Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Haster litt 32 A enfase stikk

Startet av blickbox, søndag 20. oktober 2013, klokken 19:39

« forrige - neste »

blickbox

Jeg skal bestille bil nå, men må jo ha vinterhjul og er derfor litt usikker på hvordan jeg skal organisere dette.

Ønsker å bestille standard 19" og få disse levert med vinterdekk, og heller selv kjøpe uoriginale 20" felger med sommerdekk.
Alternativet blir å bestille bilen med 21" med sommerdekk og heller kjøpe uoriginale vinterhjul.

Spørsmålet mitt er vel egentlig hvilke dekk leveres bilen med som standard?
Ser folk skriver om kostnader for dekk - dekkene må jo vel være inkludert i prisen på bilen? Eller er det bare vinterdekk som koster ekstra - og i så fall, hvor mye ekstra? Kan jo ikke stemme med over 10 000 ekstra bare for å bytte fra sommer til vinterdekk?

Jærbuen

Du får med 19" hjul som noen kaller helårsdekk, men ville IKKE brukt disse om vinteren i Norge. Få bilen levert med disse, kjøp deg gode vinterdekk selv og legg om når du får bilen. Så har du tid til å kjøpe feite 20 eller 21" selv på det åpne markedet. Rimeligere , men ja; litt mer stress.
21" sommer + 19" vinter fra Tesla, koster deg ført opp mot 50'
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

blickbox

Takk for svar. Er disse helårsdekkene helt ubrukelig om vinteren i Bergen? Er jo nesten aldri snø på veiene, og jeg bare lar bilen stå de dagene føret er skikkelig ille.

Og er det altså ikke mulig å få levert med vinterdekk? Er jo litt idiotisk å sitte med et sett splitter nye dekk som ikke kan brukes om jeg selv kjøper vinterdekk. Tar dekkfordhandlerene innbytte? :P

BlueS

Spurte om dette hos Tesla. Svaret jeg fikk var at bilen leveres med sommerdekk, kan ikke velges vekk. Dette er ikke helårsdekk i Norge, men ordentlige sommerdekk. Vinterdekk som bestilles med bilen når du blir kontaktet i forkant av levering, leveres også momsfritt, og selger hevdet at det var en gunstig deal, ca 23500 for fire vinterhjul. Skulle gjerne hatt 19 cyclone, men vet ikke om det går an å bestille det.
Tesla S90D sort, levert 14.3.2017 Full AP2
Tesla S85 blå, levert 11.3.2014. Solgt mars 2017

Cowboystrekk

Bilen leveres med helårsdekk i Norge ja. Goodyear Eagle RS-A2 som tåler å kjøre såvidt på snø, det er vesentlig bedre enn et rent sommerdekk på vinterføre, men vesentlig dårligere enn et vanlig vinterdekk på vinterføre. Det er ikke et spesielt bra dekk da det skårer dårlig på rullemotstand, synd det ikke kan velges bort.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Nobody

Sitat fra: BlueS på fredag 11. oktober 2013, klokken 18:45
Spurte om dette hos Tesla. Svaret jeg fikk var at bilen leveres med sommerdekk, kan ikke velges vekk. Dette er ikke helårsdekk i Norge, men ordentlige sommerdekk. Vinterdekk som bestilles med bilen når du blir kontaktet i forkant av levering, leveres også momsfritt, og selger hevdet at det var en gunstig deal, ca 23500 for fire vinterhjul. Skulle gjerne hatt 19 cyclone, men vet ikke om det går an å bestille det.
Har fått bekreftet av Tesla at vinterdekkene leveres på de nye Cyclone felgene  :)

TesLars

Sitat fra: Nobody på fredag 11. oktober 2013, klokken 22:38
Har fått bekreftet av Tesla at vinterdekkene leveres på de nye Cyclone felgene  :)

Som standard dvs. uten pristillegg?
Oslo
Black Model S

D.O

De leverer på det de har tilgjengelig, da felg er mangelvare...
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Birger

Sitat fra: Nobody på fredag 11. oktober 2013, klokken 22:38

Jeg har bedt om å få Cyclone, eller helst Aero. Svaret var at Cyclone kanskje er mulig, men Aero kommer nok ikke i tide til midten av november.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Meringdal

Når jeg snakket med dem sa de at jeg kom til å få tilbud på to slternativet når det gjelder vinterhjul. Ene pakken kostet ca 15k, mens den andre var 23k. Her var det dekket man valgte som gjorde prisen.

Kan noen bekrefte dette? Jeg må hente bilen på vinteren, men har egentlig mest lyst til å oppgradere sommerfelgene (bestilt 19), så min plan var egentlig å sette vinterdekk på disse felgene som følger med. Litt trasig at Tesla ikke kommer med ett alternativ på vinteren hvor man kan velger vinterhjul istdet for sommerhjul...?!

Ronlane

Hva kan man forvente å få i pris for er sett med tilnærmet ubrukte standard helårsdekk (de som fulgte med bilen)?

arv

Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Ronlane

Sitat fra: arv på torsdag 01. mai 2014, klokken 10:09
Hei
Jeg betalte 14000,00
ARV

Går ut i fra at den prisen er inklusiv felgene? Jeg er ute etter prisen som jeg kan forvente å få solgt dekkene (gummien) for.

arv

Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

krister461

Sitat fra: Ronlane på torsdag 01. mai 2014, klokken 12:03
Går ut i fra at den prisen er inklusiv felgene? Jeg er ute etter prisen som jeg kan forvente å få solgt dekkene (gummien) for.
Nå er det/har det vært mange slike dekk på bruktmarkedet, så jeg blir overasket om du får stort mer enn 2.500. Samtidig er jo det en super pris for de som har 19' felger på sommeren og har lyst til leke seg og slite ut dekkene raskt! ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA