Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model S videoer

Startet av XS40, søndag 20. oktober 2013, klokken 22:23

« forrige - neste »

Oggen

Tror og håper design studio kommer tidligere, men uansett får jeg sikkert ikke bil før mars til mai med mitt nr.

herr x

Nå håper jeg at den kommer så sent som mulig i 2016, har akkurat bestilt en P85D som jeg tenkte kjøre et år før jeg bytter til Model X.
Så jeg krysser fingrene for at den blir ytterligere forsinket!
Model X, 90D

satheesh.net

Sitat fra: herr x på onsdag 14. januar 2015, klokken 02:30
Nå håper jeg at den kommer så sent som mulig i 2016, har akkurat bestilt en P85D som jeg tenkte kjøre et år før jeg bytter til Model X.

Tulling ...  :P ;D

herr x

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 14. januar 2015, klokken 06:52
Sitat fra: herr x på onsdag 14. januar 2015, klokken 02:30

Tulling ...  :P ;D
Hehe, men det er ikke helt usant - nå når jeg valgte å gå for P85D mens jeg venter på Model X så hadde det i alle fall vært svært irriterende hvis Model X kom tidligere enn 2016. Men for deres del håper jeg seff at den kommer fortest mulig :)

Jeg tror at den blir vist opp i løpet av kort tid. Designet må være spikret siden lenge (særlig ettersom fortsatt mener at leveransene begynner i høst) og jo lenger de venter desto større risk for leaks. Tipper at de ble litt stresset av brukeren "insiderinfo" på TMC som postet en cad-modell på TMX, samtidig som det ikke ser ut til å finnes noen oppside med å vente ytterligere.
Model X, 90D

KrW

Hentet fra TMC-forumet:
"Elon had a Q&A session at the owner's event at NAIAS tonight. He didn't mention much that we didn't already know, but reiterated the following things.

Shipping the Model X is their focus for this year.
There will be a big reveal event for the Model X (but didn't give any hints when).
The price will be comparable to the Model S. I still interpret this to mean there will be a similar starting price (to the theoretical 60D), with a maximum comparable to a loaded P85D.
There are lots of cool new features that haven't been revealed yet."

Ikke mye nytt der men fint at Elon sier disse tingene igjen nå som vi er kommet nærmere produksjonsmodellen.

Neste innlegg:
"Comparable pricing, better autopilot, rumors of in-cabin ski storage from Germany Q&A... at this point I won't be surprised if Tesla alleviates all the fears I had about the X and makes me regret ordering the S last month. Very excited for the reveal."

Bedre autopilot (spennende) ski inne i bilen som han har sagt tidligere.

Hentet fra tråden "Where is the Model X Test Mule":
"There are a number of BETA cars that are currently testing they would represent what you guys are calling "mule" They total 25 or so. Some are drivable some are not. They are used for different tests, the different engineering teams get a car and run their perspective tests on it. I can put up a picture, and I likely will very soon. But Just as a heads up, the front has changed allot, there is no more fake grill (nose cone). Enjoy the tidbits."

Kanskje like interessant er det å lese i denne tråden av en person som kaller seg "insiderinfo": http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/34067-Where-is-the-Model-X-Test-Mule-Is-there-one/page10 Han har vistnok lagt ut et bilde som moderatorene raskt ble bedt om å fjerne. Et medlem på Teslamotors sitt forum sammenfatter innleggene fra denne "insiderinfo" slik:
"1) The nosecone is gone. RIP
2) The packs will remain 60 and 85kWh, but with cells with 20% better energy density, reducing weight. The poster claims that the reduction in weight is better for range than a larger pack (I am not so convinced by this).
3) There is a pano roof over the front seats!
4) It appears they will have a solution for the roof rack problem."

Første post fra "insiderinfo" på TMC er slik:
"There are a number of BETA cars that are currently testing they would represent what you guys are calling "mule" They total 25 or so. Some are drivable some are not. They are used for different tests, the different engineering teams get a car and run their perspective tests on it. I can put up a picture, and I likely will very soon. But Just as a heads up, the front has changed allot, there is no more fake grill (nose cone). Enjoy the tidbits."

Om det er hold i det han skriver vet vi jo ikke enda.  ;)

Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

KrW

Og her video fra Q&A på NAIAS. Snakker om X allerede fra 23 sek inn i videoen.
Model X 90D 2016 solgt
Leaf solgt

Amoss

Sitat fra: KrW på onsdag 14. januar 2015, klokken 11:39
Og her video fra Q&A på NAIAS. Snakker om X allerede fra 23 sek inn i videoen.

Takk :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

PK

Her kom jeg over en nyhetssak, ikke noe nytt igrunn...
De påstår at det er 3 batteripakker, men det er vell feil... Er vell 2 batteripakker, hvor den største leveres med to effekter (motoreffekt)

http://bil.bt.no/bil/Vingedorene-blir-standard-pa-Tesla-Model-X-79496.html#.VLZp4Zh0y70 
Frekhaug, 3 mil fra Bergen sentrum
Hvit Nissan Leaf (Eilif), (2013)
Brun Tesla Model S 85 (Tussla), (2015),
Tesla Model X reservasjon

sigurdi

Det som er sakt offesielt så langt er to ulike batteripakker og tre ulike grunnversjoner.
X60, X85 og X85 Performance (XP85).
(X60 og X85 deler nok hardware, men software redusert effekt pga batteriet på S60, var mye prat om ulike konvertere osv mellom S60 og S85, men har vist seg at flere kunder har fått oppgradert batteripakke og fått ytelsen til S85 uten annen hardware endring en batteri)
XP85 blir samme motoroppsett som S85P, men dette er vel ikke offesielt.
Men artikkelen var bare gammelt nytt.

Nyeste info er vel at den er rå, very Nice, you should look forward to it, better looking han Prototype.....
Mulig å bestile fra sommeren, levering av første i Q3 (de to tingene ikke sakt i samme setting)
Uoffisielt, ny front look....
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

KrW

1 times lang video fra Detroit. Har ikke sett den selv enda. Kanskje i morgen.

Slenger på denne linken også. Oljeprisen kraftig opp i kveld http://e24.no/energi/det-kraftigste-oljeprishoppet-paa-halvannet-aar/23374515
Model X 90D 2016 solgt
Leaf solgt

slumberjack

Ferske spionbilder av Model X Beta: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/34067-Where-is-the-Model-X-Test-Mule-Is-there-one/page53?p=905271&viewfull=1#post905271

Fristet å lage ny tråd, men fant denne tråden.

Ryktene rundt fjerning av nosecone kan være ekte? Fronten virker lavere, eller så ser jeg hva jeg vil se. :)

sigurdi

Den er og tildekket med sort plast eller noe for å skule fronten, så mindre Åpen munn blir det nok. :-)
Dersom en zoomer in på speilene, ser det ut som et normal speil er festet i en kameraholder slik som de første prototypene hadde.
Horten

sigurdi

Horten

Øggen

Denne har også noe klemmt mellom vindu. Hvorfor det?

sigurdi

Tja, hvem vet er nok en grunn, kanskje noe utstyr som ikke måler gjennom vindu og måler noe utvendig og de får ikke ha vindu åpne pga faren for å se inn. :-)
Horten

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA