Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Kvinnesyn på elbiler

Startet av elektrolux, tirsdag 15. juli 2008, klokken 17:01

« forrige - neste »

elektrolux

Dette er drømmebilen min:

http://www.auto-motor-und-sport.de/news/auto_-_produkte/hxcms_article_511407_13987.hbs

Liten, lett, sikker, kul, topløs, og elektrisk
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ilmarw

Den holder jeg med deg i! Hva tror du den vil ligge på? Samme som vanlig Smart? Blir vel mer pga. batteriene. Håper ikke de begynner med utleie også.

ilmar
Polestar i bestilling

elektrolux

Jeg tipper og håper på 200K uten batterileie.

Utviklingskostnadene er allerede dekket, og i forhold til prisen på en vanlig Diesel eller bensin Smart blir der da 80K til å dekke batterikosten.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

HHF

Til den prisen med lithiumbatterier til odel og eie, vil den bli helt uten reell konkurranse da, vil jeg mene. Think kan selvfølgelig være noe for de som har behov for et par seter ekstra, men utover det, ser jeg ikke helt hvordan de skal matche noe slikt. Leste vel nettop en eller annen plass at det var snakk om lansering i 2010 for Smarten med lithium, mens det nå har gått en hel testflåte i London med Ni-Cad.

Forøvrig helt enig med deg i dine vurderniger omking egenskaper. Det er ikke mye denne mangler !
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

HHF

Vel er Smarten liten, men å plassere den i kategorien for El Motorsykler med 2 hjul blir vel feil   ;D
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Radiobil1

Sitat fra: elektrolux på tirsdag 24. juni 2008, klokken 00:36
Jeg tipper og håper på 200K uten batterileie.

Utviklingskostnadene er allerede dekket, og i forhold til prisen på en vanlig Diesel eller bensin Smart blir der da 80K til å dekke batterikosten.


Siste var vel at de Mercedes Norge håper å få den ut til under 150 000, og det hadde jo vært konkurransedyktig !
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

elektrolux

Leste det samme selv, og gleder meg forsiktig. Stemmer dette kan det være en ide å selge seg ned på Think classic.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA