Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan Tesla X dra campingvogn?

Startet av esu, fredag 18. oktober 2013, klokken 20:34

« forrige - neste »

Electra

Sitat fra: Elbil fundamentalist på mandag 14. oktober 2013, klokken 02:15
Det var vel ca 25.000,- de skulle ha? Med tilleggsvarmer får du sommerrekkevidde (uten bruk av aircondition) på vinteren minus ekstra luftmotstand av kald luft, økt rullemotstand i vinterdekk ev. tregere batterikjemi. Tekna bruker optimlalt ca 1/3 av Leaf1 på oppvarming, så da skal det ikke være lønnsomt med tilleggsvarmer på en tekna. Det er leaf1 som får den største gevinsten med tileggsvarmer. Ulempen med varmepumper generelt er selvsagt at effektiviteten går betydelig nedover jo kaldere det blir. Så en Tekna i 15 kuldegrader vil vel antakelig få betydelig kortere rekkevidde den også. Du får følge opp tråden her når du får erfaring med 15-20 minus til vinteren..

Takk for svar :)

Bor i Kristiansand, så her er det mye slapseføre, men også vintre ned mot 20 blå. Kommer tilbake når det blir kaldere med hvordan rekkevidden endrer seg.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA