Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Cronos, torsdag 17. oktober 2013, klokken 21:56

« forrige - neste »

Cronos

Tydeligvis mener bilen at dekktrykket er for lavt.
Jeg har sjekket og det er 40 psi på alle hjul.
Hva er rett? Skal jeg dra i 42? Er det sensoren som tuller? Kan jeg rekalibrere den?
Hva bør jeg gjøre?










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



Cowboystrekk

Har du på vinterdekk? Om du ser servicelista til Tesla så står det at de skal sjekke at dekktrykket er 45 psi om du har 19-tommerne. Husk at trykket også måles kaldt, om du sjekker trykket på bensinstasjonen etter 2 km kjøring så må du nok trekke fra minst 2 psi for å få reelt trykk.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Cirion

Kjører du med for lavt trykk, så er rekkevidden kortere... Og dekkene støyer mer.
Når dekkene er varme, øker trykket, når de er kalde synker trykket.
Får du feilmeldingen om morgenen når du kjører, men bensinstasjonen viser riktig, må du legge på litt.

Det står makstrykk på dekksidene, og 45 som Cronos sier er nok ganske riktig. 50maks.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Amper

det er ikke bare varmkjøing av dekk som kommer inn heller.. utetempraturen slår godt inn i disse tider.. når det blir kaldt i været blir det nok flere som får feilmelding etterhvert hvis de ligger nær grensen i utgangspunktet for lavt trykk varsel..  :)
P85D :o)

Cowboystrekk

Jeg tror som jeg skrev i en tidligere tråd at ved bensinstasjonfylling av vinterdekk så kan du fint fylle 50 psi. Dekkene er sertifisert til å minst tåle 51 og du kan fort trekke fra 3 psi bare på varme kontra kalde dekk (trykk skal måles i kalde dekk). Når gradestokken dropper med 10-20 grader som den fort gjør de fleste plasser når det nærmer seg jul så er det ikke utenkelig at beskjed om lavt trykk dukker opp igjen.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Cronos

Jeg har 19" sommerhjul. Hva er riktig trykk?










P85Sept 13
P85DMars 15Solgt
P85DMai 15Solgt
Model 331.03.16Reservert



Epleskreller

Sitat fra: Cronos på onsdag 09. oktober 2013, klokken 14:16
Jeg har 19" sommerhjul. Hva er riktig trykk?

45 psi står det på innsiden av førerdøra på min bil, et klistremerke :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Oreo

Fikk også feilmelding om lite trykk.
Den morgenen var det -2 og bilen stod utendørs.
Ingen feilmeldinger ved varmere temperaturer, så jeg foretok meg ingenting bortsett fra å kontrollmåle trykket den dagen.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA