Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Prøvekjøring Tesla Modell S

Startet av Asker, onsdag 16. oktober 2013, klokken 14:37

« forrige - neste »

Asker

Hei
Er det noen som har erfaring med disse? Vet dere noe om garanti på disse bilen (europamodell - IKKE USA)
Ser de selger biler som har gått 5 000  km for ca 175'.
Vet det ikke er nyeste modell, men denne holder lenge til mitt bruk.

Ingez

Sitat fra: Asker på tirsdag 08. oktober 2013, klokken 09:37
Hei
Er det noen som har erfaring med disse? Vet dere noe om garanti på disse bilen (europamodell - IKKE USA)
Ser de selger biler som har gått 5 000  km for ca 175'.
Vet det ikke er nyeste modell, men denne holder lenge til mitt bruk.
Jeg kjøpte min bil der, det virker som seriøs forhandler.
Garanti er Nissan sin Europa garanti, tror det var 3 år på drivlinje og 5 år på batteri fra første registreringsdato
Nissan Leaf juni 2013 Solgt
S85 #22105

m-svind

Jeg har kjøpt Leaf der. Japanprod. Europabil. 220000,- Inkl vinterpakke som inneholder vinterdekk på felg. Svært fornøyd med prisen 3 års garanti og 5 på batteripakke. Nissan europagaranti.

Trollemor

M-svind: vi har også bestilt en leaf japanprodusert europamodell, men ble nå veldig i tvil- hvor lang rekkevidde har bilen på sommeren, det er 19,9 mil som gjelder her også?
Ford Ranger EV 2001 modell
Nissan leaf 2014

Oddvar

Jeg kjøpte en til 214 tusen med ladekabel . De hadde 40 stk til 209 pluss ladekabel . Seriøse folk og utrolig med El- biler i utstillingen . Bedriften er 20 år gammel og har eg godt rykte i området .
Tesla S 85 2014
Ny Nissan leaf i 2013
Med webasto ... Wow nå suser det :-) solgt
Mvh Oddvar

Maria

Til uka får de inn 13 acenta og 1 tekna (nybiler). :)
Nissan Leaf Tekna, mørk grå. EL 27435.
1. gang reg 10.13.

Trollemor

Men Oddvar- de påsto at det var samme bil som blir produsert i England når det kom til rekkevidde med unntak av vinteren, da denne ikke hadde varmepumpe. Dette stemmer jo ikke- denne bilen har gammel rekkevidde (17mil) og selgeren viste oss en bil med både setevarme og rattvarme, uten å fortelle oss at dette ikke var på bilen vi bestilte. Vi kansellerte derfor ordren i dag. Vi skal fortsatt ha en Leaf, men ikke denne modellen. Vi fikk et tilbud på helt nye engelskproduserte biler som vi nå vurderer. Inger
Ford Ranger EV 2001 modell
Nissan leaf 2014

Oddvar

Jøss Inger .. Jeg hentet den i dag og trodde det var toppmodellen . Det var den jeg fikk vist og bestilt . Så da må jeg nok ringe dem på mandag og ta opp problemet :-(
Sånn skal det ikke være .. Men det står 2013 mod i vognkortet ?
Tesla S 85 2014
Ny Nissan leaf i 2013
Med webasto ... Wow nå suser det :-) solgt
Mvh Oddvar

Trollemor

Det er 2013 modell, men den nye rekkevidden kom visstnok ikke før produksjonen i England startet opp. For vår del var det avgjørende at rekkevidden var lenger, så da får vi heller putte på ca 20000 ekstra og skaffe oss en acenta.du har forsåvidt fått toppmodell, men gammel type....
Ford Ranger EV 2001 modell
Nissan leaf 2014

Electra

Har hørt at generasjon 2 Leaf kom i juni 2013. Altså den med rekkevidde på 199km.

Har også hørt at grunnen til den økte rekkevidden skyldes tekniske forbedringer ved bilen, bla varmepumpe, og ikke nødvendigvis større batteri.

Korriger gjerne hvis jeg har oppfattet dette feil.

Oddvar

Ok .. Men var ute å sjekket bilen min og det er ikke varme i setene ,samt rattet . Det var det på den bilen eg var å så på . Kanskje jeg fikk er feil bil ? , Men de opplyste at rekkevidden var 17 mil på den euro modellen eg kjøpte ,så det er nok rett at 2013 mod har forskjellig rekkevide .. Må jo skryte litt også av bilen . . Den var utrolig bra å kjøre og nå holder eg på å sette meg inn i carwings  :-)
Tesla S 85 2014
Ny Nissan leaf i 2013
Med webasto ... Wow nå suser det :-) solgt
Mvh Oddvar

leaf-newbe

reel rekkevidde skal ikke utgjøre mer en ca 10-15km på ny og gammel leaf. men skal du ha stue temp på vinteren så detter rekkevidden mere på den gamle en den nye leafen.

om du har fått en acenta så skal det være den nye leafen.
etter det jeg har lest og forstått så var det kun en nissan leaf fram til for sommeren i år og det var ikke noe ekstra moddel navn på de.

det er kun de nye som finnes i visia, acenta og tekna.

mulig bilselgerne bruker de nye betegnelsene på de gamle får å gjøre de mere atraktive.
det er mye rusk i bilbransjen.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

Oddvar

Takk leaf-newbe . Det er jeg jungel med ting å tenke på . Så det er nok bare varmepakken jeg mangler i min bil , men den ble jeg opplyst skulle være med så da kan de vel bare ettermontere den :-) .
Regner med de holder ord . Sørimport virker veldig seriøse og har drevet i mange år .

Tesla S 85 2014
Ny Nissan leaf i 2013
Med webasto ... Wow nå suser det :-) solgt
Mvh Oddvar

Oddvar

Jeg snakket nettopp med sørimport og de har nok levert rett bil :-) "se annonse"
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44167330
De selger vinterhjul og varmepakke i tillegg . Jeg ønsket ikke vinterhjul og dermed røyk varmepakken også , så det var meg som ikke var våken i timen .
Så alle kan trykt handle med dem og det er sterkt beklagelig om denne tråden av noen oppfattes negativt . De er en super gjeng og jeg kan anbefale og kjøpe en Nissan leaf av dem .
Tesla S 85 2014
Ny Nissan leaf i 2013
Med webasto ... Wow nå suser det :-) solgt
Mvh Oddvar

Bobbulf

Har du håndbrekket på en bryter mellom setene som det ser ut til på bildene på Finn, er det forrige modell. Er det på fotpedal nede ved siden av bremsepedalen er det den nye modellen.
Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA