Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Senterkonsoll eller originaldesign?

Startet av Stormfull, mandag 21. oktober 2013, klokken 23:03

« forrige - neste »

Stormfull

Hei dere:) Min kone har nå endelig fått seg førerkort etter sine fylte 34 år og lagt sin elsk på min Audi. Dette åpnet en ny verden for meg for da skal en Elbil inn i familien. Har vært og prøvekjørt en Reva 2008 mod til 30``og min sønn (4) hadde det svært moro da han syntes dette var en lekebil he he.
Vel jeg syntes bilen var helt ok men kan jo ikke sammenligne med noe annet en Buddy som vi hadde på jobben en periode. Buddy er utelukket for vi hadde mye trøbbel med den. Batteriene på denne Reva var fra 2011 og de sier at batteriene er godt fulgt opp og vært nøye med å fylle på destillert vann. Har kun kort vei til jobben ca 1 mil hvis jeg tar med guttungen til barnehagen. Kjører mye i byen og syntes disse bilene med stor rekkevidde er for dyre til mitt bruk. Hva anbefaler dere og hva syntes dere om denne Reva jeg har sett på?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44531308
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen
Er nå også eier av Renault Zoe Life

Stormfull

Lurer også på hva kostnaden er ved import av Elbil. Regner med det er noen her som har prøvd eller har greie på det:)
Kjøpte min første Think 2001 mod i Nov 2013 og blitt min favoritt bil:) Bor i Drammen

Samepoint

Kostnadene på import er ikke all verden..

Frakt og vrakpant (Ingen toll eller mva)
09.13 Leaf Tekna

Olemann

Min erfaring er at du klarer det under kr. 10.000.-   I det inngår Kielferge-weekend for deg (og partner, viktig å ta det som en happening.... :) 
Så kommer transport fra bilforhandler til Kiel (du har flaks om du finner en bil så nære Kiel at du kan kjøre den til Kiel selv)  Dette er selvsagt avhengig av avstand, men Autobahn er ikke det en trilling/Leaf liker best når det gjelder kjørelengde.

Ingen avgifter, bare ca 1 dags jobbing med papirer etc i Norge før du har skilter på plass.

Så for kr. 10.000.- , en helg på Kielferga og en dags jobbing ved ankomst/tollbod/trafikkstasjon er mye gjort.

Lykke til,

Ole

Sitat fra: Stormfull på søndag 13. oktober 2013, klokken 11:34
Lurer også på hva kostnaden er ved import av Elbil. Regner med det er noen her som har prøvd eller har greie på det:)

Stormfull

Var nær ved å kjøpe en Reva men etter jeg har prøvd en Think 2002 mod i dag har jeg begynt å tvile. Hmm vanskelig dette men virker som Think er mer bil. Veit at Reva er registrert som motorsykkel men må si at Think var overraskende. Hva mener dere?

elektrolux

Kjøper du Think ender du sannsynligvis opp i Audi'en igjen.  Kjøper du Reva'en får du ha den i fred.

Mange som kjøper "bil nr 2" opplever dette, og ender opp med å måtte kjøpe enda en Elbil før de endelig kan nyte stressfri kjøreglede. Konene stikker nemlig av med den første. ;)

Når det er sagt kjøper du egentlig en batteripakke med en gratis Think som tilbehør. Har bilen batteriovervåkning vet du at batteriet er OK. Ellers kan det ligge skulte utgifter i størrelsesorden 10-30000 for å fikse et dårlig batteri.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Stormfull

Da var det en Think som ble stående i garasjen 2002 mod med dieselvarmer:) Syntes bilen var helt knall til grei pris 30K med mye nytt. Bremser og lader og batteri. Da gjenstår det å overbevise meg om den holder mål he he.
Ser frem til å bli en del av elbil samfunnet.

elektrolux

Gratulerer!

Nybegynnertips:

- Vannservice hver 2500 km nå vinterstid. 3000 km om sommeren. Aldri vent på servicemelding. Er du i tvil om siste service, gjør en ny NÅ.
- Aldri kjør under 20% kapasitet. Det røde feltet i energimeteret er der for en grunn.
- Alltid slakk av på fartspedalen slik at bilen ikke drar med full kraft. Spesielt viktig om du kommer til en lang bakke. Farten opp bakker er 60-70 km om du vil ha minst mulig batteriproblemer.
- Lad før bruk, ikke etter bruk. Det betyr lading søndag natt, ikke fredag ettermiddag ør en hyttetur med fossilbilen.
- Finn en Think entusiast nær deg for hjelp med service. 

Kjekt å høre at der kommer nye Think entusiaster til. Bilen er en utdøende rasekatt. Behandle den fint og du blir bare mer og mer glad i den. Utenom batteriet er den nesten bombesikker. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Stormfull

Takk takk gleder meg veldig til å ta den i bruk etter ferien. Takker for alle tips og mottar gjerne mange:)

Sigurd

Du finner veldig mange gode tips i think classic-delen av forumet, samt i elbil-wikien. Har hatt Thinken min i halvannet år nå, og er veldig fornøyd, men tror  jeg hadde slitt uten hjelpen fra forumet og wikien  :) Så tusen takk ytil alle entusiastene som gidder å dele sin kunnskap  :D
Oslo
VW e-UP! Tungsten Silver siden 3. desember 2013.
Think 2002 modell, mai 2012-januar2014.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA