Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Understellsbehandling

Startet av Aries, søndag 20. oktober 2013, klokken 09:21

« forrige - neste »

Aries

8) kjøpt ny bil i går.
Hva bør jeg tenke på og noen nyttige tips fra dere som har kjørt en stund.

cra

Hvis du har muligheten til det så ville jeg i alle fall vurdert å skaffe en justerbar ladekabel (gjerne uten kladd) fra f.eks. elbilhjelpen.no til å ha liggende i bilen, og så montere opp den originale ladekladden som fulgte med bilen hjemme til daglig lading. Det sparer deg for mye ut-og-inn med kontakte hjemme (som på sikt kan skape varmgang), og så slipper du å hente ut kabelen bake i bilen hver gang du kommer hjem. Det koster noen tusen å være så "lat", men jeg har ikke angra! :)

Også av egen erfaring: sjekk at spylerne fungerer tilfredsstillende nå som høsten er innafor døra, og ta det opp med selger umiddelbart dersom de ikke funker orntlig. (Det ser ut til at vi skal finne en løsning på mine elendige nå; deler er bestilt, og forhandler skal gjøre en veldig grundig gjennomgang på slanger og alt.) Det er (heldigvis) et fåtall Leafere som opplever dette problemet, og jeg tror ikke det har vært et problem på 2013-modellen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

nr7wave

Jeg er også fersk elbil-kjøper. Undertegnet kontrakt på en ny Leaf Tekna i går. Får den i slutten av måneden. Gleder meg veldig, men ser at det er en del ting å sette seg inn i.
Flott at det finnes et så informativt forum som dette!
Christian S.

Nissan Leaf Tekna 2013 fra Buskerud Bilsenter
Levert 25. Oktober, 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA