Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: I hvilket fylke bor Tesla kjøperne?

Startet av ELbilist1, mandag 21. oktober 2013, klokken 19:32

« forrige - neste »

ELbilist1

Hei.
Lurer bare på om noen har polert bilen sin.
Jeg har Multicoat rød,og kjøpt det beste fra Meguiars..,
er dette godt nokk?
Noen erfaringer, noe spes å passe på??

Med vennlig hilsen:
Odd, Kristiansand
:) Ren nytelse, hvær dag!

glaserud

Meguiars her også. Virker bra nok for meg.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

jalias

Venter på multicoat red her. Er det perlemor effekt i den lakken?

Jimpec

2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

ducktolate

Høgis

P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

Meringdal

det siste er en voks, den brukes etter polering.

Jeg bruker kun Scholl Concepts. Utrolig gode produkter.

Her kan dere se noen sinnsyke før og etterbilder av en ekte fossilbil fra 69' - Mustang

http://www.detailersclub.no/forum/topic/17682-ford-mustang-1969-mach-1-58l-bryllupsbil/

Her brukes det da Flex-maskiner i tillegg til komboer fra scholl når det kommer til puter og produkt.

Jimpec

Rupes hvit og Scholl S40 sier nå bare jeg..
Voks er utenfor kategorien.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Jimpec

Meringdal der kom du meg i forkjøpet. Men vi er enige.
Jeg har noen Teslaer på samvittigheten til nå. Scholl S40 er det som fungerer klart best til nå.

Har Gtechniq på vei for test.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Meringdal

Brukte s40 selv på teslalakl. Funker knall til å rydde opp hologrammer etter klargjøring fra Tesla :-)

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Brede

Nå har jeg investert i diverse "renggjøringshjelpemidler" før bilen kommer og kan virkelig si at det LØNNER seg å koste på litt. Hadde en treningsøkt på damas 307 her en dag. Fantastisk å gå fra billige bensinstasjonprodukter til CG, SV osv. Foamlance var helt fantastisk, stor bøtte med grittguard er genialt, svamp er ut og å tørke bilen med stort microfiberhåndkle i stedet for pusseskinn er jo en ny verden.  :D

Polering er derimot noe jeg har lest meg litt for lite opp på, trodde også lenge at SV-voksen (evt. cleaning fluiden) jeg har kjøpt erstattet polering, men sånn er det da altså ikke (?).
Nå ser jeg at dere som er guruer på detailing her stort sett bruker roterende maskiner. Er dette noe en absolutt amatør kan bruke? Tror jeg hadde vært livredd om jeg skulle nærmet meg nybilen med en sånn..

laumb

Polering er steget før voks.
Det er her rusk repareres før voksen er med å gi shine og beskyttelse.

Angående roterende ville jeg startet med DA on jeg ikke føler meg trygg på roterende. Men, det er ikke "så vanskelig". Hold maskinen i bevegelse, ikke bruk for mye trykk og du skal se at det går fint.

Bruk og riktig pads.

DavidRS

Sitat fra: laumb på søndag 13. oktober 2013, klokken 10:01
Polering er steget før voks.
Det er her rusk repareres før voksen er med å gi shine og beskyttelse.

Angående roterende ville jeg startet med DA on jeg ikke føler meg trygg på roterende. Men, det er ikke "så vanskelig". Hold maskinen i bevegelse, ikke bruk for mye trykk og du skal se at det går fint.

Bruk og riktig pads.

Ikke minst, vær utrolig forsiktig rundt plast.

Jimpec

Jeg har tatt 8 Teslaer så langt. Roterende maskin har ikke vært tatt ut av skapet en gang. Tror ikke jeg kommer til å prøve det heller.
Man kommer veldig langt med en god DA og riktig kjøring.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA