Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Personopplysninger ved Tesla-kjøp

Startet av blickbox, søndag 20. oktober 2013, klokken 19:01

« forrige - neste »

blickbox

Har vel mer eller mindre bestemt meg for alt nå, men lakken sliter jeg litt med.

Jeg skal ha hvit, men er det vits i å betale 10 000 ekstra for multibelegg? Noen som kan komme med noen fordeler/ulemper?

laumb

Jeg valgte vanlig hvit fordi jeg synes multibelegg ble "for gul".
Perlemoren i lakken gir den ett grått/gult slørete heng i fargen. Den blir ikke HELT hvit slik vanlig hvit er. :)

Zneip

Perlemor er også en metallic lakk med mer dybde - helt nyyyydelig. Hahh - gul du lissom :P

-------------------------------------
Nord Trøndelag - P3273 - VIN: *13877
Nord Trøndelag | X90D

Cowboystrekk

Sitat fra: Zneip på fredag 11. oktober 2013, klokken 18:12
Perlemor er også en metallic lakk med mer dybde - helt nyyyydelig. Hahh - gul du lissom :P
Gled deg til bilen begynner å gulne om noen år :) solgul tesla!

Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Joar

Valgte og hvit etter å ha lest på amerikanske forum å satt igjen med at hvit er en renere og mer sporty farge. Pluss det som laumb nevner om antydning til gul skjær. Har ikke sett hvit enda kun perlemor, så gjenstår å se om jeg gjorde et godt valg 8)

OleJA

Elsker min perlehvit, men det blir nok ikke feil men vanlig hvit heller.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

ephan

Jeg valgte (perle)hvit multicoat primært ut i fra dybde i finishen på multicoat, men også total tykkelse på lakk-lagene og dermed motstandsdyktighet mot "sadblåsing" fra Norske vinterveier. Jeg har ikke konkrete målinger å sammenlikne med men erfaringsmessig er standard vannbasert farge på moderne biler tynn og lite holdbar. Jeg mistenker at måler du en standardfarget Tesla finer du under 100my i lakktykkelse og jeg innbiller meg at multicoat er vesentlig tykkere , ellers så har jeg kanskje betalt vel mye for en minimal fargeforskjell.

Kunne være spennende å måle tykkelsen på standardlakk og multicoat.   

Noen som har testet? vi kan kanskje høre med Bernhard Brynhildsen´s autospa..
S85 Perlehvit , 21" siden desember 2013

frskby

Jeg valgte multicoat selv og synes denne er myyye penere. Dybden og glansen er nydelig. Uten føler jeg blir "varebilhvit" - ikke for å si noe stygt om noen sine biler her men... ;)
Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

laumb

Sitat fra: ephan på fredag 11. oktober 2013, klokken 19:36
Jeg valgte (perle)hvit multicoat primært ut i fra dybde i finishen på multicoat, men også total tykkelse på lakk-lagene og dermed motstandsdyktighet mot "sadblåsing" fra Norske vinterveier. Jeg har ikke konkrete målinger å sammenlikne med men erfaringsmessig er standard vannbasert farge på moderne biler tynn og lite holdbar. Jeg mistenker at måler du en standardfarget Tesla finer du under 100my i lakktykkelse og jeg innbiller meg at multicoat er vesentlig tykkere , ellers så har jeg kanskje betalt vel mye for en minimal fargeforskjell.

Kunne være spennende å måle tykkelsen på standardlakk og multicoat.   

Noen som har testet? vi kan kanskje høre med Bernhard Brynhildsen´s autospa..

Dette målte jeg andre dagen jeg hadde bilen.

Varierer mellom 136 og 172 på min vanlig hvite.
Ikke fått lavere, ikke fått høyere. :)

eledille

Jeg synes i hvert fall personlig at min vanlig hvite er griselekker  8)
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Zneip

Sitat fra: eledille på fredag 11. oktober 2013, klokken 21:21
Jeg synes i hvert fall personlig at min vanlig hvite er griselekker  8)

Helt objektiv der altså? Hehehe :)

Nord Trøndelag | X90D

Jærbuen

Har hatt hvit perlemor lakk før, kanskje ikke samme type lakk som Tesla leveres med, men jeg sier det bare; den gangen du får en skade, skulle du ønske du valgte "ren" hvit.

Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

MinTesla

Hvordan dere kan diskutere white og white pearl, uten samtidig å hensynta interiørfarge, fortoner seg som en gåte for meg.
Tesla Model S85 19" - Green / Grey (Morbærtre)

Panorama, Luft, Tech, lys og vinterpakke,
Lyd 580 watt, Parksens, Alarm og HatteHylle!
Dobbeltladder, 20" Michelin Xi3 Vinterdekk

Reservasjon X

AttackOfTheMac

Så du mener hvit og hvit passer best til forskjellig type interiør ? :p
Det er ikke SÅ stor forskjell. Men nå vil jeg gjerne høre hvilken hvit du syntes hører best til
de forskjellige interiør valgene.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA