Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hjelp!! Kladden virker ikke.

Startet av NTesla, tirsdag 22. oktober 2013, klokken 14:50

« forrige - neste »

Øyvind.h

Hvinelyden er motoren som jobber. Luft ut av ballongen lyden er kontaktorer på batteriet som vibrerer, og "alle" vil visstnok få denne lyden før eller siden.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kjelli

Alt ok da. Jeg sier det er "klem" på hamsteren som lager lyden når folk bemerker det :)

OleJA

Sitat fra: Kjelli på mandag 07. april 2014, klokken 19:58
Sitat fra: ErikH på mandag 14. oktober 2013, klokken 10:13
Jeg har også en pipelyd ved hard akselerasjon. Litt som når du slipper lufta ut av en ballong mens du trekker ut tuten, som nevnt på videoen. Venter til servicesenteret i Stavanger/Sandnes åpner, så kjører jeg innom og spør der. Skal jo uansett innom og kikke :)

Hva endte dette med?
På TMC forumet er det flere som hevder at dette ble forbedret med FW 5.8.8

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/27771-Motor-Whine-Gone-Bizarre-awesome-side-effect-of-5-8-8

Noen her som har erfart det samme, eller kanskje det bare var en placebo effekt?
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

satheesh.net

Jeg kan bekrefte at min lager litt ekstra lyd nå etter oppgradering til FW v5.9. Det er faktisk vesentlig forskjell. ???

D.O

Samme her, mere lyd nå, men la om til sommerdekk og kan være derfor. Piggdekka bråket mere og overdøvet kanskje lyden
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

satheesh.net

Sitat fra: D.O på tirsdag 08. april 2014, klokken 07:33
Samme her, mere lyd nå, men la om til sommerdekk og kan være derfor. Piggdekka bråket mere og overdøvet kanskje lyden

Alt identisk hos meg (altså ikke lagt om til sommerhjul). Det eneste er at jeg nå har LOW funksjonen og kanskje det blir mer "trykk" på hjulene og dermed motoren bak at den lager litt ekstra lyd. (Spekulasjoner fra min side.) ;)

tormodl

Post nr 14 i tråden på TMC som var det var linka til for nokre postar sidan hadde jo ei interessant forklaring til fenomenet -
her er linken til dokumentet som var i den posten:

http://tapatalk.com/tapatalk_image.php?img=aHR0cDovL2ltZy50YXBhdGFsay5jb20vZC8xNC8wMi8yMy9vcmlnaW5hbC91OGFwdW11My5qcGc%3D
Tesla Model S P85+ | Dolphin Grey, grått skinn, carbon, grå 21" turbine, sølv 19" cyclone, panotak, alt minus barnesete
Bestilt: 27.12.12 - #P22xx | Finalize: 17.05.13 | I produksjon:  01.10.13 - VIN 195xx | Levert: 15.11.13

Torpedo Ted

Jeg har også hvinelyd når pedalen smelles i bånn.

Tror det er noen som forveksler hvinelyden med den "kule" romskip-lyden som kommer under aksellerasjon. Hvine-lyden er konstant, dvs den blir ikke lysere jo raskere bilen går eller noe slikt.

Synes det er ganske irriterende/teit lyd :P

Noen som har kontaktet service angående dette? Er det slik på alle biler?

Foleson

Standard Model S85 levert i Mars i år lager mye mindre lyd under hard akseleresjon enn tilsvarende bil levert i September.

På den første fra september hørte jeg motoren godt samtidig som det var et lite hvin.

I den andre fra mars så hører jeg bare svakt at motoren spinner opp og har ikke noe hvin. Jeg klarer ikke helt bestemme meg for hvilken av de to jeg foretrekker under akselerasjon.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Arekrishna

Hos meg kom det hvining etter bare 1000km/ 1uke. Den kommer fra 70 og oppover ved hard akselerasjon. Mener jeg har hørt denne lyden i andre Teslar jeg har sittet på i, så dette er vel ikke noe å bekymre seg for?
S85 Pearl white, sort skinn, 22x10,5" Vossen CV1. Alt uten barneseter, ekstra alarm og utvidet nappa.

petersv

"Luft ut av ballong"-lyden kommer mest fram ved hard aks med medium og lavere batteristand. Helt lydløst her over 70%, skikkelig bråk under 50%.

Det sies det er kontaktorene helt bakerst i batteripakka som er synderen(e.)

cairnz

Elbilist

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA