Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ønsker nye sommerfelger – hva er beste strategi?

Startet av Rawen76, mandag 21. oktober 2013, klokken 13:19

« forrige - neste »

Rawen76

Begynner å bli rimelig stort og uoverkommelig å lese igjennom alle poster for nye medlemmer. Samtidig så ser jeg daglig folk som blir "flamet" for at de ikke har sett at det allerede er skrevet om emnet. Vet med meg selv at jeg gidder ikke å lese 130 sider om en topic!

Burde vi strukturert tesla s i underkategorier ?
Forslag:

* Chassis - teknisk diskusjon
* Karosseri / eksteriør - teknisk diskusjon
* Elektrisk drivlinje 400v - teknisk diskusjon
* Elektronikk 12v  - teknisk diskusjon
* Software - versjonshistorikk, buss, ønsker.
* Feil og mangler på mottatt bil / ved mottak
* Ladesteder og utfordringer rundt lading
* Livet med Tesla - opplevelser

Just a suggestion ....
P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

krister461

Jeg ser idéen, men personlig synes jeg det er fint at alt samles et sted slik at jeg slipper å sjekke flere underforum :-)

Meringdal

Det kommer vel snart ett TOCN som gjerne blir kategorisert litt mer enn det her. Ganske vanskelig å finne fram til ting.

Jimpec

Jeg foreslo dette for en del måneder siden og det ligger en avstemming om dette her et sted...
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Birger

Sitat fra: Rawen76 på lørdag 12. oktober 2013, klokken 12:30
Begynner å bli rimelig stort og uoverkommelig å lese igjennom alle poster for nye medlemmer. Samtidig så ser jeg daglig folk som blir "flamet" for at de ikke har sett at det allerede er skrevet om emnet. Vet med meg selv at jeg gidder ikke å lese 130 sider om en topic!

Burde vi strukturert tesla s i underkategorier ?
Forslag:

* Chassis - teknisk diskusjon
* Karosseri / eksteriør - teknisk diskusjon
* Elektrisk drivlinje 400v - teknisk diskusjon
* Elektronikk 12v  - teknisk diskusjon
* Software - versjonshistorikk, buss, ønsker.
* Feil og mangler på mottatt bil / ved mottak
* Ladesteder og utfordringer rundt lading
* Livet med Tesla - opplevelser

Just a suggestion ....

Forum er dårlig til å samle informasjon. Har du prøvd wiki'en?
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

jorkus

85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Birger

Sitat fra: jorkus på lørdag 12. oktober 2013, klokken 15:43
Finnes det en norsk model S wiki?

Den er her og trenger sårt litt kjærlighet : http://www.elbil.no/wiki/Model_S

Jeg har bedt om skrivetilgang i dag så får vi se om jeg kan samle litt informasjon der.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

AllanW

BMW 320D Touring 2006
Tesla Model S 85kwh - Svart m/Mellombrunt Nappa Skinn , Klar Abachi-tre , Tech Pakke , Parkering Sensor , Vinter-pakke , Lydstudio-pakke , Aktiv Luftfjæring , Dobbeltlader , Supercharger , Panorama-tak.

Rawen76

Jeg er enig i at en wiki er det absolutt beste. Da slipper man alt som er of topic og synsing. Hittil så har vel wiki'en ikke vært så veldig oppdatert.
Tror begge deler hadde vært fornuftig.
Kan noen legge ut en g utide for hvordan man kanvære med å bidra til wiki'en eller likne til noe som allere er lagt ut?
Viktig at alle som bidrar på wiki legger ved referanse til alle kilder som verifiserer det som blir lagt ut på wiki'en ellers mister den sin troverdighet...
P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

Postman pat

Honnør til dere med svart belte for et slikt initiativ fra oss nykommere som drukner i inntrykk, om enn interessante sådanne.  All hjelp til struktur tas imot med takk.

Venter X90 Blue Sept 2016
P85 RØD levert Nov13  - VIN P22251  Solgt 2014
Miev 2011-2013

eledille

Jeg er veldig for å legge inn flere underforum. Går det an å abonnere på tråder, forresten?

Prøvde å oppdatere wiki'n her en dag, men har ikke tilgang jeg heller. Hvem spør man?
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Elmo

Sitat fra: eledille på mandag 14. oktober 2013, klokken 09:35
Jeg er veldig for å legge inn flere underforum. Går det an å abonnere på tråder, forresten?

Prøvde å oppdatere wiki'n her en dag, men har ikke tilgang jeg heller. Hvem spør man?
Det står da ganske klart nederst på førstesiden
Sitat
Send epost til elbil krøllalfa uldalen no med fullt navn og ønsket brukernavn for å få opprettet konto.
( at du skal spørre meg)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA