Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Småbarn i Tesla Model S

Startet av kjonix, søndag 20. oktober 2013, klokken 19:39

« forrige - neste »

kjonix

Jeg kommer ikke gjennom til Tesla  - verken på epost eller telefon, men støtter opp om tråden her om å ha litt tålmodighet med Teslagjengen - de har greit press om dagen.

Jeg spør heller her (for her kommer svarene veldig fort...) :-)

Vet dere om blått og rødt adapter (i alle fall blått) er lagervare i Oslo om dagen? - Jeg fikk ingen av de med bilen og skulle gjerne hatt de nå.

Selvfølgelig kan dere ikke vite sikkert, men kanskje noen som har vært innom og plukket opp dette i det siste?

Zneip

Har ikke hørt om noen som har fått disse enda. Mange som venter :)

-------------------------------------
Nord Trøndelag - P3273 - VIN: *13877
Nord Trøndelag | X90D

Havebigfun

Adapterne er definitivt ikke lagervare- når de kommer vet vi ikke...

NTesla

"Kommer om 2 uker" er det nærmeste svaret vi kommer, så får vi se hvor lenge de to ukene blir. :)

Patosan

Sitat fra: NTesla på fredag 11. oktober 2013, klokken 19:25
"Kommer om 2 uker" er det nærmeste svaret vi kommer, så får vi se hvor lenge de to ukene blir. :)

Jag jobbade flera år i Sri Lanka.
Där lärde jag mig en ting, när de säger "tomorrow" så betyder det inte i morgon, det betyder bara "not today".
VIN 15026

LinkedIn

jorkus

Jeg får bilen min 15. November, og har fått beskjed om at adaptere antagelig ikke er klare da, men vil bli etterlevert... De skulle visstnok være i produksjon nå.
85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4

Lanber

Bilen min står til lading hver eneste natt på 13A og det var først idag tidlig jeg kom opp i min selvpålagte ladelimit 75%, men da bare fordi jeg hadde demonstrasjontur med en journalist til Brokelandsheia for hurtiglading dagen i forveien.

Han var rimelig imponert og jeg gleder meg til reportasjen, med litt strategisk firma profilering :-)

toppi

Sitat fra: kjonix på fredag 11. oktober 2013, klokken 17:40
Jeg kommer ikke gjennom til Tesla  - verken på epost eller telefon, men støtter opp om tråden her om å ha litt tålmodighet med Teslagjengen - de har greit press om dagen.

Jeg spør heller her (for her kommer svarene veldig fort...) :-)

Vet dere om blått og rødt adapter (i alle fall blått) er lagervare i Oslo om dagen? - Jeg fikk ingen av de med bilen og skulle gjerne hatt de nå.

Selvfølgelig kan dere ikke vite sikkert, men kanskje noen som har vært innom og plukket opp dette i det siste?

Kommer du ikke gjennom på 800 11 093?
Her har jeg alltid fått rask og god service  :)
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

teslaz

Rød adapter er ikke så lenge til det kommer, men den blå kommer rett før jul!!!!!!!!!!!!!!!!
Dette fra en tekniker på Alna.
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

TS

Sitat fra: teslaz på fredag 11. oktober 2013, klokken 23:51
Rød adapter er ikke så lenge til det kommer, men den blå kommer rett før jul!!!!!!!!!!!!!!!!
Dette er talentløst. OK, jeg hadde i utgangspunktet ikke forventet bilen før desember, men når jeg nå får den neste uke vil jeg i praksis ha rekkevidde som en Leaf frem til jul ...

Det holder ikke for mitt bruk.
Må kanskje beholde fossilen til jeg får det blå adapteret.

13A Shucko i maks 12 timer hver dag er ikke mye å skryte av . Det er maks 18mil.

Har lyst å nekte å motta bilen uten fullverdig lademulighet, men 3 års sikling
gjør at jeg må bøye meg i støvet.

Dere som får biler neste år slipper unna masse frustrasjon som vi må igjennom i år ..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Havebigfun

De av oss som bor i nærheten av 22kW stolper kan stikke innom der for å fylle på litt. - forutsatt dobbellader, Mennekes-2 kabel og evt RFID-kort som bestilles gratis hos Fortum.

sindrej

Jeg er heldig og kan lade i arbeidstiden og på natten. Totalt sett klarer jeg meg helt greit med 13A lading. Det har imidlertid vært et par tilfeller allerede der ladehastigheten (eller snarere mangelen på sådan) har vært til besvær for meg. Uansett; sett charge limit til 90% og lade når en kan er en god regel med slik treglading. Det er meget skuffende at det går flere måneder før adpaterne kommer.

Zneip

Kan man bøte på dette ved å kjøpe en Saltolader? UMC'en er det jo uansett greit å ha liggende fast i bilen. Hvilken Salto bør man i såfall satse på med 230V 32A kurs i garasjen tror dere?

-------------------------------------
Nord Trøndelag - P3273 - VIN: *13877
Nord Trøndelag | X90D

glaserud

Sitat fra: Zneip på lørdag 12. oktober 2013, klokken 09:40
Kan man bøte på dette ved å kjøpe en Saltolader? UMC'en er det jo uansett greit å ha liggende fast i bilen. Hvilken Salto bør man i såfall satse på med 230V 32A kurs i garasjen tror dere?

Denne? http://salto.no/produkter/emh1-type-2-vegg/
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

OleJA

Sitat fra: teslaz på fredag 11. oktober 2013, klokken 23:51
Det blir isåfall skikkelig krise. Schukoen jeg bruker i garasjen nå går på samme kurs som kjellerleiligheten, og blir i praksis ubrukelig når en må begynne å skru på varmeovnene der.
ser at de har modifisert UMCene på servicesenteret med å koble en rød 16A kontakt direkte på kabelen. En tilsvarende mod må vel være mulig med blå 32A kontakt?
Alternativet er kanskje en byggsentral som jeg kobler på 3fase uttaket i garasjen.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA