Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Personopplysninger ved Tesla-kjøp

Startet av Kvikken, søndag 20. oktober 2013, klokken 17:16

« forrige - neste »

Kvikken

Hvilke selskaper bruker dere og hvilke priser/betingelser?

Er det noen av dere som har erfaring med skader/ulykker og hvordan selskapene da opptrer? Tenker spesielt på følgeproblemer og ting man ikke oppdaget eller har utført utilstrekkelig. Etter min erfaring er ikke alltid jobben ferdig når du får bilen tilbake.

Bilene i min familie har hatt 2 kollisjonskader på 25 år og i den ene saken fikk jeg problemer når jeg fikk tilbake bilen fra verkstedet.

Det var mange følgeproblemer og her slet jeg da både med forsikringsselskapet og merkeverkstedet som utførte jobbene, i nesten 2 år etter hendelsen.
Det var ytterligere 5 mindre og større ting som måtte utbedres. Det var også følgeproblemer her jeg ikke fikk tatt innunder forsikringssaken og måtte ha dyr, langvarig utredning hos annet merkeverksted på egen regning.

En elbil er på noen måter en mer kompleks sak da det ofte er elektriske og elektroniske problemer som tar mest tid og ressurser.

Derfor er jeg litt opptatt av hva jeg begir meg inn på her når kompetansen på slike områder allerede er ganske lav på tradisjonelle biler.

tiberot

Enter forsikring.
4000,- med 20000 km kjørelengde og full bonus.

Har ikke hatt noen skader enda...bank i dashbordet! :)
2013 Nissan Leaf Acenta

Samepoint

Forhandleravtale IF superforsikring 3.400kr/20.000km. Max bonus.
09.13 Leaf Tekna

emil

Tror jeg ligger på litt over 5000 hos IF med 70%/30.000km. Men siden jeg reduserte kraftig på kjørelengde og sånn på bensinbilen ved innkjøp av Leaf er totalkostnaden for bilforsikringen mer eller mindre den samme som før.

Popper

Enter Forsikring
kr 3000,-
16000km kjørelengde, noe jeg ser blir for kort.
Full bonus.

(jeg har en følelse av at dette er en førsteårspris, og at jeg med sjokk ringer til neste år og lurer på om de har gått bananas med å sette opp prisen med 20%)
Leaf Tekna 2013
Har en X i ermet #888

BE

#5
Enter forsikring (Gjennom Nissan)

2800,- full kasko,maks bonus.

Avtalen var inngått for 3 år, så prisen spretter ikke i været etter første året. Jeg er på andre året, prisen fortsatt lav.

Edit : Dette er for 20 000 km, 4000,- egenandel
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

thoru

#6
Pris etter rabatter   kr   7 937
Nissan LEAF Kjennemerke
Årsmodell: 2012 registret med 109 HK
Bonus: Bonus: 70 % 1. år Årlig kjørelengde inntil 25.000 km
Bil Kasko hos gjensidige
Egenandel kr 4 000

Kjører ganske langt, men noe sier meg at jeg bør sjekke litt rundt igjen...

p10

Har fått tilbud på 3088,- med max bonus og 16 000 km kjørelengde hos Tryg. Får da forsikringen de kaller "Bil Ekstra",  som har de samme vilkårene som forsikringen deb lokale Nissanforhandleren kan tilby gjennom Enter (som er et datterselskap av Tryg).

thoru

Kanskje vi bør skrive egenandelen for å få litt bedre bilde av forsikringssummen?
"Med egenandel menes den delen av en skade du må betale selv. Jo høyere egenandel du velger, jo mindre betaler du for forsikringen."

Daeedor

Enter forsikring , kr 3100,- (full bonus 5 år) , kjørelengde 20000km , og egenandel 10000,-

Obs : priser er litt forskjellig ettersom hvor du bor i landet , men tror Enter er billigst. Fant ingen bedre...(Sparebank 1 forsikring var ganske nære...)

Stighl

Jeg sjekket en del når jeg kjøpte min Leaf i våres.
For meg ble Storebrand billigst på Leafen og Teslaen, mens Gjensidige var gunstigst på Fordene jeg har/hadde. Ka og Mondeo.
30000 i kjørelengde, superforsikring, og full bonus ble 4100,- på Leafen.

Stig
Nes på Romerike.
Tesla Model S

p10

Sitat fra: p10 på lørdag 12. oktober 2013, klokken 14:04
Har fått tilbud på 3088,- med max bonus og 16 000 km kjørelengde hos Tryg. Får da forsikringen de kaller "Bil Ekstra",  som har de samme vilkårene som forsikringen deb lokale Nissanforhandleren kan tilby gjennom Enter (som er et datterselskap av Tryg).
[/quote

Glemte å nevne at jeg får ekstra gode avtaler hos Tryg siden jeg er medlem av Utdanningsforbundet. Jeg bor også på en plass hvor biler kan stå ulåst med nøkkelen i tenninga i 14 dager uten at noen blir langfingret!

artemiss

KLP forsikring, kr. 6235/år. Jeg har 50% bonus og kjøpte maks forsikring. 12000 km/år. Jeg har også pensjon gjennom KLP  :)
Bor i Åros i Røyken kommune, pendler til Drammen med en svart Nissan Leaf 2012/13. Har kjørt cirka 12800km med bilen så lenge. Engelsk som morsmål, fra New York City.

thoru

Sitat fra: artemiss på fredag 18. oktober 2013, klokken 17:37
KLP forsikring, kr. 6235/år. Jeg har 50% bonus og kjøpte maks forsikring. 12000 km/år. Jeg har også pensjon gjennom KLP  :)
Vurderer KLP selv. Så veldig gunstig ut om man er medlem i KLP(offentlig tjenestepensjon i KLP).
SitatSom medlem får du Kasko Maks til samme pris som Kasko. Er du medlem i KLP, bestiller du kun Kasko så retter vi dette for deg.

Trollemor

Watercircles gir gunstigere forsikringer til elbileiere
Ford Ranger EV 2001 modell
Nissan leaf 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA