Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model S videoer

Startet av XS40, søndag 20. oktober 2013, klokken 22:23

« forrige - neste »

sigurdi

#165
Kan jo legge ut eget bilde også, liker lyktene på denne men de er endret på senere prototyper.
Jeg er 175, så da er det bare å regne høyde. :-)
(Til mitt forsvar, dette var på vei tilbake til Hotellet fra D-Eventen og bildet ble tatt ca kl 0800 norsk tid.)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

satheesh.net


Real EoN

Det er jo ikke størrelsen det kommer an på  :o
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Øyvind.h

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 02. desember 2014, klokken 15:49
Oi - er den lav (bilen altså!)?  ???
+1

Om sigurdi på 175cm tilsynelatende er i øyehøyde med taket så kan ikke bilen være høyere enn rundt 165cm. Dvs ca 20cm høyere enn
Model S. 10cm lavere enn eks X5.

Positivt overrasket, men dette stiller krav til at de får redusert tykkelsen på taket :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

satheesh.net

Personlig skulle jeg faktisk ønske at den var høyere. :-\

Dette minner mer om en bil i kompakt SUV segmentet enn i det virkelige SUV segmentet (eks. X5, Cayenne, ML, etc). Liker å sitte høyt med god oversikt.

Må ærlig innrømme at jeg ble litt paff nå ...

På den andre siden vil dette forøvrig lette vask og stell av bilen betraktelig. :P

sigurdi

Sjekket opp mot en kamerat som har X5 og X5 er 5-10cm høyere.
Denne hadde 18 eller 19" balongdekk. ;-)
Dette er en tidlig prototype og sto på lavprofile dekk, så blir spennende, gikk ikke an å sette seg inn for å sjekke sittehøyde, ingen inredning i denne bilen.
Men kan sette seg rett inn og ikke opp eller ned, så mange som kommer til å like det.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

satheesh.net

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 02. desember 2014, klokken 19:12
Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 02. desember 2014, klokken 15:49
Oi - er den lav (bilen altså!)?  ???
Positivt overrasket, men dette stiller krav til at de får redusert tykkelsen på taket :)

Mener du at du helst ønsker en "lav" SUV Øyvind?

Havebigfun

Nå er det iallefall lettere å forstå hvorfor TMX har ganske brukbar rekkevidde sml med TMS- var vel snakk om under 10 % lavere rekkevidde.
Tesla må se på funksjonaliteten og kan ikke bygge svære doninger med luftmotstandsverdier ala Geländewagen sålenge batteriene koster så mye.

Øyvind.h

#173
Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 02. desember 2014, klokken 22:41
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 02. desember 2014, klokken 19:12
Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 02. desember 2014, klokken 15:49
Oi - er den lav (bilen altså!)?  ???
Positivt overrasket, men dette stiller krav til at de får redusert tykkelsen på taket :)

Mener du at du helst ønsker en "lav" SUV Øyvind?
Helt klart!

SUV``enes høye kjørestilling er langt unna det jeg opplever som optimalt. Jeg forstår at godt voksne gjerne vil ha en så oppreist stilling som mulig når de går inn/ut av bilen, og jeg registrerer at venner av mine foreldre (dvs godt voksne som nærmer seg pensjonsalderen) gjerne kjøper seg GL/ML/Tiguan og andre høyreiste biler. Men jeg som er glad i å kjøre bil vil helst ha bedre kjøreegenskaper enn det SUV``er tradisjonelt sett gir. Å komme seg opp i høyden er praktisk ift. inn/utstigning, men man taper på kjøreegenskaper og forbruk. Idealbilen min tidligere var Audi A6 Allroad. Dvs. stasjonsvogn med luftunderstell slik at bilen kan heves på kjerreveier, men oppføre seg som en vanlig bil på landeveien. SUV på asfalt er liksom ikke helt greia for meg :)

Høyde gir kanskje noe bedre oversikt, men jeg synes jeg har god oversikt også i vanlige personbiler (eks 5-serie, E-klasse etc). Opplever ikke noe behov for å komme meg opp og se ned på trafikken. Hadde jeg hatt det behovet er det mange biler man kommer høyere i enn SUV``er.

Kona vil gjerne ha høyere bil for å lette inn/utlasting av unger.

Personlig vil jeg ha en helelektrisk bil med god rekkevidde, hurtigladere, gode ytelser og plass til 6 personer + bagasje. Model X er den eneste bilen jeg kan kjøpe.
Og jeg er utrolig glad Tesla har klart å lage noe mye penere enn X6, ettersom Model X er farlig nær X6 i utforming. X6 er kanskje en av tidenes styggeste BMW``er  8)

Sitat fra: sigurdi på tirsdag 02. desember 2014, klokken 20:30
Sjekket opp mot en kamerat som har X5 og X5 er 5-10cm høyere.
Høres bra ut. Bør vel være bortimot 10cm lavere når jeg ser deg vs Model X proto vs X5 høyde.
Så kjører man Model X i low blir forskjellen kanskje enda større?
Eller very high for de som gjerne vil ha høyere bil :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sigurdi

Bildet lyger litt pga vinkel.
Tok håndmål da jeg sto helt attmed og er nok nærmere 5 en 10cm, men litt lavere det er den.
Men som skrevet før, dette er en tidlig prototype, før de bilene som var på test kjøring.
Det har skjedd mye endringer, så verken form, farge eller høyde er 100% som denne, men gir en god pekepinn.
Er bare å glede seg til en får sneak peake av Beta eller Final versjon.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

sigurdi

Satser på den tangerer den nye MB cupe som nettopp ble lansert på hengervekt.
3500kg.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

KrW

#177
Ikke nytt om X men denne Mercedesen får litt lignende fasong som TMX og BMW X6  http://www.tv2.no/2014/12/10/broom/gle-coupe/mercedes/6329558

edit: er vel den samme sigurdi snakker om
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Havebigfun

Sitat fra: sigurdi på torsdag 11. desember 2014, klokken 00:03
Satser på den tangerer den nye MB cupe som nettopp ble lansert på hengervekt.
3500kg.
Lenge leve optimismen- men dette er en elbil hvor hengervekten krever at alle komponenter oppgraderes (med kostnader antakelig proporsjonalt til hengervekten) og rekkevidden som daler tilsvarende.
Jeg tror heller på noe over to tonn, eks 2,2. Det ville også holdt for min del. Men 3,5 ville vært toppers 8)

sigurdi

Kjøper ikke elbil for å kjøre langtur med henger, og de som gjør det blir svært skuffet.
Så personlig, trenger jeg ikke mer en 750kg- 1500kg, siden jeg ikke gidder å oppgradere til BE, og til nøds kan oppgradere til B96 førerkort.
X som 7 seter får fort tillatt totalvekt nærmere 3 tonn og da er det ikke mange kg igjen til 4250kg som er Max vogntog last med B96.
Kjører så skjelden med henger at BE ikke er verdt pengene. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA