Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor er tråden om Garasje innredning?

Startet av Lacaixxa, tirsdag 15. oktober 2013, klokken 23:06

« forrige - neste »

Lacaixxa

Fra dagens regjeringserklæring:

"Regjeringen vil øke fartsgrensene på de tryggeste motorveistrekningene til 110 km/t basert på faglige råd.Ha som ambisjon at nye, trygge, fullverdige norske motorveier dimensjoneres til en maksimalfartsgrense på 130 km/t."

Jeg synes det er på høy tid at man tenker effektivitet, samt får samordnet grensene med resten av norden. Dette er kanskje ikke godt nytt for mange elbil-eiere på dette forumet. Noen har jo kommentert at de som kjører i 130 km/t burde miste lappen - helst for alltid. Kommer dere fortsatt til å kjøre i 100 km/t?

For eksempel i denne tråden:http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9652.msg125961.html#msg125961
 
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

hoffa

Personelig har jeg ingenting til overs for økte fartsgrenser.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

TS

Sitat fra: Lacaixxa på mandag 07. oktober 2013, klokken 20:41
Fra dagens regjeringserklæring:

"Regjeringen vil øke fartsgrensene på de tryggeste motorveistrekningene til 110 km/t basert på faglige råd.Ha som ambisjon at nye, trygge, fullverdige norske motorveier dimensjoneres til en maksimalfartsgrense på 130 km/t."

Jeg synes det er på høy tid at man tenker effektivitet, samt får samordnet grensene med resten av norden.

Dette er kanskje ikke godt nytt for mange elbil-eiere på dette forumet. Noen har jo kommentert at de som kjører i 130 km/t burde miste lappen - helst for alltid. Kommer dere fortsatt til å kjøre i 100 km/t?

For å spare range ved behov,  ja.. Ekstremt mye mer luftmotstand i 130km/t

Sjansen for å dø i kollisjon øker med farten man holder..  Effektivitet for hvem? Langtransport må fortsatt forholde seg til lavere grenser.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

daggad

Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Lokführer

Sitat fra: hoffa på mandag 07. oktober 2013, klokken 20:44
Personelig har jeg ingenting til overs for økte fartsgrenser.

djizzez, noen blir aldri fornøyd!
Jeg synes det er fantastisk at de blåblå nå viser handlekraft, noe landet har vært blottet for i 8 år.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Kallagtunet

Sitat fra: hoffa på mandag 07. oktober 2013, klokken 20:44
Personelig har jeg ingenting til overs for økte fartsgrenser.

Nå er vel dette kun aktuelt på veier med dertil standard dvs de nye 4 felts veiene. Det betyr at du kan kjøre i 90 i høyre felt eller hva som passer deg og de som vil følge fartsgrensen på 110 (eller 130) kan følgen den i venstre felt...

daggad

SitatJeg synes det er fantastisk at de blåblå nå viser handlekraft, noe landet har vært blottet for i 8 år.

Utrolig at noen som setter pris på elbilincentivene skriver dette...jeg kan love deg Erna og Siv kommer til å gjøre det de kan for å ødelegge for oss.
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Muffinman

Interessant, men jeg sliter med å forstå hva dette har i "Tesla S" kategorien på forumet å gjøre.

Kan vel passe bedre her:

http://elbilforum.no/forum/index.php/board,25.0.html

krister461

Sitat fra: Lacaixxa på mandag 07. oktober 2013, klokken 20:41
Noen har jo kommentert at de som kjører i 130 km/t burde miste lappen - helst for alltid. Kommer dere fortsatt til å kjøre i 100 km/t?

For eksempel i denne tråden:http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9652.msg125961.html#msg125961
Jeg har ingenting i mot at folk kjører i 130 i en 130-sone. Men i 100-sonen derimot synes jeg ikke det er like greit...Du ser vel forskjellen? ;)

eledille

Ja takk til høyere fartsgrense på motorveiene fra meg. Det er virkelig på tide. Og jeg er ikke særlig blå en gang.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Omnilord

Sitat fra: daggad på mandag 07. oktober 2013, klokken 21:05
Utrolig at noen som setter pris på elbilincentivene skriver dette...jeg kan love deg Erna og Siv kommer til å gjøre det de kan for å ødelegge for oss.

Akkurat hva baserer du løftet ditt på? Og ikke minst - hvor mye er dette løftet verd? Gir du 500 kroner til hver av oss på dette forumet om det viser seg at du tar feil?

For øvrig interessant at en del folk mener at fartsgrenser burde holdes kunstig nede basert på følelser.
X Sig reservert

hoffa

Sitat fra: Lokführer på mandag 07. oktober 2013, klokken 20:57
Sitat fra: hoffa på mandag 07. oktober 2013, klokken 20:44
Personelig har jeg ingenting til overs for økte fartsgrenser.

djizzez, noen blir aldri fornøyd!
Jeg synes det er fantastisk at de blåblå nå viser handlekraft, noe landet har vært blottet for i 8 år.
Nettopp det jeg er, fornøyd altså eller har vært til nå. Opplever dette som et populistisk utspill fra de blåblå for å skaffe seg billig goodwill fra befolkningen, selv med fare for økte dødstall i trafikken. Ellers enig med daggad.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Lacaixxa

Sitat fra: krister461 på mandag 07. oktober 2013, klokken 21:13
Sitat fra: Lacaixxa på mandag 07. oktober 2013, klokken 20:41
Noen har jo kommentert at de som kjører i 130 km/t burde miste lappen - helst for alltid. Kommer dere fortsatt til å kjøre i 100 km/t?

For eksempel i denne tråden:http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9652.msg125961.html#msg125961
Jeg har ingenting i mot at folk kjører i 130 i en 130-sone. Men i 100-sonen derimot synes jeg ikke det er like greit...Du ser vel forskjellen? ;)

Men du forstår at det kan bli 110 km/t på veier som har 100 km/t idag? Samme veien, samme bilen - ny regjering.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

Lacaixxa

#13
Sitat fra: Muffinman på mandag 07. oktober 2013, klokken 21:12
Interessant, men jeg sliter med å forstå hva dette har i "Tesla S" kategorien på forumet å gjøre.

Kan vel passe bedre her:

http://elbilforum.no/forum/index.php/board,25.0.html

Vel - det er jo kjekt med mer enn to visninger når man først starter en tråd. Dessuten er jeg ikke elbil-eier, men Tesla-eier. Stor forskjell. Mange av oss Tesla (P)-eiere er mer interessert i bilkjøring og komfort enn den tradisjonelle elbilist..
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

krister461

Sitat fra: Lacaixxa på mandag 07. oktober 2013, klokken 21:27
Sitat fra: krister461 på mandag 07. oktober 2013, klokken 21:13
Sitat fra: Lacaixxa på mandag 07. oktober 2013, klokken 20:41
Noen har jo kommentert at de som kjører i 130 km/t burde miste lappen - helst for alltid. Kommer dere fortsatt til å kjøre i 100 km/t?

For eksempel i denne tråden:http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9652.msg125961.html#msg125961
Jeg har ingenting i mot at folk kjører i 130 i en 130-sone. Men i 100-sonen derimot synes jeg ikke det er like greit...Du ser vel forskjellen? ;)

Men du forstår at det kan bli 110 km/t på veier som har 100 km/t idag? Samme veien, samme bilen - ny regjering.
Nå er det forskjell på 110 og 130 - men jeg har uansett ingen problemer med at folk følger fartsgrensen. Men, det er ikke like greit at enkeltpersoner føler seg over loven og kjører fast 30 km/t over grensen. (Det var det jeg med flere reagerte på i andre tråden).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA