torekris, onsdag 23. oktober 2013, klokken 13:02

« forrige - neste »

mits

hei.
jeg kjøpte en bil av en på forumet her av PINI.
han beskrev problemet med den som at Laderen ikke startet lading til DC-DC.
det virket av forklaringen hans som at det vart eksplodert en blokk.
og evt laderen var deffekt.
Han har også vert på verksted som sansynligvis ikke viste hva dem holdt på med?
Jeg prøvde og lade den. laderen lader som normalt i ca 10 min. og så begynner lampen bare og lyse.  koblet til Actica diagnose apparatet og gikk inn på laderen. da får jeg feilmeldingen fault Serial link. samme får jeg om jeg går inn på BMS.

tok ut laderen og prøvde den på en annen bil jeg har. og der fungerer den helt perfekt. så laderen er ok.

tok ut batteripakken og målte spenningen på alle blokkene. 17 av dem hadde nøyaktig lik spenning. 6,24V    en  hadde 6,14V  en hadde 6,15V

Ingen av blokkene er eksplodert? alt ser rent og fint ut. han har fylt på vann uten at lading var satt i gang. har dette noen skadelig effekt?

Meteret viser null. og bilen startet ikke. spenning på 12V batteriet er 13,2V

Jeg hugger nok bilen no. og tar de beste delene over på en annen Classic jeg har. men noen gode råd for batteripakken setter jeg pris på. får ikke kontakt med BMS. men har ok BMS i den som har blybatterier. så jeg vurderer og flytte over BMS fra den som har Bly og evt bytte ut de to Blokkene?

Noen gode råd?

elektrolux

De to blokkene med avvikende spenning må ut.

De andre blokkene har 85% sannsynlighet for å være OK, men ville vært skeptisk til umiddelbare naboblokker nedover fyllerekken fra de to dårlige blokkene.

Blokkene "tåler" en og 2 feilaktige vannfyllinger, og du kan øke lutkonsentrasjonen på dem igjen ved å tilføre konsentrert lut i stedet for vann på neste vennservice.

Husk å montere en eller annen form for overvåkning, og da helst RoboMeter som gir all den info du trenger for å ha full kontroll med batteriet ditt.

Ville også målt spenning mot jord. Bruker du 10 kohm motstand over målepinnene bør du ikke se mer enn 4 V mot jord på hvilket som helst sted. Tipper du ha større overslag enn dette.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

mits

tusen takk Eletroloux. jeg fikk mye overslag til jord ja. husker ikke her og no.jeg tengte og spyle rent og tørke godt opp. tenker og montere Robometer. Nicometer er anskaffet. og Actica også.  jeg skal til Stavanger og Egersund i helga så kanskje det hadde vert mulighet for og kjøpt Robometer da?

elektrolux

Det er det, og godt du gir litt forvarsel.

Tar nemlig noen timer å bygge ledningsettet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

mits

Du kan jo sende det også sikkert? 
jeg sender deg mail jeg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA