Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elektrisk innfellbare speil

Startet av blickbox, lørdag 19. oktober 2013, klokken 12:13

« forrige - neste »

blickbox

Lurer veldig om jeg skal gå for Performance utgaven. Med mitt ønsket oppsett koster det tydeligvis 78 000 kr ekstra. Utenom bedre 0-100 tid er det tydeligvis kun aktiv luftfjæring og spoiler jeg får ekstra (skal ha skinn uansett).

Er det noen andre småting som skiller disse utgavene?

Birger

Sitat fra: blickbox på torsdag 10. oktober 2013, klokken 17:52
Lurer veldig om jeg skal gå for Performance utgaven. Med mitt ønsket oppsett koster det tydeligvis 78 000 kr ekstra. Utenom bedre 0-100 tid er det tydeligvis kun aktiv luftfjæring og spoiler jeg får ekstra (skal ha skinn uansett).

Er det noen andre småting som skiller disse utgavene?

Du trenger ikke Performance for å få luftfjæring.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Cirion

Er det fortsatt alcantara taktrekk på Performance (er dette på std, med skinn?) og Striper i Performance skinn
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

frekri

Når jeg prøvekjørte performance+ så hadde jeg tre ulike kjørestil valg. Tror det var Comfort, sport og en til. Er disse valgene på alle versjonene eller bare på performance?
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

fonberg

Sitat fra: frekri på torsdag 10. oktober 2013, klokken 18:40
Når jeg prøvekjørte performance+ så hadde jeg tre ulike kjørestil valg. Tror det var Comfort, sport og en til. Er disse valgene på alle versjonene eller bare på performance?

Disse valgene påvirker kun styringa (dvs. rattfølelsen) og har ingenting med hjuloppheng/(luft)fjæring å gjøre. Alle modellene har disse valgene.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

BMW850

Performance har vel "Høyytelses-vekselretter", hva nå enn det betyr. Og ja, jeg mener det er alcantara taktrekk og alcantara-detaljer på seter. Skinn i dører og muligens lower dash. Utifra "Tesla Motors Owners Forum" har vanlig 85KW fake skinn i dører. Om dette ikke stemmer kan muligens folk som har fått bilen bekrefte/avkrefte...
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

eledille

Høyytelses-vekselretter betyr at motoren fores med mer strøm, og dermed genererer mer skyv. Dette er særlig tydelig i lave hastigheter, dvs før full effekt oppnås.

Men det må være tørt på veien og du må ha sticky dekk som slites fort for å få noe ut av det i praksis, siden standard 85 kWh allerede skyver så inni granskauen at tractionkontrollen lyser det meste av veien opp til hundre bare det er litt kjølig i været.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Trøndertesla

Hadde en kjøretur med en av mekanikerne på Tesla Lade for noen uker siden, og så vidt jeg husker så fortalte han at det var en annen motor på Performance utgaven, pluss en del andre "tekniske motor-ting" som var anderledes. Ser at det er nevnt "en annen inverter" lenger opp i tråden så det stemmer sikkert. Skinn. alcantra o.l. er vel ikke det som er hovedforskjellen når det gjelder "Performance".
Trondheim. Har kjørt en svart P85 siden 9. september

BMW850

Ble spurt om "hvilke" forskjeller ;) Du som har mottatt kan du si hvor det er skinn og ikke, f.eks?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA