Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Småbarn i Tesla Model S

Startet av Samepoint, onsdag 16. oktober 2013, klokken 16:12

« forrige - neste »

Samepoint

Hei,
Har akkurat handlet meg en 2013 Tekna :)

Tenker å ruske av sommerdekkene på de 17" tekna felgene som sitter på idag og slenge på vinterdekk..
Hva anbefales av piggfritt på 17" på leaf? Eller spiller det noen rolle?

215 50 17 sitter det på sommerdekkene idag, og det er vel samme størrelse jeg burde gå på vinterdekkene.. Ser det er svindeldyrt med vinterdekk, men sånn er det..

Takker for alle tips/svar :)
09.13 Leaf Tekna

Sverre_E

Nokian / Hakkapeliitta R var en slager i fjor.
Gleder meg til å sette på mine når gradene kryper, de støyer mindre enn sommerdekkene, og jeg merket ikke mye reduksjon på rekkevidden :)
Vet ikke om det er tilgjengelig på 215 50 17?

http://www.byttdekk.com har temmelig ok priser.
Blå Leaf. April 2012. Vår første elbil! Og eneste bil...

Samepoint

Takk for svar..

Lurer egentlig på om jeg kan bruke andre størrelser på denne felgen? Noen tips? Eller bør jeg gå for samme størrelse som allerede sitter på sommerdekkene?
09.13 Leaf Tekna

X-Trail

Jeg har bestilt 205/50-17 continental icecontact pigg. 205 er nærmere rulleomkretsen til 16" orginaldimensjonen faktisk. Og tror 205 vil sitte penere på felgen som er 6,5 tom bred.
Stolt eier av ELise♡

Electra

Fikk anbefalt 16" som maks størrelse på vinterdekk av Nissan forhandleren i Kristiansand.
Dette med vinterdekk (sammen med pris på service) er noe av det som har irritert meg mest, hvor Nissan i KRS ellers har en upåklagelig god kundeservice :)
Om en ikke får med vinterdekk når en kjøper en ny bil til 260000kr+, så bør en få en særs god deal på de. Vel uten moms lå de på gode 12000kr!! Kunne få de for litt over 10000kr av Nissan.

Ringte litt rundt (2 telefoner) og fikk 4stk 16" Alu felger med piggfrie Nokian Hakepelita til 7600kr inklusiv moms og omlegging.

Hmmm...

T-Max

Hvor fikk du denne prisen og hvordan ser felgene dine ut Electra?
2019-11 LEAF Tekna (leasing)
2013-09 LEAF Tekna 6,6 kW (solgt)
2007-01 Ford S-Max (solgt)

Electra

Prisen fikk jeg av Rekvisitakjelleren på Dalane.

Ikke sikker på hva slags felger det er, standard aluminiumsfelger (?) Han ønsket ikke å selge malte (sorte) Alu felger til vinterdekk, da disse raskt ble stygge.

Samepoint

Handlet et sett med de piggfrie dekkene som kom ut best i test i år.

205.50.17 Michelin X-ice Xi3, regner med at de duger...
09.13 Leaf Tekna

Daeedor

Det ble de nye "Nokian R2" til meg , de har veldig lav rullemotstand i tillegg til meget bra vinteregenskaper. :)  Brukte originaldim...... (16 tommer 205/55)

Samepoint

Vurderte Hakka R2 jeg også, så at Xi3 hadde lav rullemotstand - på papiret ihvertfall.. Tror R2 er hakket bedre, men testvinneren duger sikkert..
09.13 Leaf Tekna

Daeedor

Vil tro begge er bra nok -  ;D 

Popper

Ble R2 på meg også, på 16. (205)
Hvor mye luft skal man ha i?
Leaf Tekna 2013
Har en X i ermet #888

g0bben

Jeg var hos min lokale Dealer i går og fikk tilbud på vinterdekk til Elna. Han sa jeg burde ha 15" for da fikk jeg bedre kjøreegenskaper. Hva mener folket om det? 16" eller 15"?
Tilbudet jeg fikk var da:
15" 5 eiker alufelg med R2 til 6300,-
15" 5 eiker alufelg med xi3 til 6500,-

Noen som har erfaringer/meninger med de dekka?
Hvit EuroLeaf Tekna med krompakke - Levert 26.09.13

Ladefabrikken

Sitat fra: g0bben på lørdag 19. oktober 2013, klokken 20:47
Jeg var hos min lokale Dealer i går og fikk tilbud på vinterdekk til Elna. Han sa jeg burde ha 15" for da fikk jeg bedre kjøreegenskaper. Hva mener folket om det? 16" eller 15"?
Tilbudet jeg fikk var da:
15" 5 eiker alufelg med R2 til 6300,-
15" 5 eiker alufelg med xi3 til 6500,-

Noen som har erfaringer/meninger med de dekka?
Jeg har kjørt med 15 195 to vintere og er veldig fornøyd. Lurt å ha litt smalere dekk om vinteren så sporer de mindre. Nissan mente det ikke gikk på den gangen jeg kjøpte bilen men der tok det feil nok en gang.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Fyrverkeri

Satte på Michelin X-Ice Xi3 205/55/16 igår, (la om for å bruke org. Leaf felgene til vinterhjul) Valgte de fordi de var best i test piggfritt og spesielt bra på rullemotstand og lavt støynivå. Og det er det JAGGU noe i. UTROLIG fornøyd! Bilen ble betydelig mye mer stille!! Anbefales på det varmeste :) :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA