Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Haster litt 32 A enfase stikk

Startet av el-fanboy, torsdag 17. oktober 2013, klokken 13:45

« forrige - neste »

Oreo

Fra facebook gruppa vår:
Fikk innstallert dobbeltladeren forrige uke og oppgraderte SW natt til i går (5.6). Prøvde så 22kW laderen på Strømmen Storsenter i går, og merket meg kun 26A. Ringte Tesla support. Svaret var at de ikke ville kjøre på max under utrullingen av ny SW, men at det ville bli justert opp etterhvert. Om ca 2-3 uker fikk jeg opplyst. Uvist om hva grunnen var. Om dette skjer av seg selv eller nok en oppgradering trengs fikk jeg ikke noe klar informasjon om.

Ps. Jeg kunne spart meg for et par tlf til Fortum og litt banning mens unga hørte på om jeg bare hadde lest denne tråden først. ladestasjoner.no gir ingen info om HVILKEN ladestolpe som gir 22kW ei heller Charge&Drive (ikke på min nettleser). Det er heller ingen merking på ladestoplpen som indikerer 22kW.

Ps2. Fortum kunne opplyse at de har en ladestolpe som gir 22kW med McDonalds ved avkjøringa til Gardemoen. Har noen testet den?
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Zanka

Testet på nytt igår jeg også, fikk 26A jeg også, kunne sette 32 A på skjermen, men gikk ned til 26 A når landingen kom igang. Trodde at dette kanskje var pga. Nesten fullt batteri, men skjønner nå at dette har med ny SW å gjøre.
Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

Hans Håvard Kvisle

Bedt Fortum nå gi oss en beskrivelse så det er lettere for deg å finne 22 kW på Strømmen.
Har hørt at Gardermoen er på trappene, men om det blir 22 kW eller 11 kW har vært usikkert - også for Fortum. Purra dem opp igjen nå for å få bekreftelse.
St.Hanshaugen

Charge and Drive

Hei,

Jeg kan bekrefte at vi har 400V, 32 amp påMcDonald´s på Gardermoen, NOBIL vil bli oppdatert.
Hvis dere legger inn tidspunkt for oppstart og stolpenummer kan jeg sjekke hvor mange kW dere får ladet, lykke til :-)
Ladehilsen fra Fortum Charge & Drive :-)

jkirkebo

Sitat fra: Charge and Drive på torsdag 10. oktober 2013, klokken 19:06
Hei,

Jeg kan bekrefte at vi har 400V, 32 amp påMcDonald´s på Gardermoen, NOBIL vil bli oppdatert.
Hvis dere legger inn tidspunkt for oppstart og stolpenummer kan jeg sjekke hvor mange kW dere får ladet, lykke til :-)

Det er genialt for de som kjører Lillehammer-Brokelandsheia. Lunsj/middag på McD så klarer man fint distansen selv i regnvær og motvind ;)

Savner selv sårt en mulighet langs Rv4 eller Fv33. Noe på gang i områdene? Nittedal,Roa,Gran,Dokka? Evt. Gjøvik.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Oreo

+1 til jkirkebo.
noen 22kW'ere i SC "hullene" er genialt. Derfor jeg stoppet på Strømmen storsenter, bare lade litt til (30km min) så jeg kom meg videre til Lillehammer. Ble fort halvannen time med litt spising og kikking i butikker  ::)

eledille

Var det en bra deal for dem å gi deg strøm?  ;D
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Oreo

glaserud

Lading på Strømmen i dag var en nedtur, på flere områder.

1. Prøvde Charge&Drive-brikken på stolpe 30. Ingen respons.
2. Prøvde SMS på stolpe 30. SMS OK, stolpen åpner seg ikke. Snakket med support hos Fortum, som ikke kunne hjelpe.
3. Prøve Charge&Drive-brikken på stolpe 31. Ingen respons.
4. Prøvde SMS på stolpe 31. Åpner seg, kobler i lader, begynner å lade. Går fra bilen når den har kommet opp på 16A (stoppet litt på 8A en periode før den gikk videre).

Kommer tilbake til bilen etter en times tid. Da viser det seg at bilen står der og sier "Check charger power", og det er ingen indikasjon på at rekkevidden har økt som følge av tiden den har stått der.

Så. Tja. Funk' itj.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Oreo

Support telefonen hos Fortum er en begredelig sak, men jeg har som blitt kontaktet via mail eller tlf kort tid etterpå angående det jeg har trengt hjelp/info til.
Antar du lukket luken på ladestolpen glaserud, siden du kom opp i 16A. Jeg var nemlig ikke helt klar over at jeg måtte lukke den. Jeg hadde også litt problemer med å få sendt sms'ene, men det kan skyldes telefonen min? Det pussige var at det skjedde både med min og min kones telefon.

glaserud

Damen på support var ikke helt med, nei. Hun fikk ikke med seg at det var åpning av boksen som var problemet, selv etter X antall runder.

Jada, lukket stolpen og verifiserte at lading startet. Derfor litt overrasket over at den stoppet. Ingen prob med SMS.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

Øyvind.h

Er vel Fortum som drifter laderen utenfor McDonalds i Sarpsborg? I så fall kan jeg bekrefte at Fortum har noen problemer....

Møtte en kar for noen måneder siden som ikke hadde klart å få CHAdeMO laderen der i gang, selv etter å ha sendt sms``er og ringt Kundeservice. Tenkte han sikkert hadde vært veldig klønete, men viser seg at en i familien min sto og strevde med denne laderen han også i går. Brukte en halvtime på testing, meldinger og prat med kundeservice. Aner ikke om han fikk ladet tilslutt, men tydelig at Fortum ikke har helt kontroll på det de driver med?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Cirion

Var nettop innom Strømmen, og kan bekrefte at Stolpe 30 ikke virker.

Det stod en Leaf parkert et par millimeter unna, men siden han ikke ladet forsøkte jeg like godt å åpne den. Det klikker i boksen men døren åpner seg ikke, blinker litt rødt etter en stund og så tilbake til grønn.

Stolpe 31 fungerte fint. Ladet fortsatt fint når jeg kom tilbake.
Desverre kun 16A enfas som forventet.

Brukte Carge&Drive brikken på begge.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

glaserud

Hm. Hvordan bruker du brikken? Holder foran symbolet på toppen av metalluka?

Charge and Drive

Hei,
For at Ladekortet/brikken skal virke må den holdes helt inntil stolpen rett over døren/luken. Der er det en svart stripe hvor lesere for kortet sitter. Første gang du bruker ladekortet/brikke kan det ta litt tid.
Ladehilsen fra Fortum Charge & Drive :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA