Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Småbarn i Tesla Model S

Startet av Samepoint, onsdag 16. oktober 2013, klokken 16:12

« forrige - neste »

Jærbuen

Jeg kjørte hele sist vinter med piggfrie Hakka 7 på min Leaf. Den beste vinterbilen jeg har kjørt, med disse dekka. Ikke behov for pigg, og det støyer for mye på en el.bil.
Hakka 7 har lav støy og lav rullemotstand, som skapt for el.bil.
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

BE

Hakka 7 er piggdekk, Hakka R er piggfrie. Jeg tipper du kjørte med Hakka R, som meg, og de er aldeles strålende i her vi bor ;-)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Electra

Hei

Har fått tilbud på Nokian-Hakkepelita piggfrie dekk på alufelg til 7600kr. Syntes dette er ok nok pris, men fikk beskjed om at det var fjorårets dekkmodell. For årets modell mener jeg at det ble en snau tusenlapp til. Noen som har noe meninger om dette? Har den nye modellen signifikant bedre egenskaper?

g0bben

Hvis det er snakk om Nokian-Hakkepelita R dekk, så fikk jeg tilbud på de til 6300,- med felg. Det var 15" dekk da.
Jeg sitter på gjerdet selv i påvente at flere skal skrive om erfaringer 15" vs 16" felg.
Hvit EuroLeaf Tekna med krompakke - Levert 26.09.13

Jærbuen

Sitat fra: BE på søndag 20. oktober 2013, klokken 19:36
Hakka 7 er piggdekk, Hakka R er piggfrie. Jeg tipper du kjørte med Hakka R, som meg, og de er aldeles strålende i her vi bor ;-)

Stemmer det mente Hakka R. Min sønn som kjører Hakka 7, og de har pigger. Gode begge 2
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

Electra

Hvor fikk du det tilbudet? Inklusiv balansering og omlegging? Hørtes ut som en god pris :)

Prisen jeg fikk var på 16".

Interessant debatt, tror jeg og avventer. Ser ikke helt fordelen med 16" hvis 15" gir samme eller bedre egenskaper, samt lavere pris.

Hva med vognkort og lovlighet? Bare å gå fra 17" original sommerhjul til 15" vinterhjul?

g0bben

Sitat fra: Electra på søndag 20. oktober 2013, klokken 21:46
Hvor fikk du det tilbudet? Inklusiv balansering og omlegging? Hørtes ut som en god pris :)

Prisen jeg fikk var på 16".

Interessant debatt, tror jeg og avventer. Ser ikke helt fordelen med 16" hvis 15" gir samme eller bedre egenskaper, samt lavere pris.

Regner med det var inkl omlegging og balansering.
Det var på Fevik Dekk i Grimstad :)
Han sa man fikk bedre kjøreegenskaper med 15" vs 16".

Jeg venter litt til og ser, det kommer jo ikke snø så fort :) Å jo, de har vist meldt snø i morgen tidlig... :S
Hvit EuroLeaf Tekna med krompakke - Levert 26.09.13

GeirH

Sitat fra: Samepoint på fredag 11. oktober 2013, klokken 13:12
Handlet et sett med de piggfrie dekkene som kom ut best i test i år.

205.50.17 Michelin X-ice Xi3, regner med at de duger...

Hei.
Har du ca. Pris for denne pakken. Gøy med 17 tom for å skille seg litt ut.
Nissan "Euroleaf" Tekna m/fotlister med ledlys og 6,6 kw lader. 5000 km.

Samepoint

Sitat fra: GeirH på søndag 20. oktober 2013, klokken 23:00
Sitat fra: Samepoint på fredag 11. oktober 2013, klokken 13:12
Handlet et sett med de piggfrie dekkene som kom ut best i test i år.

205.50.17 Michelin X-ice Xi3, regner med at de duger...

Hei.
Har du ca. Pris for denne pakken. Gøy med 17 tom for å skille seg litt ut.

Beltalte 5.900,- for dekkene, satte de på idag på de orginale teknafelgene som allerede stod på bilen..
09.13 Leaf Tekna

leaf-newbe

skal du da ha nye felger til sommer dekkene eller skal do bytte tilbake til sommeren?
jeg kjøpte vinterdekk med bilen (continetal etter mitt ønske) men fikk ikke di felgene som jeg ønsket (de som ligner på originl tekna felgende) istede fikk jeg noen stygge Qashqai felger som jeg ikke likte.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

SondreB

Jeg vurderer å kjøpe piggdekk, vil det ha veldig mye å si for forbruket? Vi har en ganske ille bakke som må opp en gang iblant og bakken mot huset har en tendens til å få endel is, så jeg slet litt med V70en ifjor på piggfrie. Hadde vi bodd i Oslo fortsatt hadde vi hatt piggfri, men vurderer altså pigger nå for første gang på veldig mange år. Veldig mye støy? Reduserer kjørelengden mye? Mest lyst på nye hjul på 17" for vinter, men får se hva prisene blir.

Spiffster

Jeg kjøpte 16" felger med 195/60-16 Nokian R2. Jeg har ikke prøvd de på vinterføre enda, men komfortmessig så virker de fine. Lav støy og ingen merkbar endring i kjørelengde. De er faktisk også ca 1-1,2 kg lettere per hjul enn de originale 16" felgene med 205/55-16 sommerdekk. De vil være positivt for kjørelengden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA