Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dekk og felger

Startet av Maartensommer, onsdag 23. oktober 2013, klokken 10:19

« forrige - neste »

ebbrey

Dro hjemme fra idag med 88% soc, kjørte til oslo med vanlig driv. Har målt mye til Drammen som er 86 km for meg. Og her bruker jeg stort sett 220 wh/km på dager med temperaturer som idag. Etter mye farting i oslo i løpet av dagen. Og fulle ladeplasser der jeg skulle parkere. Bestemte jeg meg for å stoppe innom jobben i Drammen på vei hjem. Her har jeg foreløpig bare shucko (får saltoboks på fredag). Stoppet i drammen med 90 tkm på displayet og ladet litt på kontoret. Hadde ca 104 tkm når jeg reiste fra Drammen på vei mot  Sandefjord. Normalt bruker jeg litt mindre strøm hjemmover ca 0.5kwt mindre. Det var en del trafikk hjemmover idag så jeg tenkte det var en fint å få testet hva slags forbruk jeg får om jeg bare ligger i høyrefila og puttrer. Kjørte i maks 100 og fulgte trafikken selv om den til tider gikk i 95 i 100 sona. Kom hjem på 15 kw og et forbruk på 173 wh/km. Nesten 20% mindre forbruk for noen minutter ekstra kjøring:)

La merke til at så fort batteriet nådde 20% ble det satt en gul begrensningsstrek på effektuttak på ca 280 kw. Syns da denne kunne vært enda lavere enn dette, men uansett.

Når jeg kom hjem hadde jeg 18% igjen på batteriet og bare 38 tkm i displayet. Syns ikke dette stemmer så bra men.. Dette blir jo 190tkm på 90% som normalt hos meg er 355tkm.
Legger ved noen bilder.

11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA