Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Prøvekjøring Tesla Modell S

Startet av Asker, onsdag 16. oktober 2013, klokken 14:37

« forrige - neste »

Trig8

Sitat fra: Oddvar på lørdag 12. oktober 2013, klokken 10:13
Jeg snakket nettopp med sørimport og de har nok levert rett bil :-) "se annonse"
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44167330

På bilde 7 ser du at det er 'sammenhengende' kloss ved baksetet. Det betyr at det er en bil av den 'gamle' sorten som ikke har forbedringene som kom med den nye 2013 modellen. Den nye har ikke denne og dermed større bagasjeplass, og har fått modellnavnene visia, acenta og tekna alt etter utstyr.
Du har nok fått hva du har bestilt, men ikke den nyeste versjonen med bedre regenerering og varmeanlegg med varmepumpe.
Ser det er mange egenimportører på finn.no som annonserer de gamle bilene som acenta ettersom de likner ganske mye, men kjennere ser forskjell - lyktene og klossen i bagasjerommet samt parkbremsen er de letteste stedene å se forskjell.
2013 Nissan Leaf Acenta
2018 Nissan Leaf bestilt
Stjørdal

Daeedor

Til Oddvar : (og andre som vil ha billigst mulig bil...)  selv om den er registrert i 2013 , er det ikke nødvendigvis en 2013 modell !  Den du viser i annonsen er nok en 2012 modell dessverre , selv om den jo er helt ny. Batteripakken som vises bak baksetet er flyttet ned under gulvet fram til forsetene på 2013 modellen, dette gir bedre kjøreegenskaper , i tillegg til at bilen er gjort lettere. Det nye varmeapparatet med varmepumpeteknologi gjør også sitt til at man totalt kan forvente noen mil lengre kjørelenge på vinterstid med den nye modellen som kom nå i juni , den har også litt annen software. ( nei den gamle kan ikke bruke eksakt samme software.) Når det er sagt , så er ikke den "gamle modellen" noen dårlig bil !  Men den er altså ikke den siste utgaven med over 200 forskjellige forbedringer , som vi kaller 2013 modellen. (og jeg har kjøpt min hos norsk nissan forhandler , for ikke å bli lurt. Betalte ca 260K for en Tekna uten vinterdekk , leiebil og serviceavtale - og er fornøyd.)    ::)

thoru

#17
Men ikke alle 2013 modellene har varmepumpe. I allefall så jeg i usa modell oversikten at den laveste modellen skulle ha ptc heater. Ellers så er jeg enig i posten din.

http://www.plugincars.com/nissan-brings-2013-leaf-market-major-price-reduction-126093.html
SitatLooks like you also don't get the heat pump heater with the base level trim....
Mener jeg så på en litt bedre kilde på det der. Mulig europa har valgt å ha heater pump på alle versjonene.Men i Usa ser det ut som den laveste modellen har vanlig heater.

Oddvar

Hei og takk for utrolig god informasjon :-) . Har lest her inne at de produserte denne typen i Japan frem til april 2013 , så det kan jo være en 2013 mod . Stemmer ikke dette ?
Tesla S 85 2014
Ny Nissan leaf i 2013
Med webasto ... Wow nå suser det :-) solgt
Mvh Oddvar

Daeedor

#19
Sitat fra: thoru på lørdag 12. oktober 2013, klokken 23:30
Men ikke alle 2013 modellene har varmepumpe. I allefall så jeg i usa modell oversikten at den laveste modellen skulle ha ptc heater. Ellers så er jeg enig i posten din.

Ah - var nok litt uklar der -  :) just trying to help - med modell mener jeg modell året , ikke registreringsåret.Man produserer for eksempel 2014 modellen allerede nå i november 2013. Når jeg mente "nyeste modell 2013 , med alle forbedringer -mente jeg de som er produsert i England i 2013 , de første kom vel til norge  i begynnelsen av juni ?  Uansett - det er vel da dette som er den "nyeste"modellen. (Når det er sagt , begynner vel 2014 modellen å dukke opp i Norge oppunder jul - noen få endringer er det vel på denne også.)  :P

Oddvar

Takk igjen for info .. Supert !!
Tesla S 85 2014
Ny Nissan leaf i 2013
Med webasto ... Wow nå suser det :-) solgt
Mvh Oddvar

jkirkebo

Sitat fra: Daeedor på lørdag 12. oktober 2013, klokken 22:46
Til Oddvar : (og andre som vil ha billigst mulig bil...)  selv om den er registrert i 2013 , er det ikke nødvendigvis en 2013 modell !  Den du viser i annonsen er nok en 2012 modell dessverre , selv om den jo er helt ny. Batteripakken som vises bak baksetet er flyttet ned under gulvet fram til forsetene på 2013 modellen, dette gir bedre kjøreegenskaper , i tillegg til at bilen er gjort lettere.

Det er ikke batteripakke som er bak baksetene på 2012-modellen men laderen. Den er flyttet til under panseret på 2013-modellen. Batteriet er identisk i størrelse og plassering på begge utgavene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Og Visia utgaven har ikke varmepumpe slik thoru viste til også i USA. En ny Visia eller 2012 modellen vil da i praksis ha identisk praktisk kjørelengde.

Daeedor

#23
Sitat fra: jkirkebo på søndag 13. oktober 2013, klokken 03:40
Sitat fra: Daeedor på lørdag 12. oktober 2013, klokken 22:46
Til Oddvar : (og andre som vil ha billigst mulig bil...)  selv om den er registrert i 2013 , er det ikke nødvendigvis en 2013 modell !  Den du viser i annonsen er nok en 2012 modell dessverre , selv om den jo er helt ny. Batteripakken som vises bak baksetet er flyttet ned under gulvet fram til forsetene på 2013 modellen, dette gir bedre kjøreegenskaper , i tillegg til at bilen er gjort lettere.

Det er ikke batteripakke som er bak baksetene på 2012-modellen men laderen. Den er flyttet til under panseret på 2013-modellen. Batteriet er identisk i størrelse og plassering på begge utgavene.

Du har jo selvsagt rett  ;) - det er laderen som er flyttet fram. (men det gir jo bedre vektfordeling fortsatt)
Jeg fant litt på web om alle årsmodellene og forskjeller mellom USA og Europa - litt om 2014 modellen også !
- Enjoy :
The 2013 model year offers a dashboard display of the battery's state of charge on a percentage basis, as has been demanded by Leaf owners. A 6.6-kilowatt onboard charger, available as an extra-cost option on the base model, reduces charging times using 240-volt power. This improvement means adding about 20 mi (32 km) in an hour of charging, rather than about 12 mi (19 km) that took with the 3.3-kilowatt charger on 2012 models. A complete charge from empty to full takes about four hours, instead of seven hours.
The charge port area now comes with a light not provided on earlier models, and the ability to open the port door from inside the car or by using the key fob. The onboard charger in all 2013 Leafs has also been reduced in size and relocated to a new position under the hood, which increases cargo volume. The new base trim level is called the Leaf S model, and is the result of a strategy for affordability. The S trim replaces the LED headlights with less expensive projector beams, and uses 16-inch steel wheels with plastic covers rather than alloy wheels. The base trim does not include the navigation system and the remote connectivity that allows drivers to turn on the climate control and monitor battery charging remotely using a smartphone. New features, including LED headlamps, fog lights, 17-inch alloy wheels and leather seating, are reserved for the higher-end SL trim. Additional premium upgrades to the SL trim include a Bose seven-speaker audio system and around view monitor, which puts cameras in front, in back and on the side mirrors for parking assistance.
The new base-level 2013 Nissan Leaf S starts at US$28,800, the mid-level Leaf SV at US$31,820, and the high-end Leaf SL trim starts at US$34,840. All prices have a mandatory US$850 destination fee added.
European market
The 2013 European version has many of the same improvements of the Japanese and U.S. versions, including an extended range, greater recyclability, more interior space, better charging performance, and more equipment. Also three versions will be available: Visia, Acenta and Tekna. The Visia version has a lower starting price than the previous model, and the Tekna model features even more standard equipment than the 2011/12 Leaf. The European version was unveiled at the 2013 Geneva Motor Show, and production of the 2013 model began in March 2013 at the Sunderland plant in the UK, and sales started in June 2013. The price of the 2013 Leaf produced in Sunderland is lower than the one built in Japan, and to further reduce the purchase price by GB£5,000, Nissan offered a battery leasing option for all trims produced at Sunderland. The leasing option is also available in several European countries, reducing the purchase price by €5,900. This measure, among others, helped to reduce the sales price in Germany, for instance, from roughly €37,000 in April 2012(with battery) to roughly €24,000 in July 2013 (excluding battery lease of €79 per month).
2014 model[edit]
The 2014 model year Leaf will go on sale in October 2013 in the United States. The main changes to the 2013 Leaf include: the RearView Monitor becomes standard on all grades (previously part of the Charge Package), and updated EV-IT functionality with voice destination entry and SMS readout will be offered in all trims.

kjbu

Ja, disse bilene som selges her har ikke de "100 forbedringene" som ble innført på EuroLeaf.

Jeg har fått skikkelig sansen for rattvarme, for den gjør at jeg slipper å ha på varme i kupeen. Sparer dermed mye strøm som heller kan brukes til å øke kjørelengden.
Dessuten er mulighet for å slå av varmeelement veldig greit på EuroLeaf. Gammel modell styrer dette automatisk etter temperaturen og vil slå på varmeelement selv om du ikke vil.
Kona og jeg er også veldig glad i around-view kamera, som er genialt ved rygging og lukeparkering.
Stereoanlegget i Euroleaf Tekna er også helt konge!

Jeg hadde garantert IKKE ville spart 30-40.000kr og miste alt dette (+ 2 år tap på garantien)
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Haahov

Sitat fra: Oddvar på lørdag 12. oktober 2013, klokken 10:13
Jeg snakket nettopp med sørimport og de har nok levert rett bil :-) "se annonse"
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44167330
De selger vinterhjul og varmepakke i tillegg . Jeg ønsket ikke vinterhjul og dermed røyk varmepakken også , så det var meg som ikke var våken i timen .
Så alle kan trykt handle med dem og det er sterkt beklagelig om denne tråden av noen oppfattes negativt . De er en super gjeng og jeg kan anbefale og kjøpe en Nissan leaf av dem .

For å være helt ærlig Oddvar, så synes jeg de burde eksplisitt fortalt deg at bilen kommer uten varmepakke i kalde vinternorge. En ganske essensiell detalj! Har ikke hørt at man kan ettermontere varmeapparat, setevarme, rattvarme, men sjekk gjerne ut hvordan du får installert en dieselvarmer http://www.asker-elektro-diesel.no/
E-Niro 2019: "Evion"
Euro-Leaf 2013 med 6,6 kW lader: "Selma"

emil

Må huske at selv om Sørimport pusher Leaf til den store gullmedaljen er de fortsatt bruktbilselgere og kan sikkert både smøre litt tjukt på det gode og glemme å fortelle om det negative. Jeg hadde gjort nødvendig research først og viste hva jeg gikk til da jeg kjøpte en USA-Leaf av dem, selv om de bl.a påsto at det ikke var noen problemer med radioen.

Når det er sagt må jeg ellers si at jeg er storfornøyd med både bilen og servicen etter kjøp. Skulle få lagt om til vinterdekk i morges og da ble det oppdaget at to av de nye vinterdekkfelgene jeg fikk levert med bilen ikke passet (feil boltesirkel). Regner med at Sørimport kjøper inn disse dekkene/felgene i større kvanta og ikke kan kontrollere at hver enkelt felg er korrekt. Nå hjalp muligens litt på at jeg jobber i Kristiansand, men etter en telefon til dem i formiddag fikk jeg overlevert to nye hjul på vei hjem fra jobb.

Bjoris

Garantien jeg fikk fra Sør-Import var som Nissan Norge sin, ikkje Nissan Europa. Har de gjort om på dette nå?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Trollemor

De selger bilene med tre års garanti og ikke 5 år som i Norge. Dette gjelder også de helt nye bilene de skal selge nå. Noe jeg derimot synes er mer enn merkelig er at ladekabel er tilvalgsutstyr. Det blir som å selge en bensinbil uten tankåpning, og ta betalt for å lage hull i karosseri og sette i rør ::)
En helt ny tekna med Varmepakke koster der nå 239000 det er da tre års garanti, og ingen ladekabel. Putt på 5-6000 for ladekabelen, og 4- 5000 for utvidet garanti, så kommer bilen på ca 250000, ja, så må man jo ha vinterdekk også selvfølgelig, noe de selger til en veldig bra pris faktisk- 6900. Alt i alt er det etter mitt syn ikke det beste tilbudet man kan få nå. Det finnes en Nederlender som selger på finn. Han kan skaffe bilen til 241000 inkludert Varmepakke og vinterdekk, dog uten mer enn 3 års garanti, ev en tilsvarende bil bare med 6.6kw lader til 247000 kr. Synes dette er et mye bedre tilbud, eller tenker jeg feil?
Ford Ranger EV 2001 modell
Nissan leaf 2014

Maria

Det er Acenta med varmepakke de skal selge for 239,-
Nissan Leaf Tekna, mørk grå. EL 27435.
1. gang reg 10.13.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA