Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Timer på varmer

Startet av kasara, fredag 18. oktober 2013, klokken 23:40

« forrige - neste »

erik e

Ååååå fy fa.. . Du skulle kjøpt "Orginalen" = i-Miev. Jeg håper Mitsubishi forhandlere ikke "slår" dette for en 2år/40 000km.service.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

Haahov

Sitat fra: Mr.Zero på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 19:53
Sitat fra: Haahov på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 17:12
Har hatt ELiOn inn til 20.000 service. Kom på den nette sum av 5637 kr  :( Sa ifra at jeg syntes det var en heftig pris på en så enkel bil. Fikk til svar at det var en myte at det er mindre å gjøre på service av elbil enn andre biler.

Auda, dette var dyrt..! Men bremsevæske og pollenfilter drar prisen opp kraftig..
Ble bremser demontert, rengjort og smurt opp?
Sto bilen din 2 dager på verksted for "battericelle-korrigering"..?



Nei, de sa dekjører batteri-status testen på 1, 3 og 5 års kontrollen. Står ikke noe om demontering etc av bremser, kun "kontroll" av bremser.
Er det noen som vet hvor mye Mitsubishis 20.000/2års kontroll kommer på? Tenkte å sende Peugeot en mail om prisnivået deres.
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

sven erik

jeg betalte for den cervicen  kr 4500  mener jeg  en bare ring til et verksted for imive  hør

Jafo

Sitat fra: Haahov på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 17:12
Har hatt ELiOn inn til 20.000 service. Kom på den nette sum av 5637 kr  :( Sa ifra at jeg syntes det var en heftig pris på en så enkel bil. Fikk til svar at det var en myte at det er mindre å gjøre på service av elbil enn andre biler.
Ikke sant.
I stedet for å bytte luft-filter  - Kobler man til batteridiagnose og lar den gå mens man gjør andre ting.
I stedet for å bytte bensin/diesel-filter - Sjekker man høyspentkablene.
I stedet for å måle avgass - gjør man ingen ting.
I stedet for å bytte olje og oljefilter - gjør man ingen ting.
I stedet for å bytte plugger - gjør man ingen ting.
I stedet for å sjekke eksosanlegget - gjør man ingen ting.
I stedet for å sjekke giroverføring  - sjekker man at spaken går i alle posisjoner.
I stedet for å sjekke clutch - gjør man ingen ting.
I stedet for å sjekke 5-6 gir sjekker man at bilen både går forover og bakover.

Smøre bremser og alt annet er jo likt.

Du får spørre'n hva man gjør på en elbil (utover å sjekke høyspentkablene som er spesifisert som eget punkt), som man ikke gjør på en fosil-bil...

elektrolux

Sitat fra: Jafo på onsdag 23. oktober 2013, klokken 07:47
sjekke høyspentkablene som er spesifisert som eget punkt), som man ikke gjør på en fosil-bil...

Strengt tatt skal en nok gjøre dette også på en fossilbil. I alle fall eldre bensinbiler, der både fordeler og høyspentkabler til tennpluggene bør sjekkes.

På en Elbil er nok denne sjekken relativt enkel. Man sjekker at kablene er der og ser greie ut, og drar litt i forbindelsene for å kjenne om de sitter fast. Selv sjekker jeg til tider også overgangsmotstand i kablene, men det betinger at en kan belaste dem f.eks med varmeapparatet. Dette tar jeg ikke ekstra betalt for, og er en del av servicen jeg tar på eldre biler og som koster 500 kr inkl moms verkstedsmateriell, kildesortering, fakturagebyr, øresavrunding, og hva det nå måtte være av annet rart en kan finne på å fakturere for.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

cs erlend

Sitat fra: Haahov på onsdag 23. oktober 2013, klokken 00:13
Sitat fra: Mr.Zero på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 19:53
Sitat fra: Haahov på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 17:12
Har hatt ELiOn inn til 20.000 service. Kom på den nette sum av 5637 kr  :( Sa ifra at jeg syntes det var en heftig pris på en så enkel bil. Fikk til svar at det var en myte at det er mindre å gjøre på service av elbil enn andre biler.

Auda, dette var dyrt..! Men bremsevæske og pollenfilter drar prisen opp kraftig..
Ble bremser demontert, rengjort og smurt opp?
Sto bilen din 2 dager på verksted for "battericelle-korrigering"..?



Nei, de sa dekjører batteri-status testen på 1, 3 og 5 års kontrollen. Står ikke noe om demontering etc av bremser, kun "kontroll" av bremser.
Er det noen som vet hvor mye Mitsubishis 20.000/2års kontroll kommer på? Tenkte å sende Peugeot en mail om prisnivået deres.

Hvilket Peuogot verksted var dette ?
Jeg betalte ca 2.300,- uten pollenfilter på BOS Økern for 20k/1 år service.
Hvirker som om det er litt tilfeldig hva de utfører, jeg fikk beskjed om at det ikke var noen spesiell batteritest som krevde tapping av batteri etc som skulle gjøres.
BMW i3
Fiat 500
Porsche Cayenne
BMW 2800 CS
Model 3 bestilling kansellert

Haahov

Sitat fra: cs erlend på onsdag 23. oktober 2013, klokken 08:45
Sitat fra: Haahov på onsdag 23. oktober 2013, klokken 00:13
Sitat fra: Mr.Zero på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 19:53
Sitat fra: Haahov på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 17:12
Har hatt ELiOn inn til 20.000 service. Kom på den nette sum av 5637 kr  :( Sa ifra at jeg syntes det var en heftig pris på en så enkel bil. Fikk til svar at det var en myte at det er mindre å gjøre på service av elbil enn andre biler.

Auda, dette var dyrt..! Men bremsevæske og pollenfilter drar prisen opp kraftig..
Ble bremser demontert, rengjort og smurt opp?
Sto bilen din 2 dager på verksted for "battericelle-korrigering"..?



Nei, de sa dekjører batteri-status testen på 1, 3 og 5 års kontrollen. Står ikke noe om demontering etc av bremser, kun "kontroll" av bremser.
Er det noen som vet hvor mye Mitsubishis 20.000/2års kontroll kommer på? Tenkte å sende Peugeot en mail om prisnivået deres.

Hvilket Peuogot verksted var dette ?
Jeg betalte ca 2.300,- uten pollenfilter på BOS Økern for 20k/1 år service.
Hvirker som om det er litt tilfeldig hva de utfører, jeg fikk beskjed om at det ikke var noen spesiell batteritest som krevde tapping av batteri etc som skulle gjøres.

Det var hos BOS Tønsberg. Jeg fikk også 1 års servicen til 2300kr. Tydeligvis at de priser seg lavt første året for så å legge på kraftig til neste kontroll. Legger ved sjekkpunktlista for servicen.
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

Peri

Da har jeg også hatt en Peugeot iON på 2. års service (9500 km) hos Berthel O Steen Stavanger, og prisen ble 4980 kr UTEN pollenfilter.

BOS Stavanger er kjent for å selge dyre Mercedeser til rike oljefolk som ikke bryr seg om serviceutgiftene, så jeg sjekket selvsagt serviceprisen på forhånd. På telefon fikk jeg oppgitt 2300 kr + 530 kr for batterisjekk. Men BOS Stavanger la på litt på sluttsummen.

Da jeg poengterte at dette ble langt mer enn avtalt, fortalte den hyggelige damen bak skranken at BOS Gjøvik ikke hadde sjekket batteriet godt nok på 1. års servicen, og at BOS Stavanger derfor måtte sjekke batteriet to ganger denne gangen :-) :-)

Men jeg fikk med en sort T-skjorte med hvite Peugeot bokstaver siden det var jul :-)
Stavanger / Sandnes
Peugeot iOn 2011

erik e

Ikke sjekket batteriet godt nok. TULL OG TØYS. Ekstra betalt ? Pi.. prat.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

elektrolux

Hva er det egentlig med denne batterisjekken? Bilen har moderende litium batteri som betinger en god BMS med kontroll ned til cellenivå.

Dermed vil enhver kjøretur bli en batteritest. Er batteriet OK blir det ingen feilmelding. Er det svake celler oppi pakken kan du være sikker på at bilen varsler om dette.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

erik e

"Batterisjekken" er i alle fall et skriv som sier svart på hvitt at alt er OK.  KM. stand/Timer kjørt/Prosent batteri "kapasitet" og div. andre ting. Mulig det bare kan brukes på toalettet. God helg.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

MortenH

Jeg har en iMiEV, men det blir jo likt. Jeg ble altså forklart fra Mitsubishi det første året at batteriet skulle sjekkes det første året og deretter hvert andre år. Det andre året ble jeg forklart at batteriet skulle sjekkes 2. året og deretter hver andre år.

Nå har jeg fått gjennomført 3. års service (endelig uten batterisjekk) på Reime og Lode på Nærbø for 830 kr. Jeg hadde avtalt på forhånd: Ikke skift pollenfilter, viskerblad, spylervæske eller nøkkelbatteri.

Det ble funnet litt rust på innsiden av bremseskivene, men ikke så mye at bilen ikke kan godkjennes. Ble anbefalt å vente med å skifte dem ut.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA