Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Model S videoer

Startet av XS40, søndag 20. oktober 2013, klokken 22:23

« forrige - neste »

sigurdi

Helt enig og håper pris på Signature blir overkommelig, da er det den jeg beholder reservasjonen på. ;-)

Mulig min bror kjøper produksjons modellen og jeg kan kjøre innom noen ganger og "erte" før han går sin bil.
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Øyvind.h

Og når han har fått den kan han erte tilbake med hvor mye penger han sparte på å vente bittelitt :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sigurdi

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 22. august 2014, klokken 06:56
Og når han har fått den kan han erte tilbake med hvor mye penger han sparte på å vente bittelitt :)

Som sakt, blir signature for dyr blir nok heller bruttern skuffet, siden jeg da kansellerer signatur reservasjonen og bruker pengene til innskudd på produksjons modellen.
(Ikke uten grunn jeg har to reservasjoner, har da relativt tidlig nummer på begge)

Han må da reservere selv og kommer da laaaangt bak i køen. ;-)
(Og jeg kan fremdels kjøre innom han og "erte" litt, men utpå høsten/vintern)

Men blir utstyr og prisnivå likt som på model S, (sig vs prod) stemmer dette med det jeg ønsker og prisdifferansen var ganske liten når du satte dem opp med samme utstyr.   
Horten

KrW

Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Øyvind.h

Sitat fra: sigurdi på fredag 22. august 2014, klokken 09:56

Som sakt, blir signature for dyr blir nok heller bruttern skuffet, siden jeg da kansellerer signatur reservasjonen og bruker pengene til innskudd på produksjons modellen.
(Ikke uten grunn jeg har to reservasjoner, har da relativt tidlig nummer på begge)

Men blir utstyr og prisnivå likt som på model S, (sig vs prod) stemmer dette med det jeg ønsker og prisdifferansen var ganske liten når du satte dem opp med samme utstyr.
Husker du hva prisforskjellen var? Jeg fikk tilbud om Model S Sig og husker jeg regnet på det. Men min konklusjon var da at det var helt uaktuelt (mulig 50K prispåslag + rentetap på stort innskudd fra desember -12 til juli 2013), i tillegg til at jeg ikke fikk fargen jeg ville ha om jeg valgte sig.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sigurdi

Husker ikke 100% siden model S ikke passer for vårt bruk, men satte opp begge, med det utstyret jeg ønsket og prisforskjellen var da bare noen tusenlapper, ikke Performance.
Men valgte en P gikk differansen ganske mye opp.
Siden jeg ikke husker 100% sikkert, reserverte jeg begge! pengene var satt av til bil uansett, så har jeg mulighet å velge når priser, utstyr osv kommer.
Model X havner i garasjen vår en gang iløpet av 2015, så får tiden vise om det blir signature eller produksjon og når. :-)
Signature reservasjoner i Europa har passert 450 nå, så en innen ganske kort tid er den muligheten borte. :-)

KrW større batteri tror jeg det blir mulighet for, greit for de som skal kjøre litt med henger eller mye motorvei kjøring, men for oss andre er SC så tett allerede at du klarer deg fint med 85kW versjon.

sigurdi
Horten

olabt

http://teknikensvarld.se/ny-billig-batteriteknik-ger-elbilar-dubbelt-sa-lang-rackvidd-156966/

Hva tror dere om dette?

Hadde jo vært ypperlig om dette rakk Model X.. men er vel kanskje lite sannsynlig..
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

sigurdi

Sitat fra: olabt på fredag 22. august 2014, klokken 17:13
http://teknikensvarld.se/ny-billig-batteriteknik-ger-elbilar-dubbelt-sa-lang-rackvidd-156966/

Hva tror dere om dette?

Hadde jo vært ypperlig om dette rakk Model X.. men er vel kanskje lite sannsynlig..

Det rekker den helt sikkert ikke, så blir nok tesla sine forbedrede litium ion celler.
(Kanskje versjon E eller F. :-)

Fra et selskap går ut og sier at de har en ny teknologi, for å få støtte til å videre forskning, til ferdig testet produkt til salgs, så går det mange år.

Batterier må langtids testes, under ulik temperatur og påkjenninger, målinger utprøvinger osv, før eks GM våger å bruke det i bilene sine og gi 8 års garanti.

Men at vi er i en spennende tid, der det kommer til å skje mye på nettopp batteri teknologi de neste årene er helt sikkert. ;-)

Men når batteriene er gode nok og dekker de flestes behov for opp/ned lading, levetid, rekevidde, super lade hastighet osv blir der mer vekt (som vi bryr oss mindre om), som blir fokus.
Noe blir det nok til høy effekt uttak for sports biler osv.
Ser litt det samme i PC og prosessor utviklingen, var svært høyt fokus på prosessorhastighet for noen år siden til det nådde en grense hvor "alle" er god nok.
Nå er fokus mer over på lavere strømforbruk, størrelse, mobil enheter osv osv.
Horten

KrW

Vet ikke om denne videoen er postet før
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Leif1

Det der kommer til å gjøre vondt i enkelte bilforretninger...
Konvertitt fra S til X

sigurdi

@KrW takkar, den var fin, litt mer nær bilder en andre jeg har sett.
Ser at det bare er å bestille led striper for ettermontering både i frunk og trunk.
Horten

kjellan

Sitat fra: sigurdi på fredag 22. august 2014, klokken 09:56

Sigurdi : Eg har fått opplyst at ein Signatur reservasjon kan endrast til ordinær reservasjon dersom ein ikkje ønsker å bestille Signatur, når ein ser priser mm.

Korleis køsystemet hos Tesla då virker veit eg ikkje.

Med tidlig nr. bør både du og bruttern vere sikra tidlig levering

Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

sigurdi

Sitat fra: kjellan på lørdag 23. august 2014, klokken 13:09
Sigurdi : Eg har fått opplyst at ein Signatur reservasjon kan endrast til ordinær reservasjon dersom ein ikkje ønsker å bestille Signatur, når ein ser priser mm.

Korleis køsystemet hos Tesla då virker veit eg ikkje.

Med tidlig nr. bør både du og bruttern vere sikra tidlig levering

Ble selv anbefalt av Tesla å reservere signature i tillegg til en standard om jeg hadde ønske om å kjøpe en signatur.
Kan være selger som pratet, men trakk du deg fra siganturen, så fikk du et ledig nummer i produksjons modellen.

(Om det nummeret da er bakerst i køen eller et ledig nummer lengre fremme, tar jeg ikke sjansen på, men kan jo gi den vider til min bror om han ønsker bilen da den tid kommer :-)
(Når en har tatt seg råd til å reservere en signatur, betyr ikke de ekstra kronene for produksjons modellen noe allikevel. Begge deler forsvinner i bilen uansett.

Han har ganske ny bil, så er svært usikker om han skal ta seg råd og vil vente til den tid kommer når en må ta et valg. :-)

Og vil tro de ser på når du reserverte signatur, ellers kan noen bruke dette til å snike i køen, selv reserverte jeg signatur 4 måneder etter produksjons modell, så bytter jeg inn signatur reservasjon er den ca 500-1000 EU plasser lengre bak en original reservasjonen.
Og endel tusen plasser world wide. 

Men oppgraderer du fra standard til signature, får du kanskje det originale nummeret ditt tilbake, siden det er ledig. ;-)

sigurdi
Horten

JohanH

Sig X er helt uaktuelt. Betale for 21" hjul når man ikke skal ha dem er tull.

sigurdi

Sitat fra: JohanH på lørdag 23. august 2014, klokken 19:04
Sig X er helt uaktuelt. Betale for 21" hjul når man ikke skal ha dem er tull.

Har du fått tak i spec, siden du vet hva felgdimensjon X standard og signature får?

Samt Tesla hadde nok levert signature med 19" om du spurte pent, er vel litt andre ting en bestiller signatur for.

Eks snike i leveringskøen, Europa kan du nå "snike" ca 10-15000 plasser.
Er vel ca 15000 reservert i USA og litt over 2000 i Europa nå.
(Med dagens produksjon er det 2 qvartal (6måneder) men til neste sommer er det kanskje 3-4 måneder.)

Men om prisen er verdt det, vil jo tiden vise.
Men tror de fleste som har reservert Signature har gjort dette pga de har lyst og mulighet.

sigurdi
Horten

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA