Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Adaptere

Startet av kohedin, fredag 18. oktober 2013, klokken 20:15

« forrige - neste »

kohedin

Hei
Det er montert 220v uttak i mjauen. Betyr det at jeg rett og slett kan kjøpe en slik og fyre i gang? Ute etter noen med erfaring.

http://www.jula.no/kupevarmer-termina-1200w-411127?gclid=CJORq9Gui7oCFRR6cAod6EEAgQ

Mr.Zero

Sitat fra: kohedin på torsdag 10. oktober 2013, klokken 05:53
Hei
Det er montert 220v uttak i mjauen. Betyr det at jeg rett og slett kan kjøpe en slik og fyre i gang? Ute etter noen med erfaring.

http://www.jula.no/kupevarmer-termina-1200w-411127?gclid=CJORq9Gui7oCFRR6cAod6EEAgQ

Javisst! Jeg fyrer i vei med min når kulda setter inn! :-) Men - du må jo først koble deg til 220V via egen kabel og utvendig kontakt på bilen. Selv har jeg valgt en Defavifte (Termini) som er halvparten så tjukk(og endel dyrere) som jeg har montert fast på midtkonsollens høyre side. Varmer bra! Bilens varmeanlegg bruker litt tid på å få opp dampen, så saus inn vinduene med zalo (og tørk av), så dugger det ikke så fælt når sola slutter å varme.. 8)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

TB

Om du skal lade, og bruke kupevarmer samtidig kan denne varianten frå Biltema vere praktisk, den kan stilles på 1300 / 550 W, tar lenger tid på halv effekt, men er betre enn uten.
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Vinterbil/Kupevarmer/Kupevarmer-1300550-W-40413/

Ellers Mr Zero sitt tips om den samle typen frå Defa eit godt valg, tar mindre plass er ein fordel.

Obs: Om du ikkje har utvendig Defa/ Calix kontakt på bilen er det truleg satt inn 12V til 230V inverter. Denne kan du ikkje bruke til kupèvarmer, men til pc, eller anna utstyr som har lite forbruk. Er lite trulig.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Fox81

Viktig å ha en form for ur på denne. enten så enkelt som ett tidsur som du setter defakabelen i eller ett ur i bilen om du ikke har det. Ellers går den på full spiker (hall spiker) hele tiden kabelen står i.

Mr.Zero

Sitat fra: Fox81 på torsdag 10. oktober 2013, klokken 21:08
Viktig å ha en form for ur på denne. enten så enkelt som ett tidsur som du setter defakabelen i eller ett ur i bilen om du ikke har det. Ellers går den på full spiker (hall spiker) hele tiden kabelen står i.

Kjøpte et fjernstyrt koblingsur på Clasern til en slikk og ingenting. Når jeg våkner om mårran, setter jeg i gang varmevifta med et lett trykk på fjernkontrollen liggende på nattbordet.  8) Har forresten ikke startet fyringssesongen enda. Saueskinnpelsen er dog montert og elbiljakka tas snart frem fra sommerdvalen. Vi liker jo ikke å bruke mere strøm en høyst nødvendig... ;)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA