Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Haster litt 32 A enfase stikk

Startet av el-fanboy, torsdag 17. oktober 2013, klokken 13:45

« forrige - neste »

el-fanboy

Jeg var ute og skulle prøve ladinga på Strømmen Storsenter idag. Kjørte til plan 2 med de 5 grønne Charge & Drive-stolpene. Stolpene er merket "Stolpe 35"..."Stolpe 39". Åpnet lading med START 35 til tlf.nr som sto der. Stolpen åpna. Plugga i den nyinnkjøpte Type2-kabelen i stolpen, lukket stolpen, og plugga i bilen. Lading starter... på ca 200V, 16A. Ikke mulig å gå høyere enn det. Etter 30 sekunder kommer feilmelding "No power in wall connector".

Utløsing av kabel (via controls - ikke via battery, det funka ikke (feature, not fault?)). Inn med kabel igjen, lading starter, og etter 30 sekunder "No power in wall connector". Måtte bare gi opp å lade.

Leser i annen tråd på forumet at 22kW kun er på stolpe 30. Hvor er den? Og uansett om de andre stolpene er 16A, burde det vel gå å lade over mennekes type2 uten å få feilmeldinger?

Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

glaserud

Det er stolpe 30, ja. Den er i det nye parkeringshuset (nordsiden) av senteret. Hvis du var i huset med skrukorkoppkjøringa var du i feil p-hus.
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

PHsigP85

Heller ingen problem på stolpe 30. Inn med kabelen i boksen, lukke luka så strømmen går på og så kabel i bilen (står bil først på stolpen men det er mot det jeg har hørt fra Tesla, derfor tok jeg ikke sjansen på dette).

Fungerte i hvert fall fint for meg.
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

Zanka

Ladet på nr. 30 i forrige uke, fikk kun 11kW.
Kjørte innom Tesla for å sjekke at dobbeltlader fungerte og det ble testet og alt var ok.
Usikker på hva som var galt fikk ca. 60 kW/t i lading. Bilen min var den eneste som ladet der.
Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

Hans Håvard Kvisle

Forbausende hva du kan finne av info f.eks. på ladestasjoner.no hvis du lurer på noe. Ser at det der står:
Det er 5 stolper på P2 i begge P-hus.

Og det må jeg si, hvor hen dere har problemer med å finne en ladestolpe, og tenker at det kunne vært fint med litt mer tips. Så send det inn og andre vil få gleden av informasjonen.

Når det gjelder effekten du lader med, og den viser mindre enn du forventa, er du skråsikker på at det vises riktig på flatskjermen? Dobbeltladeren kan godt virke, men info som formidles kan være feil. Har du sett andre steder at det er opptil 20 kW når du lader? Litt nysgjerrig, for jeg har sett noe slikt smårusk for et par måneder siden.
St.Hanshaugen

Zanka

Mener at det sto 230V x3 16A.
3 tallet var inne i sirkel.
Kablen var mode3 type 2 fra Salto.
Har ikke testet noen andre steder, men regner med at bilen viser riktige data.
Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

Griffel

Sitat fra: Zanka på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 23:59
Mener at det sto 230V x3 16A.
3 tallet var inne i sirkel.
Kablen var mode3 type 2 fra Salto.
Har ikke testet noen andre steder, men regner med at bilen viser riktige data.
3x230V 16A på Tesklansker det vi på Norsk kaller 3 x 400V.
(De bruker fasespenning og da blir effekten 3x230x16=11kW men om vi hadde brukt Norsk ville vi fått 30,5x400X16=11kW)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

P85_Norway

Sitat fra: Zanka på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 23:59
Mener at det sto 230V x3 16A.
3 tallet var inne i sirkel.
Kablen var mode3 type 2 fra Salto.
Har ikke testet noen andre steder, men regner med at bilen viser riktige data.
Dette er fra Strømmen Storsenter, lader med "stor tilførselskabel"
Tesla M3 Performance

el-fanboy

#8
Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 23:38
Forbausende hva du kan finne av info f.eks. på ladestasjoner.no hvis du lurer på noe. Ser at det der står:
Det er 5 stolper på P2 i begge P-hus.

Og det må jeg si, hvor hen dere har problemer med å finne en ladestolpe, og tenker at det kunne vært fint med litt mer tips. Så send det inn og andre vil få gleden av informasjonen.

Jeg kjørte faktisk gjennom både 1. og 2. etasje i det nordlige p-huset, jeg så ingen ladestolper... må jo være halvt blind  8) (kanskje jeg kjørte i 0. og 1. etasje?)

Hans Håvard, hvor sender vi inn hvis vi tenker at det kunne vært fint med litt mer tips om ladestolper, til elbilforeningens mailadresse?

Men, ingen andre som har opplevd at 16A stolpen bare kutter strømmen etter 20-30 sekunder altså. (Jeg kunne kjøre opp lading til 16A siden jeg brukte type2 kabel)
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

el-fanboy

Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

P85_Norway

Sitat fra: el-fanboy på onsdag 09. oktober 2013, klokken 09:46
Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 23:38
Forbausende hva du kan finne av info f.eks. på ladestasjoner.no hvis du lurer på noe. Ser at det der står:
Det er 5 stolper på P2 i begge P-hus.

Og det må jeg si, hvor hen dere har problemer med å finne en ladestolpe, og tenker at det kunne vært fint med litt mer tips. Så send det inn og andre vil få gleden av informasjonen.

Jeg kjørte faktisk gjennom både 1. og 2. etasje i det nordlige p-huset, jeg så ingen ladestolper... må jo være halvt blind  8) (kanskje jeg kjørte i 0. og 1. etasje?)

Hans Håvard, hvor sender vi inn hvis vi tenker at det kunne vært fint med litt mer tips om ladestolper, til elbilforeningens mailadresse?

Men, ingen andre som har opplevd at 16A stolpen bare kutter strømmen etter 20-30 sekunder altså. (Jeg kunne kjøre opp lading til 16A siden jeg brukte type2 kabel)
Det er i P2 i nye P-huset ved utkjøringen. En stolpe(den innerste) har 3x32A.
Tesla M3 Performance

el-fanboy

Takk for alle svar og tips. Får ta en ny prøvetur idag :)
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Hans Håvard Kvisle

Sitat fra: el-fanboy på onsdag 09. oktober 2013, klokken 09:46
Hans Håvard, hvor sender vi inn hvis vi tenker at det kunne vært fint med litt mer tips om ladestolper, til elbilforeningens mailadresse?

Best er å bruke post at nobil.no.
St.Hanshaugen

Nuvolari

Sitat fra: P85_Norway på onsdag 09. oktober 2013, klokken 09:44
Sitat fra: Zanka på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 23:59
Mener at det sto 230V x3 16A.
3 tallet var inne i sirkel.
Kablen var mode3 type 2 fra Salto.
Har ikke testet noen andre steder, men regner med at bilen viser riktige data.
Dette er fra Strømmen Storsenter, lader med "stor tilførselskabel"

Hvilken SW versjon har du?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Zanka

Hadde 5.0 107 når jeg testet dette.
Som sagt så kjørte jeg innom Tesla på Alnabru rett etter dette, de testet med min kabel og kunne bekrefte at den ladet på 22kW
Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA