Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rapport etter batteridiagnostikk

Startet av holidayfun, mandag 21. oktober 2013, klokken 09:39

« forrige - neste »

Muffinman

Synes jeg kjenner igjen stilen til TS fra AVforum.

At det blir kaos har jeg ingen tro på - det er masse bakhjulsdrevne biler i Norge. De fleste har mindre enn 52% av vekten på drivhjulene.

toppi

Sitat fra: Rasmus.B på lørdag 12. oktober 2013, klokken 08:14
He, he.
Det vittigste innlegget jeg har sett her inne var det bildet av en bikkje som Foxy la ut med referanse til deg ,Toppi.
Var selvsagt helt uenig i det meste som ble skrevet, men fikk meg en god latter likevel.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4

Har Foxy lagt ut bilde av bikkja si? Hvor da?  :o
Kanskje derfor han så plutselig forsvant fra forumet  ::)
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

kjølholdt

Var en tur innom tesla i Bergen for å forhøre meg i forhold til vinterdekk og felg problematikk.
Viser seg at de har både dekk og felger i store kvanta, de hadde valgt å være litt pro aktive sa de og skaffet seg nok dekk og felger til de som skal ha bilen utlevert i Bergen ;-)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

SimenT

Tror ingen som kjøper bilen blir overrasket over at de har kjøpt en bil med bakhjulstrekk og forventer SUV-fremkommelighet. Kallagtunet roser alle som kommer med kritikk, uansett hva som legges ut virker det som. Hvis jeg vil ha humor leser jeg kommentarene til avisartiklene på nett, DER står det mye rart. Tesla har ikke tilfredsstilt meg på dekk/felg-fronten, så jeg kjøper fra noen andre. Ikkeno drama. Case closed.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

Runex

Ser ikke helt hva problemet til trådstarter er.
Er problemet at ikke Tesla kan levere vinterhjul? Kjøp fra noen andre! Det gjør jeg da nesten hver gang jeg kjøper ny bil. Nå har jeg bestilt meget gode Nokiandekk og lekre felger av Dekkhallen. Billigere ble det også.
Er problemet at Model S liksom skulle være dårlig på vinterføre (hvem sier det?)? Så kjøp en annen bil da vel! Gjerne med 4WD hvis du trenger det i villmarka på Nordstrand. Jeg bor på landsbygda i Hedmark og kjører mye på både bratte og dårlige vinterveier, men jeg har da svært sjelden problemer med å komme fram. Det avhenger mest av sjåføren, ikke bilen.
Tesla Model S85 sept 2013 (solgt)
Tesla Model S85D juni 2015
Tesla Model X #96 (2015?)

tSla

Sitat fra: kjølholdt på lørdag 12. oktober 2013, klokken 14:23
Var en tur innom tesla i Bergen for å forhøre meg i forhold til vinterdekk og felg problematikk.
Viser seg at de har både dekk og felger i store kvanta, de hadde valgt å være litt pro aktive sa de og skaffet seg nok dekk og felger til de som skal ha bilen utlevert i Bergen ;-)

Det kan nok stemme, for jeg kommer til å få levert bilen med vinterdekk når jeg henter den neste uke i Bergen :) (DS kunne ikke garantere at dekkene var klar når jeg kom, men de kom til å være det ganske snart - så i værste fall blir de ettersendt.) Mener også at DS nevnte at vinterdekkene kommer på Cyclone felger. Det gjenstår å se! :)
Tesla Model S P85+

laumb

Sitat fra: toppi på lørdag 12. oktober 2013, klokken 14:22
Sitat fra: Rasmus.B på lørdag 12. oktober 2013, klokken 08:14
He, he.
Det vittigste innlegget jeg har sett her inne var det bildet av en bikkje som Foxy la ut med referanse til deg ,Toppi.
Var selvsagt helt uenig i det meste som ble skrevet, men fikk meg en god latter likevel.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4

Har Foxy lagt ut bilde av bikkja si? Hvor da?  :o
Kanskje derfor han så plutselig forsvant fra forumet  ::)

"... But there's one sound, that noone knows...
... What does Foxy say?

- short, short, short, shortie-short.
- stock, stock, stock, stock-I'm broke.
What does Foxy say?"

el-fanboy

Tja, jeg bestilte jo Hakka R2 til bilen, og jeg får dem utlevert og skiftet på Ensjø dekkhotell nå til uka. Ikke mye til kaos for min del, hvertfall.

Ellers må jeg si meg enig med andre her i tråden - jeg forstår ikke helt hvor trådstarter vil med innlegget sitt, annet enn å disse både TMS og den norske Teslaorganisasjonen.
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

19quiz76

Sitat fra: Jejl på lørdag 12. oktober 2013, klokken 06:43
Vi har gratis dekkhotell hos Tesla.
Helt topp.
Gjelder dette alle som har kjøpt tesla, eller bare de som har kjøpt vinterhjul av dem også?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Gæsjan

Jeg prøvekjørte demobilen med europeiske vinterhjul på Alnabru ifjor vinter på den verste "snøkaos" dagen. Ikke en stor testrunde, men fungerte fint. Mener også at bilen har en form for differensial. Det hjelper også.
Legg til luftfjæringen som hever bakkeklaringen så tror vinteren skal gå fint. Nedover er en annen sak, men da er det likt for alle biler...
TMS P85 solgt
TMS P85D
Model 3 reservasjon

Muffinman

Sitat fra: Muffinman på lørdag 12. oktober 2013, klokken 08:18
Synes jeg kjenner igjen stilen til TS fra AVforum.
Vent, tror jeg husket feil. Trådstarter må være identisk med "den andre elgen" på forumet til Hardware.no.

Elgen, er det deg?

Maartensommer

Sitat fra: 19quiz76 på søndag 13. oktober 2013, klokken 00:03

Helt topp.
Gjelder dette alle som har kjøpt tesla, eller bare de som har kjøpt vinterhjul av dem også?

Tror du skal se på det som ironi.

NTesla

Sitat fra: Runex på lørdag 12. oktober 2013, klokken 16:38
Ser ikke helt hva problemet til trådstarter er.
Er problemet at ikke Tesla kan levere vinterhjul? Kjøp fra noen andre! Det gjør jeg da nesten hver gang jeg kjøper ny bil. Nå har jeg bestilt meget gode Nokiandekk og lekre felger av Dekkhallen. Billigere ble det også.
Er problemet at Model S liksom skulle være dårlig på vinterføre (hvem sier det?)? Så kjøp en annen bil da vel! Gjerne med 4WD hvis du trenger det i villmarka på Nordstrand. Jeg bor på landsbygda i Hedmark og kjører mye på både bratte og dårlige vinterveier, men jeg har da svært sjelden problemer med å komme fram. Det avhenger mest av sjåføren, ikke bilen.
Jeg har bestilt vinterdekk til min bil via Tesla. Jeg forventer at disse skal være klar senest 1.november som er vegvesenet sin dato. Det vil si at Tesla har hatt cirka 2mnd på seg til å levere dette til min bil fra formell bestilling, samt hatt et helt år på seg til å planlegge disse leveransene. At jeg skal være nødt til å følge med på et forumet for å vite om jeg får dekk levert i tide samt være nødt til å kansellere mitt kjøp hos Tesla for å kjøpe hos en tredjepart for å redde vintersesongen er helt klart et problem. Nå får vi se hvor reelt dette problemet til slutt blir, men Tesla har helt klart allerede problemer med logistikk og kommunikasjon da de ikke er i stand til å gi en dato for levering av disse.

Andrewas

Sitat fra: Maartensommer på søndag 13. oktober 2013, klokken 19:41

Helt topp.

Jepp - Tesla har ikke dekkhotell - har gitt bort denne muligheten til Mitt Dekkhotell i Osloområdet. Vet ikke hva de gjør ellers.

Kan ellers fortelle at Nokian dekkene (de piggfrie) er veldig myke og at det selv på tørt føre ikke lenger er mulig å akse skikkelig uten at dekkene slipper underlaget og spinner - med P85 ihvertfall.. Spent på å prøve de på snø. Fikk dekkene på onsdag i forrige uke i forbindelse med tur over Dovre-Dombås-Lesja, tørt føre og ingen glatte partier enda - så vinterdekkene var egentlig ikke nødvendige - enda...
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

TS

Sitat fra: Andrewas på søndag 13. oktober 2013, klokken 21:16
Sitat fra: Maartensommer på søndag 13. oktober 2013, klokken 19:41

Helt topp.

Kan ellers fortelle at Nokian dekkene (de piggfrie) er veldig myke og at det selv på tørt føre ikke lenger er mulig å akse skikkelig uten at dekkene slipper underlaget og spinner - med P85 ihvertfall.. Spent på å prøve de på snø. Fikk dekkene på onsdag i forrige uke i forbindelse med tur over Dovre-Dombås-Lesja, tørt føre og ingen glatte partier enda - så vinterdekkene var egentlig ikke nødvendige - enda...

Hvor mange grader var det i luften når du opplevde dette?
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA