Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Adaptere

Startet av Roger (NO), tirsdag 22. oktober 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

i_expect

Så da er spørsmålet (om jeg får tak i dimensjonen til Michelin): Nokian eller Michelin? Eller er det egentlig hipp som happ når de skårer så likt på testene? Pigg er uaktuelt

Vanskelige valg her i livet...
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

EvenSteven

Sitat fra: SimenT på mandag 14. oktober 2013, klokken 11:14
Jeg har bestilt meg Nokian hakka 8-piggdekket pga akselerasjon og bremselengde på is, og klarering av heftige bakker.

+1
Tesla S P85+ sølv

Øyvind.h

Sitat fra: i_expect på mandag 14. oktober 2013, klokken 13:33
Så da er spørsmålet (om jeg får tak i dimensjonen til Michelin): Nokian eller Michelin? Eller er det egentlig hipp som happ når de skårer så likt på testene? Pigg er uaktuelt

Vanskelige valg her i livet...
I følge en som har testet begge her på forumet på Model S er Michelin bedre på type våt vei og asfalt. Men antakelig er Nokian bedre på veldig glatt føre ettersom det oppleves som mykere? Pigg er selvfølgelig no-no på en bil som Model S om ikke du bor et sted hvor det er helt kritisk med pigg. Tenk å sette seg inn i en lydløs bil og rulle avgårde, og det første du hører er den forferdelige piggdekkstøyen? Grøss!
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Havebigfun

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 14. oktober 2013, klokken 14:10
Tenk å sette seg inn i en lydløs bil og rulle avgårde, og det første du hører er den forferdelige piggdekkstøyen? Grøss!
Ikke bare det- men også de tonnene med finstøv piggdekkene lager ila livstiden. Dette er kun for de som bor på landet og som har særlige veiutfordringer...

janlar

Ikke akkurat glattisen, men jeg hadde en close call i forrige uke på E-18.
Jeg mistet "kontroll" ved pådrag på våt vegbane, ved filskifte.
Før jeg nesten rakk og reagere, kuttet ESP brutalt av all aks, og bilen hentet seg inn igjen... pheeew.
Etter 20 år med forhjulstrekk fikk jeg en overraskelse gitt  :o
Må ta det litt med ro gitt ;)
Kjørt S85kW Rød, 21" siden Sept. 2013.

Cowboystrekk

Hadde vært kjekt å se hvordan pirellidekkene hevdet seg på bl.a bremsing på is? :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Per Magnus

Sitat fra: janlar på mandag 14. oktober 2013, klokken 21:09
Før jeg nesten rakk og reagere, kuttet ESP brutalt av all aks, og bilen hentet seg inn igjen... pheeew.

Var det med sommer- eller vinterdekk? Evt. hvilken type dekk?
Model X - 90

Hodne

Sitat fra: SimenT på mandag 14. oktober 2013, klokken 11:14
Jeg har bestilt meg Nokian hakka 8-piggdekket pga akselerasjon og bremselengde på is, og klarering av heftige bakker.

+1
P#1646, Levert.

TesLars

Til dere som har kjøpt/bestilt Michelin vinterdekk, hvilke felger skal dere bruke?
Oslo
Black Model S

FruTesla

Sitat fra: TesLars på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 12:38
Til dere som har kjøpt/bestilt Michelin vinterdekk, hvilke felger skal dere bruke?

Bruker originalfelgene......og kjøper nye felger til sommerdekk neste sommer....
Mercedes E 220 CDI
Model S 85 perlehvit - hentet des. 2013 (solgt)
Model S 90D - hentes 21. juni 2017

janlar

Sitat fra: Per Magnus på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 10:56
Sitat fra: janlar på mandag 14. oktober 2013, klokken 21:09

Var det med sommer- eller vinterdekk? Evt. hvilken type dekk?
De orginale sommerdekkene, 21"
Kjørt S85kW Rød, 21" siden Sept. 2013.

SimenT

Jeg har aldri eid en så sprek bil før, og ihvertfall ikke kjørt en på dårlig føre.
Kjører piggdekk første sesongen ihvertfall, selv om det ikke er miljøvennlig.
Safety first. 

Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA