Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model S videoer

Startet av XS40, søndag 20. oktober 2013, klokken 22:23

« forrige - neste »

JohanH


Sitat fra: sigurdi på lørdag 23. august 2014, klokken 22:07
Sitat fra: JohanH på lørdag 23. august 2014, klokken 19:04
Sig X er helt uaktuelt. Betale for 21" hjul når man ikke skal ha dem er tull.

Har du fått tak i spec, siden du vet hva felgdimensjon X standard og signature får?

Samt Tesla hadde nok levert signature med 19" om du spurte pent, er vel litt andre ting en bestiller signatur for.

Eks snike i leveringskøen, Europa kan du nå "snike" ca 10-15000 plasser.
Er vel ca 15000 reservert i USA og litt over 2000 i Europa nå.
(Med dagens produksjon er det 2 qvartal (6måneder) men til neste sommer er det kanskje 3-4 måneder.)

Men om prisen er verdt det, vil jo tiden vise.
Men tror de fleste som har reservert Signature har gjort dette pga de har lyst og mulighet.

sigurdi

Nei. For så vidt feil tråd men syns prinsippielt sett måten Tesla hånderte S Signaturene, spesielt i EU når f. eks. uten tvil alle farger ble malt i fabrikken men alikevel ikke kunne velges, hjul osv. er en liten men alikevel ikke pen blemme på Teslas ellers ganske plettfrie track record i forhold til å behandle kundene som deres viktigste tilgang. Derfor styrer jeg unna X Sig. Men de kan jo ha lært noe...

jkirkebo

Sitat fra: JohanH på lørdag 23. august 2014, klokken 19:04
Sig X er helt uaktuelt. Betale for 21" hjul når man ikke skal ha dem er tull.

Er det bekreftet at den får 21"? SUV/crossover type biler har jo gjerne litt større hjuldimensjon enn sedan/kombi/stasjonsvognutgavene så jeg hadde egentlig forventet minst et hakk opp, dvs. 22".
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sigurdi

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 23. august 2014, klokken 22:57

Er det bekreftet at den får 21"? SUV/crossover type biler har jo gjerne litt større hjuldimensjon enn sedan/kombi/stasjonsvognutgavene så jeg hadde egentlig forventet minst et hakk opp, dvs. 22".

Ser at 18" er ganske vanlig på SUV klassen. :-)
X5 - standard - 255/55 R 18    
Q7 - 235/255, 60/55 R18 - fant ikke offesiell link hos Audio.
MB GL - Bak: 8,0 J x 18, 265/60 R 18
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

sigurdi

Elon i interview med aftenbladet.
Om Model X:

De første bilene vil vi levere og få testet ut i California, så de første norske kundene får nok bilen om rundt ett år - høsten 2015, sier Musk.

Så da er det bare å bestille mer venteboller. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Fush

Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019

Øyvind.h

#155
Sitat fra: JohanH på lørdag 23. august 2014, klokken 22:44

Sitat fra: sigurdi på lørdag 23. august 2014, klokken 22:07
Sitat fra: JohanH på lørdag 23. august 2014, klokken 19:04
Sig X er helt uaktuelt. Betale for 21" hjul når man ikke skal ha dem er tull.

Har du fått tak i spec, siden du vet hva felgdimensjon X standard og signature får?

Samt Tesla hadde nok levert signature med 19" om du spurte pent, er vel litt andre ting en bestiller signatur for.

Eks snike i leveringskøen, Europa kan du nå "snike" ca 10-15000 plasser.
Er vel ca 15000 reservert i USA og litt over 2000 i Europa nå.
(Med dagens produksjon er det 2 qvartal (6måneder) men til neste sommer er det kanskje 3-4 måneder.)

Men om prisen er verdt det, vil jo tiden vise.
Men tror de fleste som har reservert Signature har gjort dette pga de har lyst og mulighet.

sigurdi

Nei. For så vidt feil tråd men syns prinsippielt sett måten Tesla hånderte S Signaturene, spesielt i EU når f. eks. uten tvil alle farger ble malt i fabrikken men alikevel ikke kunne velges, hjul osv. er en liten men alikevel ikke pen blemme på Teslas ellers ganske plettfrie track record i forhold til å behandle kundene som deres viktigste tilgang. Derfor styrer jeg unna X Sig. Men de kan jo ha lært noe...
Ja det var synd at Model S sig ikke gikk etter planen hverken i Norge eller USA, men det var ganske åpenbart for de som fulgte med at merverdien for sig også ville være kraftig innskrumpet i Norge. Jeg fikk tilbud om Model S signature-plass så sent som 8. februar 2013 (sjekket nå), men takket nei etter en grundig gjennomgang. Da var pristillegget 30.000,-, og jeg måtte i tillegg kjøpe ekstrautstyr for ca 25.000,- som jeg ikke ville ha (hattehylle og 21" felger). Dvs. for meg ble pristillegget 55.000,-. Når jeg på toppen av det hele ikke fikk fargen jeg ville ha, og tidsforskjellen mellom Sig og P var 3 uker er jeg sikker på at jeg valgte rett. Andre kan selvfølgelig oppleve at Sig ga tilstrekkelig merverdi, og jeg tror X sig vil medføre noe bedre differensiering enn S sig.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Havebigfun

Hvis du får sig uten moms mens p med er 8% moms lønner det seg muligens med Sig- det satser iallefall jeg på- avbestille når rammebetingelsene endrer seg kan man alltids- frem til finaliseringen.

Øyvind.h

Sitat fra: Havebigfun på mandag 25. august 2014, klokken 22:57
Hvis du får sig uten moms mens p med er 8% moms lønner det seg muligens med Sig- det satser iallefall jeg på- avbestille når rammebetingelsene endrer seg kan man alltids- frem til finaliseringen.
Det "lønner" seg nesten garantert (i den grad man kan si at det lønner seg å kjøpe en splitter ny bil). Påslaget på S Sig var mye lavere i prosent. Du må riktignok låne bort 200K ekstra rentefritt (om Model X sig krever 230K innskudd slik som S) i 1 år +, så man må regne inn tapt avkastning/betalt rente på lån. Men selv med det inkludert går nok de fleste i pluss (fordi alternativ avkastning ikke er spesielt god).
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kmellioli

Sitat fra: sigurdi på mandag 25. august 2014, klokken 00:05
Elon i interview med aftenbladet.
Om Model X:

De første bilene vil vi levere og få testet ut i California, så de første norske kundene får nok bilen om rundt ett år - høsten 2015, sier Musk.

Så da er det bare å bestille mer venteboller. :-)
Er kjipt å vente så lenge! La inn reservasjon på standard X for et år siden, #1098. Men å vente enda et år er lite fristende. Heller mot e-golf i stedet, på tross av alle begrensningene denne har.
Tesla S75D desember 2017
E-golf 2015

sigurdi

Sitat fra: Kmellioli på lørdag 30. august 2014, klokken 22:16
Er kjipt å vente så lenge! La inn reservasjon på standard X for et år siden, #1098. Men å vente enda et år er lite fristende. Heller mot e-golf i stedet, på tross av alle begrensningene denne har.

Er nok ikke et år siden du reserverte model X og fikk #1098, men at det var i 2013. :-)
(8 måneder føles fort som 12 når en venter. :-)

Som du ser av signaturen min reserverte jeg produksjons modellen 9/11-13 og fikk #645, så du har reservert noe etter dette. :-)

Men dersom du bestiller en e-Golf nå, så er det levering utpå våren 2015, kjenner 3stk som har skrevet kontrakt for 4-6 uker siden og alle har fått oppgitt våren 2015 tidligst februar mars. 

Så er bare 5-6 måneder lengre å vente på X.
Jeg hadde beholdt reservasjonen på X, slik at du ikke havner bakerst i køen igjen om du ombestermmer deg en gang til når den får offesiell visning og teknisk data og ikke minst priser.

For du faller fort 5000-10000 plasser lengre bak i køen, dersom de kjører world wide køsystem og reserverer igjen om noen måneder. (Eller etter alle offesielle tatt er ute)

Jeg tror at hele produksjonen for 2015 blir reservert bort, før biler kommer i butikkene så folk kan prøvekjøre dem.

Går jo fint å beholde både e-Golf som pendler bil og Model X som turbil. ;-)

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Kmellioli

Du har rett, er nok nærmere 8 mnd enn et år. Føles bare veldig lenge... Da ligger det inne bestilling på både TMX og e-golf. Får nå se bva det blir til når tiden nærmer seg.
Tesla S75D desember 2017
E-golf 2015

sigurdi


Sitat fra: Kmellioli på søndag 31. august 2014, klokken 18:31
Du har rett, er nok nærmere 8 mnd enn et år. Føles bare veldig lenge... Da ligger det inne bestilling på både TMX og e-golf. Får nå se bva det blir til når tiden nærmer seg.
Genialt, pose og sekk, men blir litt dobbelt venting nå da.

Skal se at det blir begge, hovedbil og konebil. ;-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

TMX

Så det var en i Tesla Owners club som la ut noen nye bilder av TMX på FB. Han hadde sett bilen hos Tesla i USA nylig visstnok.
Må si denne versjonen ser mye bedre ut en de første bildene jeg har sett av TMX :)

sigurdi

#163
Ikke for å ødelegge forventningene.
Dette må desverre kalles svært gammel nytt.
Dette er en tidlig prototype, som står ved resepsjonen i Design Studio.
Har stått der svært lenge og har ikke så mye med senere Prototyper, Beta osv å gjøre utenom en ser størrelse osv er endringer fra denne til Prototypene som ble vistfrem f.eks.
Det er bare et skall, altså null innredning, har selv bilder av samme bil fra i høst, de sa den hadde stått der siden X ble vist første gang.
Den han egentlig ville sett, står litt lengre inni bygget. ;-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

KrW

Tippet det var modellen Sirgurdi hadde sett da jeg så bildene på Facebook ja. Er vel ikke så mye forskjell på denne og de andre prototypene da nei. Men uansett veldig fint å få sett disse bildene også. Synes den ser flott ut.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA