Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Oslo - Bergen

Startet av paalv, onsdag 16. oktober 2013, klokken 18:51

« forrige - neste »

Lille Lance

Nå skal jeg snart på Harry-tur ... Er det mye å spare ved å kjøpe felg & dekk i Sverige?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Djur1

Avsluttet nettopp en dialog med Tesla, som nå bedyrer at de skal få fart på utlevering av vinterdekk type pirelli mot slutten av denne mnd. Bare det ikke blir som de berømte adapterne``?

Jeg spurte om det kunne bli november, men da mente hun at det ikke skulle drøye så lenge. Da jeg spurte om desember så var hun sikker på at det ikke ble da.

Så utifra den infoen så tipper jeg de ikke vet om dekkene kommer i oktober, men at de håper og hvis ikke så burde det bli november. Men da er det mange som skal få så det blir etter når en fikk bilen.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

cs erlend

Sitat fra: Djur1 på fredag 11. oktober 2013, klokken 15:02

Avsluttet nettopp en dialog med Tesla, som nå bedyrer at de skal få fart på utlevering av vinterdekk type pirelli mot slutten av denne mnd. Bare det ikke blir som de berømte adapterne``?

Jeg spurte om det kunne bli november, men da mente hun at det ikke skulle drøye så lenge. Da jeg spurte om desember så var hun sikker på at det ikke ble da.

Så utifra den infoen så tipper jeg de ikke vet om dekkene kommer i oktober, men at de håper og hvis ikke så burde det bli november. Men da er det mange som skal få så det blir etter når en fikk bilen.
Tja - jeg fikk beskjed via tlf i går om utlevering mandag 4 november. Vinterdekk fikk jeg beskjed om å skaffe selv, så PH turbin med R2 ble bestilt fra Tempe i går.
BMW i3
Fiat 500
Porsche Cayenne
BMW 2800 CS
Model 3 bestilling kansellert

D.O

Sitat fra: Djur1 på fredag 11. oktober 2013, klokken 15:02

Jeg og. Dekk er det vist nok av, felger er mangelvare, men dette jobbes med. Så problemet er for de som har fått bil og bestilt vinterdekk på felg fra Tesla. De som skal hente bil i vinter vil trolig ikke få dette problemet.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

sondell

Sitat fra: Lille Lance på fredag 11. oktober 2013, klokken 13:51
Nå skal jeg snart på Harry-tur ... Er det mye å spare ved å kjøpe felg & dekk i Sverige?
Tror ikke det. Men Euromaster hadde Michelin tilgjengelig så jeg, og de finnes jo i Uddevalla, så en tur til torp kanskje? Hvis man vil ha Michelin da... Bestillte nettopp de siste fra megahjul. De mente de hadde 4 igjen i hvert fall.

FruTesla

Sitat fra: 19quiz76 på fredag 11. oktober 2013, klokken 12:13
1 sett X-Ice 3 igjen på dekk1 Stabæk - go, go, GO! ;)

Sorry det settet kjøpte vi...... :)
Mercedes E 220 CDI
Model S 85 perlehvit - hentet des. 2013 (solgt)
Model S 90D - hentes 21. juni 2017

Zneip

Sitat fra: cs erlend på fredag 11. oktober 2013, klokken 15:05
Vinterdekk fikk jeg beskjed om å skaffe selv, så PH turbin med R2 ble bestilt fra Tempe i går.

Prisen på PH Turbin i 19" da? :)

-------------------------------------
Nord Trøndelag - P3273 - VIN: *13877
Nord Trøndelag | X90D

19quiz76

Sitat fra: FruTesla på fredag 11. oktober 2013, klokken 16:58

Hehe - mente at de hadde ett igjen etter at jeg hadde kjøpt mitt, så "go-go-go!!" var ment til dere :D
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

FruTesla

Sitat fra: 19quiz76 på fredag 11. oktober 2013, klokken 18:55

Sitat fra: FruTesla på fredag 11. oktober 2013, klokken 16:58

Hehe - mente at de hadde ett igjen etter at jeg hadde kjøpt mitt, så "go-go-go!!" var ment til dere :D

Ja det gjorde at vi fikk ræ... i gir - tnx! :)
Mercedes E 220 CDI
Model S 85 perlehvit - hentet des. 2013 (solgt)
Model S 90D - hentes 21. juni 2017

EvenSteven

Sitat fra: Lille Lance på fredag 11. oktober 2013, klokken 13:51

Jeg har sjekket litt priser i Sverige og det er lite å spare. Valuta forskjellen er for liten om dagen, dessverre.
Tesla S P85+ sølv

SimenT

Bestilte meg Nokian hakka 8 pigg på byttdekk.com. Lest litt ymse ang siden men mine skal være på vei :) totalt 12600:-. Ikke værst!
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

holidayfun

Dekk1 Kalbakken har Nokian 245 45 19  R 2 på lager i butikken pris Kr 12000 for piggfri og Kr 12900 for pigger

Tok 1 sett med felg samt 4 stk Vredestein 245x45x19 med pigg for ekstra kjøring til vinteren,

Tesla hadde rett når de satte på Pirelli med tanke på kjøre egenskaper,har selv prøvd Nokian dekket er det er tungt på bilen, føler at man får med hele motorveien og ikke sånn bilen skal være, men har egen vei på Nordstrand som ikke måkes så det ble det Nokian, ville helst kjørt på Vredestein Xl mer sporty og mer morro i byen !

Alle dekk kjøpt uten sensor, latterlig denne saken her med at bilen ikke kan slå av en sensor eller leveres med 2 stk, vanlig det på luksus biler. 

Damen på Dekk1 sa de fikk  inn ny Tesla felg mandag i 19 tommer, bestillte idag og det ser meget bra ut,

Så den idag, den skal jeg ha, de får inn 48 stk neste uke, pris Kr 2300 pr felg,

Sett pris med Nokian Kr 20 000 uten sensor

Så på ulike modeller som lå på lageret til butikken ,de skal levere ut over 20 sett til biler de neste ukene, ligger klare og venter på nye eiere, mange som kan har valgt Michelin, Nokian, noe Vredestein og sikker noe mer, ikke som på forumet her der man skulle tro alle kjører på Nokian

Klar for tur med Tesla til Gøteborg nå, noen som kjenner til noen ladestasjoner der nede?

krister461

Sitat fra: holidayfun på fredag 11. oktober 2013, klokken 21:12
Damen på Dekk1 sa de fikk  inn ny Tesla felg mandag i 19 tommer, bestillte idag og det ser meget bra ut,

Så den idag, den skal jeg ha, de får inn 48 stk neste uke, pris Kr 2300 pr felg,
Hvilken felg var dette?

Cowboystrekk

Dekk1 Kalbakken har Nokian 245 45 19  R 2 på lager i butikken pris Kr 12000 for piggfri og Kr 12900 for pigger

Tok 1 sett med felg samt 4 stk Vredestein 245x45x19 med pigg for ekstra kjøring til vinteren,

Tesla hadde rett når de satte på Pirelli med tanke på kjøre egenskaper,har selv prøvd Nokian dekket er det er tungt på bilen, føler at man får med hele motorveien og ikke sånn bilen skal være, men har egen vei på Nordstrand som ikke måkes så det ble det Nokian, ville helst kjørt på Vredestein Xl mer sporty og mer morro i byen !

Alle dekk kjøpt uten sensor, latterlig denne saken her med at bilen ikke kan slå av en sensor eller leveres med 2 stk, vanlig det på luksus biler. 

Så på ulike modeller som lå på lageret til butikken ,de skal levere ut over 20 sett til biler de neste ukene, ligger klare og venter på nye eiere, mange som kan har valgt Michelin, Nokian, noe Vredestein og sikker noe mer, ikke som på forumet her der man skulle tro alle kjører på Nokian

Klar for tur med Tesla til Gøteborg nå, noen som kjenner til noen ladestasjoner der nede?
ikea like nord og sør for har type 2 :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

EvenSteven

Jeg er på hytta rett utenfor Strømstad frem til søndag ettermiddag,  så kan lade hos meg om du trenger strøm. Har 16a 3 fas 400v rød  kontakt. Eller vanlig 16a 400v om du ikke har rødt adapter. ( ikke kommet enda muligens?)
Tesla S P85+ sølv

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA