Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Prøvekjøring Tesla Modell S

Startet av Asker, onsdag 16. oktober 2013, klokken 14:37

« forrige - neste »

Trollemor

Sitat fra: Maria på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 16:29
Det er Acenta med varmepakke de skal selge for 239,-
ja, beklager Maria! mente acenta :)
Ford Ranger EV 2001 modell
Nissan leaf 2014

Oddvar

#31
Tror nok muligens at Norsk kjøpslov først og fremt er gjeldene . Der har man 5 års reklamasjon mot fabrikasjonsfeil . Det meste som finnes i en el bil er produkter som skal vare mer en 5 år og dekkes derved av den . Jeg personlig liker å ha en forhandler å gå til som er i området hvor jeg bor . Det kan fort bli dyrt dersom en kjøper en bil av en privat importør , man sparer noen tusen ,men hva gjør man om det går noe galt med bilen ?
Noe annet som en må passe på er ladekabelens kapasitet . Kjøper man en bil med 3700w lader så må kabelen kunne lade Max 3700W. Samme gjelder for 6700 W . Den kabelen som Nissan leverer med gir Max 2170 W inn på laderen og en får ikke utnyttet kapasiteten som finnes i laderen fult ut . Så kabel med ,eller ikke ,hmm . Man må kjøpe en ekstra kabel som kan justeres fra ca 1400W tom i ditt tilfelle 6700 W . Det finnes kabler som koster fra 4400 som er justerbare og da er det en fordel om en kan trekke ut kablen fra bilprisen . Så selv om din bil koster 240 pluss . Så må du kjøpe en kabel til den også . Den kabelen som jeg nevner lever Max 3700W . Så hva din kabel som skal levere mer koster aner jeg ikke . Men en må sette seg inn i tingene før en kjøper :-) Det er sikkert og vist !
Tesla S 85 2014
Ny Nissan leaf i 2013
Med webasto ... Wow nå suser det :-) solgt
Mvh Oddvar

Maria

Vi fikk pris på Tekna inkl vinterhjul og ladekabel 254 000
Nissan Leaf Tekna, mørk grå. EL 27435.
1. gang reg 10.13.

Daeedor

Hos NISSAN forhandler i Norge får du greit Tekna for ca 260,- og Acenta for ca 239,- dersom du dropper vinterhjul og serviceavtale/leiebilavtale. Da har du 5 års Norsk garanti fra Nissan Norge på alt , krompakke , og aller nyeste Leaf med alle oppdateringer.  Hvorfor i alle dager skal man kjøpe en utdatert sideimport bil da ? (man sparer jo absolutt ingen ting....)  Bare diskuter pris uten innbytte , og se selv. Jeg fikk med Originalmatter i Velour også  og metallic lakk ( men ikke 6,6kw lader) ---

Bobbulf

Sitat fra: Trollemor på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 16:01
Noe jeg derimot synes er mer enn merkelig er at ladekabel er tilvalgsutstyr. Det blir som å selge en bensinbil uten tankåpning, og ta betalt for å lage hull i karosseri og sette i rør ::)
At det ikke er ladekabel synes jeg er en fordel, da kan man jo heller kjøpe en kabel som har justerbar strømstyrke for pengene man sparer. Min originalkabel ligger nå bare og støver ned, da erstatningskabelen jeg kjøpte er mye bedre. Men kan jo være greit å ha den som backup.
Mobiltelefoner (feks iPhone) leveres jo nå også uten lader, da folk gjerne har det fra før.
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Maria

Sitat fra: Daeedor på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 18:08
Hos NISSAN forhandler i Norge får du greit Tekna for ca 260,- og Acenta for ca 239,- dersom du dropper vinterhjul og serviceavtale/leiebilavtale. Da har du 5 års Norsk garanti fra Nissan Norge på alt , krompakke , og aller nyeste Leaf med alle oppdateringer.  Hvorfor i alle dager skal man kjøpe en utdatert sideimport bil da ? (man sparer jo absolutt ingen ting....)  Bare diskuter pris uten innbytte , og se selv. Jeg fikk med Originalmatter i Velour også  og metallic lakk ( men ikke 6,6kw lader) ---

Hos Nissan i Norge her, fikk vi tilbud på Acenta. Ønsket grå, og måtte da betale et tillegg på 6000,- for metallic. For krom måtte vi ut med 2200,-. Til slutt endte tilbudet på 255 000,-. Kunne få bilen tidligst i midten av desember.

Da frister det mer med en importert Tekna med vinterdekk og full pakke, til ønsket farge, og levering på 10 dager. Særlig for oss som har solgt bilen vi har, så er uten bil mens vi leter etter en Leaf.
Nissan Leaf Tekna, mørk grå. EL 27435.
1. gang reg 10.13.

Electra

Synes ikke import prisene som diskuteres her er særlig imponerende. Ser ikke helt at besparelser er verd det.

Jeg kjøpte min Leaf Tekna grå metallic for 262 900kr til kampanjepris hos Nissan i Kristiansand. Det inkluderte:

Metallic lakk
Skvettlapper (forhindrer lakk skader)
Understelsbehandling trinn 1 (Mercasol)
Understellsbehandling trinn 2 (Mercasol, paneler under bil løsnet ++)
Tøymatter
5 års garanti på alt. (selger sa også noe om x antall ganger gratis veihjelp ved tom for strøm)
Merkeforhandler og merkeverksted 15 min unna hjemme.
Gratis 24 timers tilgang til hurtiglader hos Nissan.
Selvfølgelig fulgte standard 10 amp lader med.
Et års medlemskap i Elbilforeningen inklusiv ladenøkkel.
Navi/Radio/Carwings som er ferdig satt opp og virker. Gratis/inkludert i 5 år.

Det eneste som jeg må kjøpe utenom er vinterdekk/felg.

Nei jeg jobber overhode ikke for Nissan ;) men vurderte selv forskjellige muligheter før jeg kjøpte. Fant da ut at de få tusenlappene i besparelse ved importkjøp på ingen måte kunne kompensere for listen over.


Lorenzo

Sitat fra: Electra på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 20:12
Synes ikke import prisene som diskuteres her er særlig imponerende. Ser ikke helt at besparelser er verd det.

Jeg kjøpte min Leaf Tekna grå metallic for 262 900kr til kampanjepris hos Nissan i Kristiansand. Det inkluderte:

Metallic lakk
Skvettlapper (forhindrer lakk skader)
Understelsbehandling trinn 1 (Mercasol)
Understellsbehandling trinn 2 (Mercasol, paneler under bil løsnet ++)
Tøymatter
5 års garanti på alt. (selger sa også noe om x antall ganger gratis veihjelp ved tom for strøm)
Merkeforhandler og merkeverksted 15 min unna hjemme.
Gratis 24 timers tilgang til hurtiglader hos Nissan.
Selvfølgelig fulgte standard 10 amp lader med.
Et års medlemskap i Elbilforeningen inklusiv ladenøkkel.
Navi/Radio/Carwings som er ferdig satt opp og virker. Gratis/inkludert i 5 år.

Det eneste som jeg må kjøpe utenom er vinterdekk/felg.

Nei jeg jobber overhode ikke for Nissan ;) men vurderte selv forskjellige muligheter før jeg kjøpte. Fant da ut at de få tusenlappene i besparelse ved importkjøp på ingen måte kunne kompensere for listen over.

Det er en forskjell på 54000,- på din nye bil og min overligger. Matter og lader etc fikk jeg også med. Men mangler 2 års garanti på bilen og understellsbehandling etc. For meg var det et enkelt regnestykke å velge Sør Import bilen rent økonomisk fordi vi neppe har bilen i 5 år uansett før den byttes ut til nyere og da regner jeg med at du og jeg vil få igjen omtrent samme summen for bilen, men jeg har da investert 54000,- mindre i utgangspunktet. Men det er jo noe med egen magefølelse, jeg har kjøpt mange biler hos Sør Import og vet hva de står for. Og jeg vet at jeg bytter bil oftere enn mange andre, at jeg dermed har tatt en riktig avgjørelse er langt ifra sikkert. Men det føles godt :-)  Lykke til med din bil!
Nissan Leaf 2013, Japan produsert (Overligger), 11km, kjøpt hos Sør Import 14. oktober 2013.

jkirkebo

Sitat fra: Electra på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 20:12
Synes ikke import prisene som diskuteres her er særlig imponerende. Ser ikke helt at besparelser er verd det.

Jeg kjøpte min Leaf Tekna grå metallic for 262 900kr til kampanjepris hos Nissan i Kristiansand. Det inkluderte:
...
Tøymatter
...

Tøymatter er da standard på Leaf alle andre steder? Jeg kjøpte norsk bil og fikk heldigvis med gummimatter istedenfor. Om bare Tesla kunne få ut fingeren også nå, jeg er ganske lei av å finstøvsuge sorte stoffmatter som suger til seg alt mulig...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Electra

54 000kr høres ut som en fin besparelse :)

Men er det er vel ikke en Tekna med; skinn, varme i ratt, varmepumpe, 360 grader kamera og Bose anlegg som du har kjøpt? I og med at det er en overligger.

Det gjenstår å se hva annenhåndsverdien blir. Mulig at den blir ganske lik, men salgbarhet på bruktbil antar jeg øker med utstyrsnivå.

Jeg regner også med å bytte før garantien utløper.

Gratulerer med ny bil!  :) Erfarer at elbil engasjerer og det er gøy. Ser også at de som enda ikke har kjøpt er minst like nysgjerrige og engasjerte.

Electra

Fikk inntrykk av selger at mattene var noe de ga med "ekstra". Mulig jeg har misforstått. (Mulig en kunne velge mellom stoff/gummi matter?).

Må innrømme at jeg er skeptisk til saltlake som trenger ned i teppene. Regner med at det blir gummimatter til vinterføre i min Leaf også.

Daeedor

Sitat fra: Maria på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 18:54
Sitat fra: Daeedor på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 18:08
Hos NISSAN forhandler i Norge får du greit Tekna for ca 260,- og Acenta for ca 239,- dersom du dropper vinterhjul og serviceavtale/leiebilavtale. Da har du 5 års Norsk garanti fra Nissan Norge på alt , krompakke , og aller nyeste Leaf med alle oppdateringer.  Hvorfor i alle dager skal man kjøpe en utdatert sideimport bil da ? (man sparer jo absolutt ingen ting....)  Bare diskuter pris uten innbytte , og se selv. Jeg fikk med Originalmatter i Velour også  og metallic lakk ( men ikke 6,6kw lader) ---

Hos Nissan i Norge her, fikk vi tilbud på Acenta. Ønsket grå, og måtte da betale et tillegg på 6000,- for metallic. For krom måtte vi ut med 2200,-. Til slutt endte tilbudet på 255 000,-. Kunne få bilen tidligst i midten av desember.

Da frister det mer med en importert Tekna med vinterdekk og full pakke, til ønsket farge, og levering på 10 dager. Særlig for oss som har solgt bilen vi har, så er uten bil mens vi leter etter en Leaf.

I alle dager .. spurte du EKSPLISITT om å få stryke "Norgespakken" ? ( du får med varme i seter , batterivarmer , varmepumpe varmeapparat og alt det andre likevel - Norgespakken er kun leiebilavtale og serviceavtale...) og fikk en pris på  255000 for en Acenta ???  Krompakken er inkludert uansett på alle biler fra nissan norge , det koster jo ikke noe ekstra ! Da er du jammen dårlig til å forhandle  - ! Og - nei jeg jobber selvsagt ikke for Nissan jeg heller. Men kjøpte nettopp i september Acenta til Kona , rød metallic , hos Nissan i Norge , for 239000. Levering  nå helt i slutten av Oktober. Ja, jeg kunne forresten velge om jeg ville ha gummimatter eller Velour - tok det siste , for de er gummiert på baksiden , så de er relativt tette likevel. Pris var ferdig registrert inkl leveringskostnader , kabel osv osv - men ikke vinterdekk. Det kjøpte jeg et annet sted og betalte 8200 for Nokian Hakkapeliitta R2 på aluminiumsfelger ferdig montert. Dette er mitt siste innlegg i denne tråden - jeg prøver faktisk bare å hjelpe folk så de ikke betaler for mye for de "billige bilene" de skal handle. Det er ikke noe galt i å tjene penger , men å lure folk , det er ikke pent. Forresten - hvis noe høres for godt ut til å være sant (dvs du får like fin bil med like bra garanti for kr 54000 mindre utenom importør) så er det nok neppe sant.  mvh D..... ::)

Trollemor

Sitat fra: Trollemor på tirsdag 15. oktober 2013, klokken 16:01
De selger bilene med tre års garanti og ikke 5 år som i Norge. Dette gjelder også de helt nye bilene de skal selge nå. Noe jeg derimot synes er mer enn merkelig er at ladekabel er tilvalgsutstyr. Det blir som å selge en bensinbil uten tankåpning, og ta betalt for å lage hull i karosseri og sette i rør ::)
En helt ny tekna med Varmepakke koster der nå 239000 det er da tre års garanti, og ingen ladekabel. Putt på 5-6000 for ladekabelen, og 4- 5000 for utvidet garanti, så kommer bilen på ca 250000, ja, så må man jo ha vinterdekk også selvfølgelig, noe de selger til en veldig bra pris faktisk- 6900. Alt i alt er det etter mitt syn ikke det beste tilbudet man kan få nå. Det finnes en Nederlender som selger på finn. Han kan skaffe bilen til 241000 inkludert Varmepakke og vinterdekk, dog uten mer enn 3 års garanti, ev en tilsvarende bil bare med 6.6kw lader til 247000 kr. Synes dette er et mye bedre tilbud, eller tenker jeg feil?

Da må jeg bare opplyse om at jeg i dag har fått ett tilbud fra sørlandet bilsenter på Nissan acenta, med varmepakken og 5 års garanti (vet at dette er standard i Norge, men bare for sammenligningens skyld) Bilen kommer da selvsagt med metallic lakk, solcellepanel og alt det andre som følger med de norske bilene. Pris 239500. 8 ukers levering. Nå begynner prisene å bli VELDIG interessante (og holder på å forhandle med Ålgårds auto for å se om jeg kan få et enda bedre tilbud der)
Ford Ranger EV 2001 modell
Nissan leaf 2014

Electra

Jeg ønsker å presisere at grunnen til at jeg deltar i debatten er for å gi tilbake til Dere og dette forumet, som jeg selv har lært veldig mye av.

Ønsker å dele mine erfaringer og oppfatninger, slik at nye elbileiere/kjøpere får et bredt besluttningsgrunnlag. Hva man til slutt velger er en smakssak. Tror helt sikkert at importbil kan være det greieste valget for noen, og har sågar ikke hørt noe galt om feks Sørimport.

Men det er viktig å skille mellom epler og bananer når en sammenlikner pris. Å sammenlikne en Acenta med en Tekna blir da feil mtp utstyrsnivå. Importkjøp eller Nissan forhandler i Norge, så må en uansett sammenlikne samme utgave og årsmodell.

Ny Leaf kjøpere bør blant annet gjøre seg kjent med:

Er bilen generasjon 1 eller 2 (fra juni 2013 eller nyere)?

Hvilken modell (utstyrsnivå) er det snakk om? Visia, Acenta eller Tekna (topp modell)

Eventuelle avvik mellom Engelsk, Japansk og US utgave er også noe å sette seg inn i mtp import.

Jeg kjøpte Tekna for 259000kr med Metallic lakk. Valgte å betale 3900kr ekstra for maks understelsbehandling (mye saltslaps her i sør).
Fikk tilbud om krompakke til 2000kr og vinterdekk/felger til litt over 10000kr, dette takket jeg nei til. Får dekkene en annen plass for 7600kr.
Kjøpte av Nissan i Kristiansand, og er foreløpig veldig godt fornøyd :)

Angående mitt valg av Tekna, så handler det om at jeg syntes ekstrautstyret var relativt billig. Samt at har en kjøpt topp modellen så trenger en ikke å angre på at en ikke kjøpte det beste :) Leaf er uansett en ganske rimelig bil syntes nå jeg, sett i perspektiv av Norsk prisnivå.

Maria

Er helt enig i det du skriver Electra. :)

Vi kommer til å gå for importbil, først og fremst på grunn av leveringstiden som er nå, men også på grunn av pris.
Nissan Leaf Tekna, mørk grå. EL 27435.
1. gang reg 10.13.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA