Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Reservasjon

Startet av Philip Marlowe, tirsdag 15. oktober 2013, klokken 01:39

« forrige - neste »

Philip Marlowe

I ettermiddag kjørte jeg Drammensveien innover mot Skøyen. En sort Model S kjørte forbi meg på venstre side. Jeg la merke til at dørhåndtaket på passasjersiden foran stakk ut mens håndtaket på døren bak var inne. Dette syntes jeg så snålt ut. Det skal vel ikke være slik?  :o
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Roger (NO)

Sitat fra: Philip Marlowe på søndag 06. oktober 2013, klokken 20:09
I ettermiddag kjørte jeg Drammensveien innover mot Skøyen. En sort Model S kjørte forbi meg på venstre side. Jeg la merke til at dørhåndtaket på passasjersiden foran stakk ut mens håndtaket på døren bak var inne. Dette syntes jeg så snålt ut. Det skal vel ikke være slik?  :o
NEI!

Philip Marlowe

Spørsmålet mitt er om dørhåndtakene automatisk går inn når man begynner å kjøre eller om man gjøre noe aktivt selv for at dette skal skje.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Cirion

De går automatisk inn når man kjører. Men hvis døren ikke er helt lukket, går de ikke inn.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Eopheim

Det var nok meg det..... Dørhåndtaket har stått ute siden dag en . Har hatt bilen inne for å fikse håndtaket en gang uten hell. Har ny avtale på onsdag, håper på bedre lykke da.....
Nissan Leaf,svart,36000km- solgt
Model S,P753 VIN:P14408, bestilt april 12

jkirkebo

Sitat fra: Cirion på søndag 06. oktober 2013, klokken 20:26
De går automatisk inn når man kjører. Men hvis døren ikke er helt lukket, går de ikke inn.

De går vel inn når man setter bilen i D?

Man skal også være obs på en ting: Om du stopper for å plukke opp noen og ikke setter bilen i Park vil de ikke kunne trykke på håndtakene for å få de ut. Sikkerhet mot bilkapring antar jeg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

laumb

Har fått spørsmål om dette før, så jeg lagde en kort snutt på hvor lang tid fra man begynner å kjøre til de går inn. Går like fort når man kjører forover - bilen sto allerede i D ved innspilling:

19quiz76

Jeg visste det - Laumb bor i en trailer park :D :D :D
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

laumb

Haha! Campingvogn har vi jo! (Den på bildet er ikke vår - det er en nabo som har hensatt den der. Barneskolen har parkeringsplass på andre siden av veien - og den er superfin for alle naboene og parkere hengere, campingvogner, biler uten skilt etc på. I tillegg dumper de alt hageavfall i skråningen til skolen. :P - Men, OT-alarm! :) )

olso

har samme problem, bilen ble levert med manglende innfelling av dørhåndtak hø foran,  DS mente dette var feil på el. motor, og at denne skulle skiftes. Anga at dette var en gjengangerfeil. Er tålmodig, bilen kan jo kjøres, men ser litt rart ut.
Tesla S P85 sept-13

ArneS

Sitat fra: jkirkebo på søndag 06. oktober 2013, klokken 20:37
Sitat fra: Cirion på søndag 06. oktober 2013, klokken 20:26

De går vel inn når man setter bilen i D?

Man skal også være obs på en ting: Om du stopper for å plukke opp noen og ikke setter bilen i Park vil de ikke kunne trykke på håndtakene for å få de ut. Sikkerhet mot bilkapring antar jeg.

Dette stemmer ikke for meg. tror du kan gå inn på settings og si at bilen ikke skal låse seg når du kjører. Da kan passasjerer trykke på håndtaket selv om du står i D
P85+ Signature (solgt)
P85DL

sindrej

Sitat fra: olso på mandag 07. oktober 2013, klokken 11:43
har samme problem, bilen ble levert med manglende innfelling av dørhåndtak hø foran,  DS mente dette var feil på el. motor, og at denne skulle skiftes. Anga at dette var en gjengangerfeil. Er tålmodig, bilen kan jo kjøres, men ser litt rart ut.
Samme feil på min.  Fikk telf fra DS og valgte utsatt levering, fikk bilen ferdig fikset 3 dager senere :)

19quiz76

Og der kom jaggu problemet på min bil også. Prøvde å nappe ut sikringene uten hell, SC skal kontakte meg for utbedring.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

rklokk

Og der skjedde det med meg på førersiden. Var nede på Skøyen nå, men ingen servicefolk der på lørdager. De nevnte noe om en sikring, men dørhåndtaket beveger seg litt (noen millimeter) og jeg får åpnet døren. Det trekker seg bare ikke inn. Er det flere motorer og sikringer i dette håndtaket? Noen som vet hvilken sikring som skal sjekkes?
S85 levert 23.9.13 #P1674. Yaay!
S90D 2016. Yaay!
TM3P levert 16.3.2019 Yaay!
Oslo.

Restusj

På forsiden av den oppdaterte brukermanualen vises illustrasjonsbilde av en TMS med "vanlige" dørhåndtak. Interessant, men så er bildet kun en illustrasjon... Har de tatt til fornuft og lager noe mer brukervennlige håndtak for neste versjon TMS som kan virke livet ut?
S85, 85kW, Grå, 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Park, Nappa-skinn, Vinterpakke, dobbeltlader,

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA