Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dekk og felger

Startet av Maartensommer, onsdag 23. oktober 2013, klokken 10:19

« forrige - neste »

Lanber

Det er noe merkelig med hvordan den kalkulerer rekkevidde.
Nå er den ladet til 70%, tallene er nå 317,5  179,5 og 254km


trygvelo

Har kjørt noen ganger t/r Halden-Oslo nå, er ganske sammenlignbar vei og distanse som Sandefjord-Oslo. Har klart å ligge på 213 Wh/km ved "hard" kjøring, altså 115-125 hele veien + litt 50,60 og 70 sone de første og siste kilometerne. Dette var med 21" P+ dekk med 4PSI over anbefalt dekktrykk.

Nå på tirsdag fikk jeg lagt om til Nokian R2 på 19" og kjørte for første gang under 200Wh/km i motorveihastighet, men da kjørte jeg roligere, lå stort sett mellom 100 og 115 hele veien. Endte på 197Wh/km.

Maartensommer

Takk for alle tilbakemeldinger.

Selv er jeg litt spent på diskusjonen som foregår i "adapter"-tråden.  Har fått installert 230V 1fas 32A kontakt i garasjen.  Det er i utgangspunktet 3fas, men dette støtter ikke Tesla.  Jeg er derfor veldig avhengig av å få adapteret fra Tesla ASAP.

Lanber

Det er en plass Type2 ladestolpe i Tønsberg. Bare et tips hvis det kniper om

ebbrey

Sitat fra: Maartensommer på torsdag 17. oktober 2013, klokken 11:19
Takk for alle tilbakemeldinger.

Selv er jeg litt spent på diskusjonen som foregår i "adapter"-tråden.  Har fått installert 230V 1fas 32A kontakt i garasjen.  Det er i utgangspunktet 3fas, men dette støtter ikke Tesla.  Jeg er derfor veldig avhengig av å få adapteret fra Tesla ASAP.

Samme her, uten adapter kan de likegreit utsette leveringen av bilen. Jeg pendler og kjører lengre enn en 13A klarer å lade på timene som er igjen av døgnet. Ja det går ann å løse med en bestilling hos salto. Men det smaker ikke godt av den løsningen.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Gæsjan

Skal ta samme turen Sfj-Oslo-Sfj neste uke. Skal sjekke litt mer vitenskapelig da. Sjekket luft på vei til jobb idag. Hadde 40 PSI i alle og det har jeg hatt tidligere også. Er grønt merke på ventilhetten så antar at de er fyllt med Nitrogen fra fabrikk og da bør det jo holde bra. Økte til 46 PSI nå og da ble det markant forskjell i hvordan bilen føltes på veien. Hva slags trykk kjører dere andre med?
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

petersv

Sitat fra: Gæsjan på torsdag 17. oktober 2013, klokken 16:41
Skal ta samme turen Sfj-Oslo-Sfj neste uke. Skal sjekke litt mer vitenskapelig da. Sjekket luft på vei til jobb idag. Hadde 40 PSI i alle og det har jeg hatt tidligere også. Er grønt merke på ventilhetten så antar at de er fyllt med Nitrogen fra fabrikk og da bør det jo holde bra. Økte til 46 PSI nå og da ble det markant forskjell i hvordan bilen føltes på veien. Hva slags trykk kjører dere andre med?

Ca. samme. Du sier markant forskjell, hva mener du da? Værre/bedre fastere/slappere etc.?

toregrill

Sitat fra: Lanber på torsdag 17. oktober 2013, klokken 14:29
Det er en plass Type2 ladestolpe i Tønsberg. Bare et tips hvis det kniper om
Hvor er denne? Morris Autohandel?
Tore Gran
Tesla Model S P85, Perlemor Hvit, soltak, stereo. Står nå endelig i garasjen og varmer sikringsskapet..

Havebigfun

#23
Sitat fra: petersv på torsdag 17. oktober 2013, klokken 18:33
Sitat fra: Gæsjan på torsdag 17. oktober 2013, klokken 16:41
Skal ta samme turen Sfj-Oslo-Sfj neste uke. Skal sjekke litt mer vitenskapelig da. Sjekket luft på vei til jobb idag. Hadde 40 PSI i alle og det har jeg hatt tidligere også. Er grønt merke på ventilhetten så antar at de er fyllt med Nitrogen fra fabrikk og da bør det jo holde bra. Økte til 46 PSI nå og da ble det markant forskjell i hvordan bilen føltes på veien. Hva slags trykk kjører dere andre med?
Ca. samme. Du sier markant forskjell, hva mener du da? Værre/bedre fastere/slappere etc.?
bakhjula slipper lettere ved bånn gass :o
ellers har jeg ikke kjent noe særlig forskjell- men håper at forbruket er litt lavere

Gæsjan

Syntes bilen ble litt mer nervøs, slipper lettere, men det har med at det er kaldt for tiden og selvsagt, Noe mer dekkstøy og litt mindre komfortabel. Muligens mest i mitt hode??? Dog til å leve med hvis forbruket går ned. Får prøve oss litt frem.
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

Yepp

Har kjørt 3200 km nå nesten utelukkende Sandefjord - Lørenskog daglig pendling.
Ligger i 110-112 km/t der det går, og 90 km/t i kollektivfeltet.
Snitt forbruk ligger på 196 wH/km.
Starter mandag morgen med Max lading.
Ved å lade 20 timer i døgnet gården akkurat å fylle opp det som forbrukes (jeg bruker opp 323 km rated på de 280 km jeg kjører)

I praksis går det ikke da det selvsagt blir slik at bilen brukes også utenom dette og mister lasetid.
Du vil selvsagt hente noe mer pga et par mol kortere vei hver vei.

Gleder meg til adapterne kommer !

ebbrey

Sitat fra: Yepp på torsdag 17. oktober 2013, klokken 23:01
Har kjørt 3200 km nå nesten utelukkende Sandefjord - Lørenskog daglig pendling.
Ligger i 110-112 km/t der det går, og 90 km/t i kollektivfeltet.
Snitt forbruk ligger på 196 wH/km.
Starter mandag morgen med Max lading.
Ved å lade 20 timer i døgnet gården akkurat å fylle opp det som forbrukes (jeg bruker opp 323 km rated på de 280 km jeg kjører)

I praksis går det ikke da det selvsagt blir slik at bilen brukes også utenom dette og mister lasetid.
Du vil selvsagt hente noe mer pga et par mol kortere vei hver vei.

Gleder meg til adapterne kommer !

Dette virket jo veldig bra :)
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

ebbrey

Idag var den første store testen for min del. T/R Oslo. Det er klart det ikke var særlig kaldt idag.. +5-6 grader. Men jeg staret dagen med nesten 90% soc og kom hjem med 90 km typical igjen på batteriet. Har kjørt med AC på, 20 grader. Og musikk på full guffe. 115 på motorveien der det ikke var trafikk og mye 90/80 inne i hovedstaden.

Meget fornøyd!
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Henning76

Det er vel 32A og Salto som er løsningen her inntil adaptere kommer.

Dere som pendler så langt har jo spart inn den boksen på et par måneder uansett ;)

Sent from my HTC One using Tapatalk

Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

ebbrey

11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA