Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Stylet Elbil

Startet av Oddvar, tirsdag 22. oktober 2013, klokken 11:27

« forrige - neste »

Oddvar

Har funnet så mye her inne om lading at jeg mister tråden . Jeg fikk med en orginal Nissan ladekabel model nr 29690 3NA1B input 240 v 10 A og det samme ut ,men leser jeg Nvse Quikk Referanse som fulgte med kabelen står det at Nvse trekker konstant 8 - 16 A og jeg må påse at det eletriske anlegget mitt tåler denne belastningen .  Finnes det 2 orginal kabler og jeg har fått en Max 10 A kabel ,men papirene tilhører en som er fra 8 til 16 A ?
Takknemlig for svar :-)

Tesla S 85 2014
Ny Nissan leaf i 2013
Med webasto ... Wow nå suser det :-) solgt
Mvh Oddvar

jkirkebo

Sitat fra: Oddvar på søndag 13. oktober 2013, klokken 21:21
Har funnet så mye her inne om lading at jeg mister tråden . Jeg fikk med en orginal Nissan ladekabel model nr 29690 3NA1B input 240 v 10 A og det samme ut ,men leser jeg Nvse Quikk Referanse som fulgte med kabelen står det at Nvse trekker konstant 8 - 16 A og jeg må påse at det eletriske anlegget mitt tåler denne belastningen .  Finnes det 2 orginal kabler og jeg har fått en Max 10 A kabel ,men papirene tilhører en som er fra 8 til 16 A ?
Takknemlig for svar :-)

Det finnes så vidt jeg vet tre størrelser. 8A, 10A og 16A.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TorC

Sitat fra: jkirkebo på søndag 13. oktober 2013, klokken 22:38
Sitat fra: Oddvar på søndag 13. oktober 2013, klokken 21:21
Har funnet så mye her inne om lading at jeg mister tråden . Jeg fikk med en orginal Nissan ladekabel model nr 29690 3NA1B input 240 v 10 A og det samme ut ,men leser jeg Nvse Quikk Referanse som fulgte med kabelen står det at Nvse trekker konstant 8 - 16 A og jeg må påse at det eletriske anlegget mitt tåler denne belastningen .  Finnes det 2 orginal kabler og jeg har fått en Max 10 A kabel ,men papirene tilhører en som er fra 8 til 16 A ?
Takknemlig for svar :-)

Det finnes så vidt jeg vet tre størrelser. 8A, 10A og 16A.

Fra USA kommer det 12A... iallefall med 2011-modellen og EVSE-upgrade...
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Oddvar

Takk for hurtig svar . Jeg målte min og den trekker 2170 w som er ca 10 A . På en 16 A kurs .. Tror nok jeg må bytte den i en som tilsvarer laderen som er på Max 3700 W
Finnes det en intelligent kabel som finner ut av kontaktens kapasitet og automatisk trekker det som er tilgjengelig ?
Tesla S 85 2014
Ny Nissan leaf i 2013
Med webasto ... Wow nå suser det :-) solgt
Mvh Oddvar

jkirkebo

Sitat fra: TorC på søndag 13. oktober 2013, klokken 22:45
Sitat fra: jkirkebo på søndag 13. oktober 2013, klokken 22:38
Sitat fra: Oddvar på søndag 13. oktober 2013, klokken 21:21
Har funnet så mye her inne om lading at jeg mister tråden . Jeg fikk med en orginal Nissan ladekabel model nr 29690 3NA1B input 240 v 10 A og det samme ut ,men leser jeg Nvse Quikk Referanse som fulgte med kabelen står det at Nvse trekker konstant 8 - 16 A og jeg må påse at det eletriske anlegget mitt tåler denne belastningen .  Finnes det 2 orginal kabler og jeg har fått en Max 10 A kabel ,men papirene tilhører en som er fra 8 til 16 A ?
Takknemlig for svar :-)

Det finnes så vidt jeg vet tre størrelser. 8A, 10A og 16A.

Fra USA kommer det 12A... iallefall med 2011-modellen og EVSE-upgrade...

Stemmer det, jeg siktet til 230V modellene som er omtalt i den nevnte dokumentasjonen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

jkirkebo

Sitat fra: Oddvar på søndag 13. oktober 2013, klokken 22:45
Takk for hurtig svar . Jeg målte min og den trekker 2170 w som er ca 10 A . På en 16 A kurs .. Tror nok jeg må bytte den i en som tilsvarer laderen som er på Max 3700 W
Finnes det en intelligent kabel som finner ut av kontaktens kapasitet og automatisk trekker det som er tilgjengelig ?

Niks, det går ikke. Du må stille inn selv.

Jeg hadde nok kjøpt den på midten her, til 4490,-:
http://elbilhjelpen.no/htm/evse.html
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Oddvar

Takker så mye . Vet ikke helt hva jeg skulle gjort uten dere her inne . Supert jeg kjøper den :-)
Tesla S 85 2014
Ny Nissan leaf i 2013
Med webasto ... Wow nå suser det :-) solgt
Mvh Oddvar

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA