Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Salto setter opp Supercharger (med betalingsløsning) i Oslo?

Startet av klatrechris, fredag 18. oktober 2013, klokken 00:56

« forrige - neste »

klatrechris

Noen der ute som har funnet noen telefonbraketter til mobilen? tenker ikke på type sugekopp, inn i luftuttaket etc.

tidligere har jeg benyttet til VW og ford en brakett som ble festet inn i siden av der stereoanlegget var.

Akkurat nå er løsningen koppholder, men onkel politi godkjenner ikke den lenger hvis man blir stoppet.

Kia soul ev 2016 titanium silver 29000km
Mercedes 250e 2017 (konebil) 2500km
Nissan leaf 2013 solgt 22000km
Nissan leaf 2011 Solgt 26000km
IMiev 2011 Solgt 14000km
Renault zoe r240 avbestilt...

snurre100

Venter på Kia E Niro

knuterik

______________________________
Sort Leaf Tekna 2013, 50.000+ km, 6/10/16A UM-EVSE lader, 32A type2-type1 ladekabel
Porsgrunn

snurre100

Venter på Kia E Niro

Rico

Sitat fra: klatrechris på onsdag 09. oktober 2013, klokken 14:00
Akkurat nå er løsningen koppholder, men onkel politi godkjenner ikke den lenger hvis man blir stoppet.

Hva vil dette egentlig si? Kan jeg ikke ha telefonen liggende i bilen/i lomma og besvare via rattet?

jkirkebo

Sitat fra: Erikhb på onsdag 09. oktober 2013, klokken 16:12
Sitat fra: klatrechris på onsdag 09. oktober 2013, klokken 14:00
Akkurat nå er løsningen koppholder, men onkel politi godkjenner ikke den lenger hvis man blir stoppet.

Hva vil dette egentlig si? Kan jeg ikke ha telefonen liggende i bilen/i lomma og besvare via rattet?

Det ville jo vært passe sykt. Jeg gidder da ikke ta opp telefonen og knote med den. Både ringing og besvarelse foregår med et par knapper på rattet i Teslaen. Å fikle med selve telefonen innebærer definitivt flere faremomenter enn å la den ligge i lomma.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

snurre100



Det nye i forskriften er at regelverket snus på hodet. All betjening av mobiltelefonen er i utgangspunktet forbudt under kjøring. Men det er ett unntak - det er fortsatt tillatt å starte opp, gjennomføre og avslutte en samtale, når mobiltelefonen er håndfri eller plassert i en holder.

Det betyr at mobiltelefonen må være en del av et integrert handfrisystem som betjenes med bilens instrumenter, for eksempel på rattet. Er den det, kan telefonen godt ligge i lomma. Men hvis du må trykke på selve telefonen, må mobilen stå i en fastmontert holder, montert i nærheten av rattet og innenfor normal synsvinkel for sjåføren.
Venter på Kia E Niro

BE

Med andre ord kan den ligge i lomma i Leafen, vi trenger ikke holder.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

leaf-newbe

Sitat fra: BE på onsdag 09. oktober 2013, klokken 21:30
Med andre ord kan den ligge i lomma i Leafen, vi trenger ikke holder.

JA

før regulerte regelen kun snakking i handholt mobil.
det syke var at det i utgangspunktet var ulovlig å ha mobilen i lomma og betjene eller snakke i den via BT handsfree. mens det i utgangspunktet ikke var ulovlig å tekste, surfe. etc på mobilen fram til 01.05

fra da skal all bruk av mobil kun utføres med fastmontert utstyr.
det vil si du kan starte og stoppe en samtale med telefonen om den er fastmontert eller ved bruk av integrert handsfree løsning. tror kablet propp i øret ikke er godkjent mulig de aksepterer BT propp.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Fyrverkeri

Apropos alt dette, Har US Leaf og Samsung Galaxy S3, får IKKE disse til å kommunisere via bluetooth slik at jeg får bruk rattet/tlf-utstyret i bilen  noen som har fått dette til å funke?

leaf-newbe

har ikke prøvd med s3.
men funker fint med S4 og N2 så det burde vel ogå funke med S3.
BT på telefonen og huk av for synlig for alle.
dår bilen ser mobilen velger du den og taster inn pin du ser på skjermen.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Fyrverkeri

Men det er ikke US Leaf du har prøvd i?

leaf-newbe

nei
har tekna 2013.

men BT skal vel ikke være et av problemene med us leaf
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA