Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 16 Vs 10 A

Startet av gloom, lørdag 19. oktober 2013, klokken 21:06

« forrige - neste »

gloom

I januar kommer det ikke bare en men to elbiler på plass hos oss, og i den anledning er det vel på tide å begynne å faktisk regne litt nøyere på strømforbruket og velge en strømleverandør som gir en bra deal til de av oss med forbruk over gjennomsnittet. Holder til på Jessheim (2069), så spørsmålet er: noen anbefalinger?

De fleste "finn den billigste strømleverandøren"-kalkulatorer ser ut til å være subsidiert av enkelte leverandører, eller ha plasseringer som er kjøpt og betalt via sponsing, og det er jo ikke akkurat en rederlig oversikt. :)
Tesla Model S (85 kWh) med "alt" - levert 28. februar 2014.

gloom

Takk for den - var ikke klar over at Konkurransetilsynet hadde sin egen kalkulator!

Electrix

Sitat fra: 03sib113 på torsdag 10. oktober 2013, klokken 23:01
Denne er vel relativt nøytral..?

http://www.konkurransetilsynet.no/kraftpriser/sjekk-kraftpriser/
Den er nok nøytral, men når det er under 20% av strømleverandørene som er listet der så er den ikke akkurat dekkende. Jeg trodde den ble lagt ned pga dette, men ser ut til at den er I live ennå, mulig de har gjort noen endringer.

Problemet er iallefall at den setter en del kriterier som er anderledes enn slik de fleste strømleverandørene beregner.

Vi får nok ikke noen skikkelige kalkulatorer før AMS blir innført og alle kan se eksakt pris til ethvert tidspunkt.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

03sib113

Jeg har ihvertfall alltid hentet derfra når jeg har byttet. Og den finner vel ihvertfall fram noen billige spotpriser nå.. For min egen del har jeg hatt fastpris i noen år. Det var jo en kjempedeal!  :-\

Vet jo det ikke er så smart, men var greit nok sånn situasjonen var når det ble gjort.

Til nyttår har jeg bilen, og avtalen er slutt så da er det bare å finne frem en av leverandørene uten påslag av særlig grad. Den funker godt nok for meg ihvertfall. Vil heller bruke tiden i elbilen istedenfor å lete etter billigst strøm når den tid kommer.
Tungsten E-Up!

gloom

Etter å ha brukt Konkurransetilsynet sin oversikt samt regnet litt så endte jeg opp med Gudbrandsdal Energi sin avtale "Kvitfjell World Cup Spot". Vet, det høres litt døvt ut, men vilkårene var veldig gode:

Pris 39,08 øre/kWh
Fastbeløp 17.00 kr/mnd

Så får vi se om de lurer meg på andre avgifter etter hvert. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA