Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rapport etter batteridiagnostikk

Startet av holidayfun, mandag 21. oktober 2013, klokken 09:39

« forrige - neste »

Balrog

Sitat fra: olle bolle på tirsdag 19. november 2013, klokken 20:08
Drar opp denne se på min dato for første post
Fikk mye kjeft første gang noen som er enige nå eller ?
Jeg lover deg dette er helt helt krise ikke vent på dekk løp å kjøp det kommer ikke nok dekk til antall biler fremover

De har dekk. Tesla mangler felger, og legger derfor dekka om på "sommerfelgene" du har. Ingen ideell løsning, men definitivt en løsning. Comprende?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

P85D+

Flotte felger m. Hakka 8 og 19" felger. Ser jo ut som Tesla felger? Se logoen i ekene.
P85D og 85D

P85D+

P85D og 85D

Havebigfun

Sitat fra: Balrog på tirsdag 19. november 2013, klokken 20:15
Jeg lover deg dette er helt helt krise ikke vent på dekk løp å kjøp det kommer ikke nok dekk til antall biler fremover

De har dekk.
Dette er en sannhet med modifikasjon- Hvis du ganger antall biler som leveres i norde før våren 14 me 4 får du et nokså stort tall. Den lille dekkhaugen du har sett eller hørt om er uansett bare en brøkdel av det som trengs. Hadde det ikke vært et leveringsproblem hadde alle med 19" kjørt rundt på vinterhjul. Spør noen av de som fikk bilene sist, eks Cecilie...

teslAudun

Sitat fra: Balrog på tirsdag 19. november 2013, klokken 20:15

De har dekk. Tesla mangler felger, og legger derfor dekka om på "sommerfelgene" du har. Ingen ideell løsning, men definitivt en løsning. Comprende?

De har ikke dekk lenger. Skal hente bil i morgen, fikk telefon fra Iselin om at de var tomme for Pirelli-dekk. Fikk muligens nye neste uke.

Jan.17  Model S 60, rød

I bestilling: M3
x Nov.13 Model S 85, rød med alt
x Sept.15 Nissan Leaf

Øyvind.h

Sitat fra: holidayfun på tirsdag 19. november 2013, klokken 20:08
Nå fikk du mye berettiget kjeft med alt våset ditt i første post. Du gjør ikke deg selv en tjeneste ved å be folk lese det du skrev der en gang til :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Tempe Dekkservice

Og nå med oppdatering 5.8 så slipper man også å tenke på "å stille seg i kø" for å kalibrere TPMS :)
Forøvrig en liten feil i første post jeg føler jeg må rette på. Det skrives at ingen dekkforhandlere for lov å kalibrere, dette er helt feil. Ingen dekkforhandlere KAN kalibrere, dette da Tesla bruker sensorer med amerikansk frekvens, dermed finnes det ikke utstyr i salg til verksteder her i Europa.

Anyways, dette har de jo løst ganske elegant med oppdatering heldigvis :)

NTesla

Nå har forhåpentligvis alle fått vinterdekk og kaoset har roet seg. For mange inkl. meg så ble løsning at Tesla byttet dekk på eksisterende felg. Noen som vet noe vedr. levering av felgene vil skje (har skjedd?) og hvilken type det er snakk om(var ymse som ble levert tidligere)? Er det mulighet å ta kontakt med Tesla for å betale for å oppgradere til annen type felg?

Kanskje litt tidlig på "våren" å spørre om dette, men hvis sommerdekkene blir vrengt på felgene i god tid i forveien så er det greit å forhøre seg om dette nå.

Havebigfun

Sitat fra: NTesla på onsdag 08. januar 2014, klokken 12:19
Nå har forhåpentligvis alle fått vinterdekk og kaoset har roet seg. For mange inkl. meg så ble løsning at Tesla byttet dekk på eksisterende felg. Noen som vet noe vedr. levering av felgene vil skje (har skjedd?) og hvilken type det er snakk om(var ymse som ble levert tidligere)? Er det mulighet å ta kontakt med Tesla for å betale for å oppgradere til annen type felg?

Kanskje litt tidlig på "våren" å spørre om dette, men hvis sommerdekkene blir vrengt på felgene i god tid i forveien så er det greit å forhøre seg om dette nå.
Det er vel bare å ta kontakt med din DS.
Ellers er de andre felgene nokså dyre. Muligens er det like greit å avvente og "håpe" på leveringsproblemer til våren også. I denne runden va det en del som fikk hakka på cyclone selv om de hadde bestillt std med pirelli.
Kanskje det blir lotteri til våren også 8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA