Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rapport etter batteridiagnostikk

Startet av holidayfun, mandag 21. oktober 2013, klokken 09:39

« forrige - neste »

holidayfun

Mulig det kommer dekk og felg til de som har bestillt, men ikke sikkert, stole på andre  dekk butikker i siste liten?
God kunde praksis?  Eller kommer ikke vinteren iår, ref Tesla unge kontor sjef ved samtale, dette ordner seg!

Blir artig å stille seg i kø for å stille inn sensorerer på Tesla Alna, ingen dekk butikker fikk lov å stille inn dette med tanke på at bilene er levert med bare mulighet for 1 dekksett trass i mange sprøsmål, fordrag, brev og annet for  få til en løsning, men dette ordner vi selv, bra tenkt når sneen kommer!

Pirrelii dekk var ikke feil valg av fabrikken soom mange påstår , det er det beste for bilen, men ikke for Norske forhold
Er Tesla en bil nummer 1 for Norske fam med hytte på fjellet? manve tror de  kan lappe på dette ved å kjøpe Nokian dekk men holder det, er bilen virkelig laget for våre forhold, tror endel som har solgt bilen og lånt penger kan få seg en liten surprice her

Bilen er flott på Oslo veier for å spare penger på bom og lite avgifter, er glad i bilen men det er mye igjen, bra som en nummer 3 bil for en fam på Nordstrand

kjølholdt

Det er ingen som tvinger deg til å kjøpe model s
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

TS

Sitat fra: holidayfun på fredag 11. oktober 2013, klokken 23:38

Mulig det kommer dekk og felg til de som har bestillt, men ikke sikkert, stole på andre  dekk butikker i siste liten?
God kunde praksis?  Eller kommer ikke vinteren iår, ref Tesla unge kontor sjef ved samtale, dette ordner seg!

Blir artig å stille seg i kø for å stille inn sensorerer på Tesla Alna, ingen dekk butikker fikk lov å stille inn dette med tanke på at bilene er levert med bare mulighet for 1 dekksett trass i mange sprøsmål, fordrag, brev og annet for  få til en løsning, men dette ordner vi selv, bra tenkt når sneen kommer!

Pirrelii dekk var ikke feil valg av fabrikken soom mange påstår , det er det beste for bilen, men ikke for Norske forhold
Er Tesla en bil nummer 1 for Norske fam med hytte på fjellet? manve tror de  kan lappe på dette ved å kjøpe Nokian dekk men holder det, er bilen virkelig laget for våre forhold, tror endel som har solgt bilen og lånt penger kan få seg en liten surprice her

Bilen er flott på Oslo veier for å spare penger på bom og lite avgifter, er glad i bilen men det er mye igjen, bra som en nummer 3 bil for en fam på Nordstrand
Forhåpentlig har Tesla Skøyen mulighet til å avlaste Alna.

Det kaoset du referer til overrasker meg ikke. De har sterke voksesmerter så jeg valgte å bestille Nokian R2 for omlegging til org felger hos Dekkhallen
Ser at du kommenterte at det var et dårlig dekk til TMS
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

holidayfun

Sitat fra: TS på fredag 11. oktober 2013, klokken 23:55

HAr kjøpt Nokian selv som hytte dekk, samt Vredestein for by bruk, kunne også brukt Pirelli som var med bilen ,dette er riktig dekk for en Tesla i Oslo

Spør Dekkhallen om de har testet Nokian R2 på bilen med Polar som de fleste skal ha på is og vinterføre, 19 og 22, spennende å se hva se svarer, tror nok de har gjort seg sine meninger

Michelin knuser Nokian på egenskaper i by men ikke fjell og hytte bruk men tomt på lager og neppe noe som kommer med det første, takk til Alna som lovet å levere men det skjer ikke ifølge siste mail,

Forhåpentlig har Tesla Skøyen mulighet til å avlaste Alna.

Det kaoset du referer til overrasker meg ikke. De har sterke voksesmerter så jeg valgte å bestille Nokian R2 for omlegging til org felger hos Dekkhallen
Ser at du kommenterte at det var et dårlig dekk til TMS

D.O

Steng tråd... 1innlegg og holdning til en ice selger eller troll :o
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Kallagtunet

Jepp for al del la trolljakten begynne, DEN jakten irrierer meg mye mer enn de angivelige trollene her inne...

holidayfun

Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 12. oktober 2013, klokken 00:46
Jepp for al del la trolljakten begynne, DEN jakten irrierer meg mye mer enn de angivelige trollene her inne...

Takk for den, skummelt med slik sensur

Mine dekk er Nokian, kjøpt igår, men ikke det beste for bilen, Bedre med Pirelli eller Michelin, er det feil å si?

Minner om andre diktaturer en slik holdning, tåler ikke kritikk
Det kommer til å bli kaos, skikkelig kaos når vinteren kommer, noen som tror noe annet?

tho

Har du du en Tesla Model S eller har du bestilt holidayfun? Hvis ikke fatter jeg ikke på hva du er ute etter.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

D.O

Sitat fra: holidayfun på lørdag 12. oktober 2013, klokken 00:56
Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 12. oktober 2013, klokken 00:46

Takk for den, skummelt med slik sensur

Mine dekk er Nokian, kjøpt igår, men ikke det beste for bilen, Bedre med Pirelli eller Michelin, er det feil å si?

Minner om andre diktaturer en slik holdning, tåler ikke kritikk
Det kommer til å bli kaos, skikkelig kaos når vinteren kommer, noen som tror noe annet?
Får mate deg litt da. Å starte på ett nytt forum med ett innlegg som ikke er konstruktivt, men kun negativt, sier mye. Du er også opptatt av dekk, men har før vinteren startet, funnet ut at Nokian er dårlig. Og hevder at Tesla vil skape kaos og er uegnet til hyttefamilien vinterstid. Du skriver uten forståelse for gramatikk og bruk av punktum. Alle kan taste feil, jeg og, men det er ikke det jeg sikter til. Etter å ha lest innlegget så ser jeg for meg en dekkselger evt bilselger med invandrebakgrunn. 
Mulig jeg tar feil, men det er i allefall mitt inntrykk. Du kan jo bekrefte at jeg tar feil, og poste info om bilen din, siden du er så heldig og har mottatt din model S.
Når det gjelder vinterhjul og Tesla, så gjør Tesla sikkert det som er mulig. Problemet er rett og slett at de selger flere biler enn forventet og dermed er i manko på felger. Problemet er reelt, men slapp av... tesla kommer ikke til å sende ut biler på sommerhjul, da legger de om på felgene som fulgte bilen. Det fikk jeg bekreftet fra Tesla i dag(dekk har de flust av)
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

cdabel

P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

Jejl

Øyvind.h

bra som en nummer 3 bil for en fam på Nordstrand
Artig når helt nye forum-deltakere ankommer med slike holdninger :) Mye uvitenhet, eller kanskje det er en forsmådd bilselger?
Model S funker fint som bil nr 1 på Nordstrand i hvert fal (kommer kanskje som et sjokk for trådstarter.)
Og mange naboer med bakhjulsdrevne BMW 5-serie har hytte på fjellet. Men 5-serie er kanskje ikke bra nok for Norge den heller trådstarter?  ;D ;D ;D ;D ;D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

toppi

Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

Rasmus.B

He, he.
Det vittigste innlegget jeg har sett her inne var det bildet av en bikkje som Foxy la ut med referanse til deg ,Toppi.
Var selvsagt helt uenig i det meste som ble skrevet, men fikk meg en god latter likevel.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA