Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oslo - Bergen

Startet av paalv, onsdag 16. oktober 2013, klokken 18:51

« forrige - neste »

eledille

Jeg har 4x Hakka R2 liggende på vent, men lurer på å bestille Michelin Xi3 miljøvennlig transportert med FedEx sin jumbojet fra USA. Etter morgenen i dag på de fin-fine "helårsdekkene" tror jeg jeg er i ferd med å psyke ut og bare ta de finske for å få noe fornuftig på bilen.

De som har innkjørte Hakka R2 nå: Hvor blaute er de etter innkjøring? Ikke så ille som før innkjøring, har jeg forstått, men blir det blinkende tractionkontroll hver gang man gir på litt? Ok med forbikjøring? Elgtest?
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

laumb

Sitat fra: cairnz på fredag 18. oktober 2013, klokken 09:10
Sitat fra: laumb på fredag 18. oktober 2013, klokken 08:58
Sitat fra: cairnz på torsdag 17. oktober 2013, klokken 20:53
stemmer det. det var de felgene. han sa det var en/flere hvit/e teslaer som hadde kjøpt allerede. jeg synes fargen når jeg så den i butikk virket som om den kunne oasset til både hvit og sort model s. spørs om en med farger kler det like bra.

pris for felg/dekk var viss ca. 50/50, så hvis man får 4 av de felgene for under 8k må det jo være røverkjøp?


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free


Da har jeg snakka med Hassingen. 14'000kr kan vi nok bare glemme.
De forhandler ikke Nokian, men kan jo skaffe det: nesten 14'000kr med "40% rabatt".
Michelin omtrent det samme.

Bare felgene koster nesten 8000kr.

Hvilken pris fikk du for dekk+felg? Det er jo merkelig om de skal si en ting til de i butikk og en ting over telefon..?

Fikk ingen totalpris. Han forstod bare ikke at noen kunne ha fått den prisen når dekkene koster nesten 14k alene.
Per i dag har jeg ett tilbud på 11k for Michelin ferdig lagt om på orignalfelg hos en annen. Dette bør vel tilsvare omtrent 10k for bare dekkene. Deretter 8k for felger jeg ikke trenger før til våren... Tror det blir Zito litt senere i så fall. :)

cairnz

Skal se om jeg rekker å dra innom og se om jeg finner han fra i går, kan få et "skriftlig" tilbud på det som du kan bruke til å få "rett" pris ;) - men MULIG det ikke er med R2-dekk men noen andre vinterdekk da.. will let you know
Elbilist

laumb

Sitat fra: cairnz på fredag 18. oktober 2013, klokken 09:23
Skal se om jeg rekker å dra innom og se om jeg finner han fra i går, kan få et "skriftlig" tilbud på det som du kan bruke til å få "rett" pris ;) - men MULIG det ikke er med R2-dekk men noen andre vinterdekk da.. will let you know

Kan godt hende det er med Nankang eller noe.

Grunnen til at jeg ringte var jo for å sjekke prisen med Michelin-dekk.
Nokian er uaktuelt for min del. :)

Men, kult om du svipper innom!
Dersom prisen blir høy som pakke / med billige dekk - sjekk om du får pressa prisen på bare felgene. ;)

glaserud

Sitat fra: eledille på fredag 18. oktober 2013, klokken 09:10
Jeg har 4x Hakka R2 liggende på vent, men lurer på å bestille Michelin Xi3 miljøvennlig transportert med FedEx sin jumbojet fra USA. Etter morgenen i dag på de fin-fine "helårsdekkene" tror jeg jeg er i ferd med å psyke ut og bare ta de finske for å få noe fornuftig på bilen.

De som har innkjørte Hakka R2 nå: Hvor blaute er de etter innkjøring? Ikke så ille som før innkjøring, har jeg forstått, men blir det blinkende tractionkontroll hver gang man gir på litt? Ok med forbikjøring? Elgtest?

Ikke tullekjørt, iom at de er nye, men jeg opplever ingen problemer med de. Vanlig 80-sone + litt svingete vei. Skal opp til hytta nå, så får vi se om det er annerledes etter den turen. :)
P85+, Pearl white, 21" Grey, Black leather. Alt unntatt barneseter.
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt godkjennelse.

turbolurbo

Er det noen her som har fått testet ut Michelin Xi3 på våt asfalt, evt. enda bedre sammenlignet med Nokian R2?
2019 TM3P

petersv

I dag tidlig tror jeg nok r2 hadde slått Xi3, er jo nettopp is de er bedre på. Andre dager mer hipp som happ ;)

cairnz

laumb: jeg var innom, han var fortsatt på at nokian r2 med zito-felg til 13900,- sottozero til 14900,- og skal også få pris på xi3-dekk. Han sender meg priser på mail, slik at jeg har de skriftlige, men det kommer enten i ettermiddag eller i morgen, i følge selgeren.

Elbilist

laumb

Sitat fra: cairnz på fredag 18. oktober 2013, klokken 15:02
laumb: jeg var innom, han var fortsatt på at nokian r2 med zito-felg til 13900,- sottozero til 14900,- og skal også få pris på xi3-dekk. Han sender meg priser på mail, slik at jeg har de skriftlige, men det kommer enten i ettermiddag eller i morgen, i følge selgeren.

Da ser det ut som om du blir bestiller av ett slikt sett - mens jeg kjører ned og blir med deg og henter. :P

EvenSteven

Dette er i så fall en fantastisk god pris.
Mon tro hva egentlig avansen er på dekk og felger?
Tesla S P85+ sølv

eledille

Sitat fra: glaserud på fredag 18. oktober 2013, klokken 11:46
Ikke tullekjørt, iom at de er nye, men jeg opplever ingen problemer med de. Vanlig 80-sone + litt svingete vei. Skal opp til hytta nå, så får vi se om det er annerledes etter den turen. :)

Strålende, venter i spenning på rapport :)
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Havebigfun

Sitat fra: EvenSteven på fredag 18. oktober 2013, klokken 18:17
Dette er i så fall en fantastisk god pris.
Mon tro hva egentlig avansen er på dekk og felger?
Hvis det er kvalitetsfelger blir avansen antakelig negativ  8)
Mest sannsynlig er derfor felgene av tvilsom kvalitet :o

eledille

Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

laumb

Uten MVA kan de i så fall få lov å spise til frokost selv, og hoste opp oppgitt pris. Det var dette med at det ikke er lov å gi ut priser til privatpersoner uten mva.

Stig O

Sitat fra: Havebigfun på fredag 18. oktober 2013, klokken 19:21
Sitat fra: EvenSteven på fredag 18. oktober 2013, klokken 18:17
Dette er i så fall en fantastisk god pris.
Mon tro hva egentlig avansen er på dekk og felger?
Hvis det er kvalitetsfelger blir avansen antakelig negativ  8)
Mest sannsynlig er derfor felgene av tvilsom kvalitet :o
+1   Man får stort sett hva man betaler for. Felg er ikke felg. Med 2100kg og 0-100 på null komma niks,er det kanskje noe å tenke på.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA